Page 22 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 22

Εφ’ όλης της ύλης


          συνέχιζε να επιτελεί τον ρόλο της 24/7,   βολή βέβαια των ναυλωτών, των φορ-  carriers είναι ανέφικτη, απλώς θα πρέπει
          με αποτέλεσμα οι κοινωνίες ανά τον   τωτών, των παραληπτών, των λιμένων   να έχουμε πάντα κατά νου ότι η ασφά-
          κόσμο να τροφοδοτούνται με τα απα-  και των ασφαλιστών. Το έχω ξαναπεί   λεια και η αποανθρακοποίηση πρέπει να
          ραίτητα αγαθά.                   ότι η ναυτιλία χύδην ξηρού φορτίου   πηγαίνουν χέρι χέρι και ότι η ασφάλεια
          Μάθαμε, συνεπώς, κάτι από την παν-  έχει ανταποκριθεί άμεσα στις προανα-  δεν πρέπει απλώς να ακολουθεί τις προ-
          δημία; Προσωπικά πιστεύω ότι η παν-  φερθείσες κρίσεις και έχει αντιδράσει   σπάθειες αποανθρακοποίησης.
          δημία κατέδειξε την ανάγκη βελτίωσης   ταχύτερα από τις κυβερνήσεις και τις   Φέτος το καλοκαίρι έλαβε χώρα ένα
          των χώρων εργασίας των ναυτικών στα   στρατιωτικές δυνάμεις, μεταφέροντας   περιστατικό όταν δύο πλοία Capesizes
          πλοία από σχεδιαστικής και κατασκευα-  τα απαραίτητα εμπορεύματα στις χώρες   συγκρούστηκαν ελαφρά, με το ένα να
          στικής άποψης. Καλύτερος κλιματισμός,   του κόσμου. Αξίζει επίσης να σημειωθεί   διαθέτει στην πρύμνη δεξαμενή καύσης
          εξαερισμός των χώρων και καλύτερες   ότι, χάρη στο dry bulk shipping, μειώνο-  LNG. Το πλοίο που δεν διέθετε τη δεξα-
          υγειονομικές εγκαταστάσεις και υποδο-  νται οι επιδράσεις από τον καλπάζοντα   μενή χτύπησε τη δεξαμενή του άλλου
          μές. Σαφώς, πρέπει να συνεχίσουμε να   πληθωρισμό στους τελικούς καταναλω-  πλοίου, άνοιξε το εξωτερικό κέλυφος και
          πιέζουμε για το status των ναυτικών ως   τές. Χωρίς τα πλοία του κλάδου μας, οι   έσκισε ουσιαστικά τη θερμομόνωσή της,
          εργαζομένων πρώτης γραμμής. Αυτά τα   καταναλωτές θα αισθάνονταν ακόμα   αλλά ευτυχώς για λίγα εκατοστά δεν
          δύο θα έλεγα ότι είναι τα δύο μεγάλα   περισσότερο τον αντίκτυπο της διαρκούς   άνοιξε η ίδια η δεξαμενή. Αυτή τη στιγμή
          μαθήματα που διδαχτήκαμε από αυτή   αύξησης του πληθωρισμού.       για τις δεξαμενές πετρελαίου έχουμε
          την άνευ προηγουμένου υγειονομική                                  το protection location of fuel tanks. Δεν
          κρίση.                           Πόσο εύκολη είναι σήμερα η υιοθέτηση   υπάρχει όμως αντίστοιχη μεθοδολογία
          Αναφορικά με τις γεωπολιτικές ανα-   εναλλακτικών καυσίμων από τα   για τα εναλλακτικά καύσιμα, ειδικά για
          ταραχές,  έχουν  αποδείξει την ταχύ-  bulk carriers στον δρόμο προς την   τα bulk carriers, που έχουν πολύ λιγότερο
          τητα και την ανθεκτικότητα (resilience)   ενεργειακή μετάβασή τους;  χώρο και πολύ λιγότερες επιλογές για το
          της ποντοπόρου ναυτιλίας, μέρος της   O ειδικός σχεδιασμός των bulk carriers   πού θα τοποθετηθούν οι δεξαμενές. Ένα
          οποίας είναι η αγορά του χύδην ξηρού   με τα κύτη, τα αμπάρια και τους γερα-  άλλο παράδειγμα είναι η μεθανόλη, οι
          φορτίου. Εν μέσω πολεμικών συρράξεων   νούς εγείρει σημαντικές προκλήσεις σε   δεξαμενές της οποίας είναι πολύ κοντά
          στη Μαύρη και στην Ερυθρά Θάλασσα,   ναυπηγούς και ναυπηγεία για το πού θα   στο ακομοδέσιο των πλοίων, με αποτέ-
          το dry bulk shipping έχει ανταποκριθεί   τοποθετηθούν οι δεξαμενές εναλλακτι-  λεσμα να τίθεται σε κίνδυνο η ασφά-
          πολύ γρήγορα στις ανάγκες εφοδιασμού   κών καυσίμων. Αυτό δεν σημαίνει ότι η   λεια των ναυτικών. Επαναλαμβάνω, η
          της παγκόσμιας οικονομίας, με τη συμ-  χρήση εναλλακτικών καυσίμων σε bulk   ασφάλεια θα πρέπει να βρίσκεται στο
                                                                             επίκεντρο των πρωτοβουλιών αποαν-
                                                                             θρακοποίησης της ναυτιλίας.

                                                                             Σε δημόσιες τοποθετήσεις σας, συχνά
                                                                                 έχετε αναφερθεί στον σημαίνο-
                                                                                 ντα ρόλο των bulk carriers για την
                                                                                 παγκόσμια οικονομία. Θεωρείτε
                                                                                 ότι η κοινή γνώμη αναγνωρίζει τη
                                                                                 σημαντικότητα των συγκεκριμέ-
                                                                                 νων πλοίων, την ίδια στιγμή που η
                                                                                 ναυτιλία χαρακτηρίζεται ως κατα-
                                                                                 κερματισμένη βιομηχανία, σε ό,τι
                                                                                 αφορά τη φωνή της στα διεθνή
                                                                                 fora;
                                                                             Σήμερα, ο στόλος  των bulk carriers
                                                                             ξεπερνά, σύμφωνα με εκτιμήσεις, τα
                                                                             13.500 πλοία, συνολικής χωρητικότητας
                                                                             άνω του 1 δισ. dwt. Tην ίδια ώρα, τo ποσο-
                                                                             στό των bulk carriers στον παγκόσμιο
                                                                             στόλο, τόσο σε αριθμό πλοίων όσο και
                                                                             σε χωρητικότητα, είναι το μεγαλύτερο.
                                                                             Νομίζω ότι σταδιακά η σημασία της ναυ-
                                                                             τιλίας χύδην ξηρού φορτίου αναγνωρίζε-
                                                                             ται και από τις κυβερνήσεις αλλά και από
                                                                             την κοινή γνώμη. Η έρευνα που δημοσι-
                                                                             οποιήθηκε πρόσφατα από την Ένωση
                                                                             Ελλήνων Εφοπλιστών ήταν σαφής ανα-
                                                                             φορικά με τις επιπτώσεις ενδεχόμενης

          22                                                                                              NX
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27