Page 27 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 27
Τα bulk carriers είναι για εμάς
μια οικογενειακή παράδοση
Συνέντευξη της Άννας Αγγελικούση, Η κ. Άννα Αγγελικούση σημειώνει ότι τα πλοία μεταφοράς
Επικεφαλής των εταιρειών ξηρού φορτίου είναι συνυφασμένα με την ανάπτυξη της
Alpha Bulkers Shipmanagement Inc., παγκόσμιας οικονομίας και τονίζει ότι μια συντηρητική
Pantheon Tankers Management Ltd
και Alpha Gas S.A. προσέγγιση ανάπτυξης του στόλου μετριάζει τον αντίκτυ-
πο των κρίσεων της ναυλαγοράς.
Για ποιους λόγους έχετε επιλέξει τη δια- ζήτηση για πρώτες ύλες αυξάνεται, οδη-
χείριση bulk carriers; Γιατί έχετε γώντας αντίστοιχα σε αύξηση της ζήτη-
εστιαστεί σε διαφορετικά μεγέθη σης για τα πλοία αυτά. Δυστυχώς όμως
αυτού του τύπου; συμβαίνει και το αντίθετο, όταν δηλαδή η
Τα bulk carriers για εμάς είναι κάτι παρα- παγκόσμια οικονομία είναι αδύναμη ή σε
πάνω από μια στρατηγική επένδυση, ύφεση, η ζήτηση για bulk carriers πέφτει
είναι οικογενειακή παράδοση. Ήταν μία κατακόρυφα και εκεί πρέπει κανείς να
από τις πρώτες επενδύσεις της οικογέ- είναι έτοιμος να προσαρμοστεί για έναν
νειας, από την εποχή του πατέρα μου, αρνητικό κύκλο της αγοράς.
Αντώνη Αγγελικούση, και συνεχίζεται με Τις τελευταίες δεκαετίες, η ταχύτατη
επιτυχία μέχρι σήμερα, που διαχειριζόμα- βιομηχανοποίηση της Κίνας οδήγησε
στε έναν στόλο 34 φορτηγών πλοίων, με σε μια άνευ προηγουμένου ζήτηση για
άλλα δύο να είναι υπό κατασκευή. σιδηρομετάλλευμα, άνθρακα και σιτηρά,
Αξίζει να σημειωθεί ότι η απόδοση αυτών η οποία επηρέασε τα φορτηγά πλοία σε
των πλοίων σε βάθος δεκαετιών έγινε η παγκόσμιο επίπεδο. Επίσης, άλλες χώρες
μαγιά για επενδύσεις στη ναυτιλία σε της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπως το
πλοία διαφορετικών τύπων, όπως για Βιετνάμ, η Ταϊλάνδη και η Ινδονησία,
παράδειγμα σε tankers, LNG και LPG, έχουν εκβιομηχανιστεί και η ανάγκη
δημιουργώντας έναν στόλο που σήμερα τους για εισαγωγές πρώτων υλών έχει
αριθμεί συνολικά 93 πλοία, συμπεριλα- αυξηθεί σημαντικά. Στην Αφρική, ακόμα,
βανομένων των νεότευκτων. οι αυξανόμενοι πληθυσμοί και τα έργα
Τα bulk carriers είναι συνυφασμένα με υποδομής έχουν αυξήσει τη ζήτηση
την παγκόσμια οικονομία. Τα φορτηγά για οικοδομικά υλικά και σιτηρά. Τέλος,
πλοία μεταφέρουν βασικά εμπορεύματα, στην Ευρώπη παρατηρούμε πως πολλές
όπως άνθρακα, σιδηρομετάλλευμα, χώρες μειώνουν τις εισαγωγές άνθρακα,
σιτηρά και βωξίτη, τα οποία είναι ανα- έναντι ανανεώσιμων πηγών ενέργειας,
γκαία για τη βιομηχανική παραγωγή και αλλά η ζήτηση για φορτηγά πλοία για τη
την οικονομική ανάπτυξη. Όταν οι οικο- μεταφορά σιτηρών, ορυκτών και άλλων
νομίες βρίσκονται σε τροχιά ανάπτυξης, η υλικών παραμένει σταθερή.
Δεκέμβριος 2024 27