Page 35 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 35
Η ναυλαγορά των bulk carriers
θα ενισχυθεί σημαντικά
τα προσεχή έτη
Συνέντευξη του Γιάννη Ιγγλέση, Ο κ. Γιάννης Ιγγλέσης επισημαίνει ότι η απόφαση επέν-
Director της Samos Steamship, δυσης σε bulk carriers και δεξαμενόπλοια οδηγείται
από οικονομικούς, γεωπολιτικούς και στρατηγικούς πα-
στον Παναγιώτη Κόρακα
ράγοντες και όχι απαραίτητα από το κόστος της εκάστοτε
επένδυσης.
Ποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ανα- σης μεγάλου ποσοστού της επένδυσης
γνωρίζετε ως προς τις επενδύσεις με τραπεζικό δανεισμό και οι πολύ ακρι-
σε bulk carriers έναντι αυτών σε βές έως ασύμφορες μορφές χρηματο-
δεξαμενόπλοια; δότησης ship leasing χαρακτηρίζουν
Η Samos Steamship Co. είναι διαχειρί- τα projects των δεξαμενόπλοιων ως
στρια εταιρεία πλοίων και διαχρονικά υψηλού ρίσκου και λειτουργούν ανα-
εφαρμόζει, με μικρές αποκλίσεις, ένα τρεπτικά στην πρόθεση για επένδυση.
σταθερό ratio μεταξύ του αριθμού των Τέλος, οι επενδύσεις σε δεξαμενόπλοια
δεξαμενόπλοιων και των φορτηγών είναι για μερίδα επενδυτών αδύνατες,
πλοίων των στόλων της. καθώς απαιτείται ανεξάρτητη οργανω-
Η αντίστοιχη αναλογία έχει αποδειχθεί τική δομή, εξειδικευμένο προσωπικό,
λειτουργική, ενδιαφέρουσα από την αυστηρές και ανά τακτά χρονικά δια-
άποψη της επαφής με τις νέες τεχνο- στήματα επαναλαμβανόμενες πιστο-
λογίες και των δύο segments, αλλά ποιήσεις. Ανεξάρτητα από το ύψος
κυρίως οικονομικά ωφέλιμη και ασφα- των απαραίτητων επενδύσεων, οι δύο
λής σε περιόδους δύσκολα προβλέψι- αυτές αγορές λειτουργούν αυτόνομα
μες, περιόδους οικονομικής αστάθειας, και ανεξάρτητα, επηρεαζόμενες από
περιόδους ύφεσης, εντάσεων, ενδεχό- διαφορετικούς παράγοντες, δημιουρ-
μενων πανδημιών και διεθνών αλλαγών γώντας ισότιμα έσοδα από ναύλα εξαι-
στη νομοθεσία και στις χρηματοπιστω- ρετικά σπάνια. Η ταυτόχρονη άνοδος
τικές συνθήκες. Οι τελευταίες επηρε- ή πτώση των ναύλων και των δύο αγο-
άζουν άμεσα την αύξηση του κόστους ρών δεν είναι συνήθης. Είθισται να λει-
χρηματοδότησης, με τα φορτηγά πλοία τουργούν αντιστρόφως ανάλογα ή με
να είναι επενδυτικά πιο βατές και δια- μεγάλη διακύμανση στα έσοδά τους και
χειρίσιμες επενδύσεις από ό,τι οι επεν- αυτός είναι ο λόγος που οι μεικτοί στό-
δύσεις σε δεξαμενόπλοια. λοι bulk carriers και δεξαμενόπλοιων
Οι πολύ μεγάλες αξίες, η αύξηση του προσδίδουν μια σχετική αλλά κρίσιμη
κόστους χρήματος που βιώνουμε τα ισορροπία στις ταμειακές ροές της επι-
τελευταία χρόνια, η δυσκολία μόχλευ- χείρησης.
Δεκέμβριος 2024 35