Page 24 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 24

Εφ’ όλης της ύλης


           Η χρήση εναλλακτικών καυσίμων σε bulk carriers δεν                και μηχανικοί έστω και για ένα μικρό
           είναι ανέφικτη, απλώς θα πρέπει να έχουμε πάντα κατά              χρονικό διάστημα. Την ίδια ώρα, το
           νου ότι η ασφάλεια και η αποανθρακοποίηση πρέπει να               upskilling και το reskilling των ναυτι-
           πηγαίνουν χέρι χέρι και ότι η ασφάλεια δεν πρέπει                 κών μπορεί να επιτευχθεί στην πράξη
           απλώς να ακολουθεί τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.             επί του πλοίου μέσω της χρήσης της
                                                                             τεχνολογίας, ενώ και οι ίδιες οι διαχει-
                                                                             ρίστριες εταιρείες θα πρέπει να έχουν
                                                                             την ευθύνη για τη διαρκή εκπαίδευση
                                                                             των πληρωμάτων τους. Τέλος, σημα-
                                                                             ντική είναι και η μεταλαμπάδευση της
                                                                             γνώσης από τους πιο έμπειρους στους
                                                                             λιγότερους έμπειρους ναυτικούς επί
                                                                             του πλοίου. Εν κατακλείδι, το upskilling
                                                                             και το reskilling των ναυτικών μπορούν
                                                                             να βασιστούν στους τρεις προαναφερ-
                                                                             θέντες πυλώνες.
          παύσης της λειτουργίας της ναυτιλίας για   αλλά ως κοινότητα να προσπαθούμε
          μόλις τριάντα ημέρες.            διαρκώς να βελτιωνόμαστε με πολλούς   Σύμφωνα  με  πρόσφατα  δεδομένα,
          Ως κλάδος αρχίζουμε και επιδεικνύουμε   τρόπους. Ένας από αυτούς είναι το Dry   η συντριπτική πλειοψηφία των
          ένα καλύτερο επικοινωνιακό έργο. Η   Bulk Centre of Excellence (DBCE). Πρό-  εταιρειών διαχείρισης bulk
          INTERCARGO, συγκεκριμένα, πέραν   κειται για έναν οργανισμό που βοηθά τις   carriers (3 στις 4) διαχειρίζονται
          του ανοικτού διαλόγου με τον IMO, τα   ναυτιλιακές εταιρείες να προβούν σε   έως πέντε πλοία. Δεδομένων των
          Flag States και άλλους οργανισμούς,   αυτοαξιολόγηση σε τέσσερα επίπεδα   απαιτήσεων των περιβαλλοντι-
          είναι και συνεργαζόμενο μέλος με την   και ουσιαστικά να βελτιστοποιήσουν   κών κανονισμών και του υψηλού
          ECSA, και μέσω αυτής της συνεργασίας   τα πρότυπα ασφαλείας τους. Το κέντρο   κόστους εναλλακτικών καυσίμων,
          επιχειρούμε να προβάλλουμε αυτή την   αυτό  έχει  ιδρυθεί  και  υποστηρίζεται   αποτελεί το pooling της ζήτησης
          αναγκαιότητα του dry bulk στην Ευρώπη.   οικονομικά από την INTERCARGO και   καυσίμων μονόδρομο για τις εται-
          Είναι ένα τεράστιο έργο και δεν πρέπει   τη RightShip. To DBCE είναι πρωτοπο-  ρείες αυτές;
          να σταματήσουμε να προωθούμε αυτό   ριακό, καθώς στη διακυβέρνησή του   Είμαι  υπέρμαχος του  pooling της
          το μήνυμα, το οποίο βρίσκει πλέον αντα-  αντιπροσωπεύονται τόσο οι ναυλωτές   ζήτησης καυσίμων, ιδιαίτερα για τις
          πόκριση.                         όσο και οι πλοιοκτήτες. Με την ίδρυση   μικρότερες εταιρείες. Ας πάρουμε το
                                           του DBCE ελπίζουμε ότι ως κλάδος θα   παράδειγμα των βιοκαυσίμων, η δια-
          Τα τελευταία χρόνια, η ασφάλεια των   αυξήσουμε  ακόμα  περισσότερο  την   θεσιμότητα των οποίων είναι περιορι-
              bulk carriers έχει ενισχυθεί σημα-  ασφάλεια των bulk carriers. Και εδώ   σμένη γεωγραφικά. Θεωρώ ότι μόνο
              ντικά, απόρροια της συλλογικής   επανέρχεται η συζήτηση για διαρκή   μέσω της ομαδοποίησης των αγορα-
              δράσης της INTERCARGO. Υπό   επικοινωνία με τα Port State Controls   στών βιοκαυσίμων είναι εφικτό για τις
              ποιες προϋποθέσεις θα συνεχιστεί   και τα λιμάνια, καθώς ο αριθμός των   μικρότερες εταιρείες να προμηθεύονται
              αυτή η θετική τάση; Ποιος ο ρόλος   bulk carriers πληθαίνει, με αποτέλεσμα   τα εν λόγω καύσιμα. Για παράδειγμα,
              των υπόλοιπων stakeholders (ναυ-  σε ορισμένα αγκυροβόλια να τίθενται   υπάρχουν  εταιρείες των  οποίων τα
              λωτές, Port States, νηογνώμονες,   θέματα ασφάλειας, ιδιαίτερα όταν οι   πλοία προσεγγίζουν το Ρότερνταμ μία
              κ.λπ.);                      καιρικές συνθήκες δεν είναι καλές. Η   φορά στις δύο εβδομάδες και άλλες,
          Από το 1990 έως σήμερα έχουν κατα-  ασφάλεια των ναυτικών και των πλοίων   τα πλοία των οποίων έχουν να πάνε
          γραφεί ραγδαίες εξελίξεις στο θέμα της   πρέπει να είναι προτεραιότητα όλων.   στο συγκεκριμένο λιμάνι δύο χρόνια.
          ασφάλειας των bulk carriers: από το 1991-                          Εκεί σίγουρα το pooling θα μπορούσε
          1992, όταν και οι απώλειες ναυτικών ήταν   Τόσο λόγω των ταχύτατων τεχνολογι-  να βοηθήσει, καθώς ο οργανωτής του
          γύρω στις 200 ζωές ετησίως, σήμερα ο   κών εξελίξεων όσο και λόγω της   pool θα είναι σε συνεχή επαφή με τους
          αριθμός αυτός έχει μειωθεί σημαντικά.   σταδιακής αυστηροποίησης των   προμηθευτές καυσίμων και θα μπορεί
          Η πρόοδος αυτή είναι ακόμα πιο έκδηλη   επιθεωρήσεων σε bulk carriers,   να δίνει τις απαραίτητες πληροφο-
          αν αναλογιστεί κανείς ότι το 1990 ο στό-  η επανεκπαίδευση των ναυτικών   ρίες στις μικρότερες εταιρείες. Από
          λος των bulk carriers αριθμούσε περίπου   θεωρείται σημαντική προτεραιό-  την άλλη, οι προμηθευτές θα μπορούν
          4.700 πλοία, ενώ σήμερα αριθμεί 13.500   τητα για το μεσοπρόθεσμο μέλλον.   να εξασφαλίζουν έναν σταθερό όγκο
          πλοία. Η ενίσχυση της ασφάλειας των   Πώς μπορεί η ναυτιλιακή κοινό-  καυσίμων, ο οποίος δεν θα μπορούσε να
          bulk carriers είναι αποτέλεσμα των προ-  τητα να διασφαλίσει το upskilling   προέλθει από μια μεμονωμένη εταιρεία.
          διαγραφών κατασκευής τους από τα ναυ-  και το reskilling των ναυτικών;  Η συγκεκριμένη πρόταση έχει συζητη-
          πηγεία αλλά και διαχείρισής τους από τις   Η ναυτική εκπαίδευση ξεκινά από τις   θεί στο πλαίσιο των μεσοπρόθεσμων
          ναυτιλιακές εταιρείες.           ΑΕΝ, στις οποίες πιστεύω ότι θα πρέ-  μέτρων του ΙΜΟ, αλλά ακόμη υπάρχει
          Όμως, δεν πρέπει να εφησυχάσουμε,   πει να διδάσκουν εν ενεργεία πλοίαρχοι   αβεβαιότητα. Ελπίζω να προχωρήσει.

          24                                                                                              NX
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29