Page 21 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 21

Tα bulk carriers


            εγγυώνται την ευημερία



            των σύγχρονων κοινωνιών


















            Συνέντευξη                        Επί των ημερών του Δημητρίου Φαφαλιού ως Προέδρου της
            του Προέδρου της INTERCARGO (2019-2024),   INTERCARGO, ο Οργανισμός συλλογικά κατάφερε αθόρυβα αλλά
            Δημήτρη Φαφαλιού,
                                              ουσιαστικά να αυξήσει τα μέλη του και να διαδώσει το
            στον Γιάννη Θεοδωρόπουλο          μήνυμα ότι η παγκόσμια ευημερία είναι άρρηκτα συνδεδεμένη
                                              με το dry bulk shipping. H εξαετής θητεία του κ. Φαφαλιού
                                              συνέπεσε με αλλεπάλληλες κρίσεις, όπως η Covid-19 και
                                              οι γεωπολιτικές αναταραχές στην Ανατολική Ευρώπη και
                                              στη Μέση Ανατολή, ωστόσο ο ίδιος, με τη μεστότητα και
                                              τη νηφαλιότητα που τον διακατέχει, άνοιξε έναν δίαυλο
                                              επικοινωνίας με όλους τους stakeholders, προκειμένου
                                              να υπερκεραστούν οι μεγάλης κλίμακας προκλήσεις για το
                                              θαλάσσιο εμπόριο. Υπό αυτό το πρίσμα, οι απόψεις του για
                                              το παρόν και το μέλλον των bulk carriers δεν θα μπορούσαν
                                              να λείπουν από την εν λόγω ειδική έκδοση των Ναυτικών
                                              Χρονικών. Ο κ. Φαφαλιός, στην τελευταία του συνέντευξη ως
                                              Πρόεδρος της INTERCARGO, κάνει τον απολογισμό της θητείας
                                              του και εστιάζει στις σύγχρονες προκλήσεις και προοπτικές
                                              της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου.



                                              Ως  πρόεδρος της  INTERCARGO τα   επίπεδο διαλόγου και επικοινωνίας και
                                                  τελευταία έξι χρόνια, ποια θα   με τους υπόλοιπους stakeholders. Δια-
                                                  λέγατε ότι ήταν τα lessons learned   τηρούσαμε συχνή επικοινωνία και με την
                                                  για τη ναυτιλία χύδην ξηρού φορ-  ITF και με τον ΙΜΟ και ο συντονισμός για
                                                  τίου εν μέσω αλλεπάλληλων κρί-  την αντιμετώπιση των ζητημάτων των
                                                  σεων της παγκόσμιας οικονομίας   ναυτικών ήταν καταπληκτικός.
                                                  (βλ. Covid, γεωπολιτικές αναταρά-  Από την άλλη, οι κυβερνήσεις ορισμέ-
                                                  ξεις ανά την υφήλιο, κ.λπ.);  νων χωρών δεν έδειξαν τον απαιτού-
                                              Παρά τις δυσμενείς συνέπειες για όλη   μενο σεβασμό στους ναυτικούς και
                                              την ανθρωπότητα, η πανδημία ανέδειξε   είναι χαρακτηριστικό ότι η επικοινωνία
                                              τον σπουδαίο ρόλο που διαδραματίζουν   εκπροσώπων της ναυτιλιακής κοινότη-
                                              οι ναυτικοί μας στα πλοία, με αποτέλε-  τας με αυτές τις χώρες περιορίστηκε
                                              σμα να αναγνωριστούν, αλλά δυστυχώς   σε επίπεδο υπουργείων Ναυτιλίας και
                                              όχι και να χαρακτηριστούν στον επίσημο   Μεταφορών και δεν επεκτάθηκε σε επί-
                                              βαθμό που θα έπρεπε, ως εργαζόμενοι   πεδο υπουργείων Υγείας ή σε προεδρικό
                                              πρώτης γραμμής (key workers). Την ίδια   ή πρωθυπουργικό επίπεδο. Το γεγονός
                                              ώρα, ένωσε όλους τους διαφορετικούς   αυτό είναι λυπηρό διότι, εν μέσω των
                                              κλάδους της ναυτιλίας, αυξάνοντας το   δύσκολων αυτών συνθηκών, η ναυτιλία

                                                                                Δεκέμβριος 2024               21
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26