Page 201 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2024
P. 201
H πορεία για την επικράτηση
όλες τις γεωπολιτικές, οικονομικές,
τεχνολογικές και ναυπηγικές εξελίξεις
σε διεθνές επίπεδο.
Ταυτόχρονα, η φιλοξενία στις σελίδες
του περιοδικού άρθρων γνώμης από
τους σημαντικότερους εκπροσώπους
του ελληνικού ναυτιλιακού επιχειρείν
άνοιγε ένα παράθυρο στις σκέψεις και
στους προβληματισμούς μιας επιχειρη-
ματικής ομάδας η οποία διακρινόταν
από χαρακτηριστική επαγγελματική και
προσωπική εσωστρέφεια. Η εμπιστο-
σύνη των προσωπικοτήτων αυτών στον
ιδρυτή και πρώτο εκδότη των Ναυτικών
Χρονικών, Δημήτριο Κωττάκη, συνι-
στούσε μια εξαίρεση σε μια εποχή που το
περίφημο «λάθε βιώσας » αποτελούσε
2
την επικρατέστερη στάση ζωής για τον
Έλληνα εφοπλιστή.
Συνολικά, σε μια περίοδο κατά την οποία
η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα «ανα-
συστηνόταν» μετά το πέρας του κατα-
στροφικού Β´ Παγκοσμίου Πολέμου,
έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον η καταγραφή
του τρόπου που τα μέλη της ελληνικής
εφοπλιστικής κοινότητας δρούσαν, αντι-
δρούσαν και προσαρμόζονταν σε όλες NX 15η Απριλίου 1956, σελ. 20
τις διεθνείς γεωστρατηγικές, οικονο- Αφιέρωμα των Ναυτικών Χρονικών στο σουηδικής κατασκευής «Cassiopeia». Ο σχεδιασμός
μικές και τεχνολογικές εξελίξεις και των κυτών του πλοίου, με σκοπό την αυτοστοιβασία του φορτίου, θεωρήθηκε ιδιαίτερα
αλλαγές. «επαναστατικός» για τη μεταφορά φορτίων «εις χύμα».
2 Για μια αναλυτικότερη παρουσίαση του όρου, βλ. «Το λάθε βιώσας και η επιρροή
του στον ελληνικό εφοπλισμό», Ναυτικά Χρονικά, τεύχος 265, Δεκέμβριος 2023, σελ. 24.
Δεκέμβριος 2024 201