Page 94 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 94
AΠΟΨΕΙΣ
Το 43% των συμμετεχόντων συμφωνούν ένας ναυλωτής πάντα θα επιλέγει
έως έναν βαθμό με την εξής πρόταση: πρώτα εκείνο το πλοίο που μπορεί
«Το κλασικό μοντέλο προσφοράς και σε κάποια trade routes να πάρει
ζήτησης δεν μπορεί πλέον να εξηγήσει το περισσότερο φορτίο.
τις μεταβολές στις ναυλαγορές των bulk Είναι κάτι που παρατηρούμε στα
carriers». Σε ποιους άλλους παράγοντες πλοία τύπου Handy bulk carriers,
μπορεί να αποδοθεί η καταγραφείσα ωστόσο το «shallow draft» design
μεταβλητότητα; το βλέπουμε από λίγες γιάρδες,
Πράγματι υπάρχει μεγάλη μετα- κυρίως ιαπωνικές, οι οποίες υπε-
βλητότητα στις ναυλαγορές των ρέχουν σε αυτόν τον τομέα του
bulk carriers. Η ναυτιλιακή βιο- ανταγωνισμού.
μηχανία, και ειδικά το dry bulk
shipping, είναι ζωτικής σημασίας Το 40% των συμμετεχόντων θεωρούν ότι
για το διεθνές εμπόριο, γιατί αντι- νεότευκτα πλοία συμβατικών καυσίμων
προσωπεύει τον υψηλότερο όγκο ενδέχεται να καταστούν «ανεπιθύμητα»
μεταφερόμενων πρώτων υλών. Η από τους ναυλωτές πριν από το πέρας
ανάπτυξη, λοιπόν, του διεθνούς της οικονομικής τους ζωής. Στο πλαίσιο
εμπορίου εξαρτάται από την ανά- αυτό, ποια θεωρείτε πως είναι η βέλτιστη
πτυξη της παγκόσμιας οικονομίας, στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσει
η οποία αποτελεί έναν παράγοντα μια εταιρεία όσον αφορά την απόκτηση
μεταβλητότητας των ναυλαγορών πλοίων;
Παράγοντες όπως των bulk carriers. Κατά συνέπεια, Στη Meadway Shipping έχουμε
η συμφόρηση σε το παγκόσμιο ακαθάριστο εγχώριο επενδύσει σε νεότευκτα πλοία
κάποια λιμάνια, η προϊόν έχει επιρροή στις ναυλα- συμβατικών καυσίμων, που έχουν
αναμονή για επιπλέον γορές. όμως ηλεκτρονικές μηχανές,
ελέγχους πλοίων και Άλλος παράγοντας είναι η επί- ειδικό αεροδυναμικό σχεδιασμό
επιθεωρήσεις από δραση γεωπολιτικών συμβάντων, γάστρας –σε κάποιες περιπτώ-
τις αρχές καθώς όπως για παράδειγμα ένας πόλε- σεις– και είναι πραγματικά «eco-
και η μείωση της μος. Τέλος, παράγοντες όπως η type», αφού οι καταναλώσεις τους
ταχύτητας εκτέλεσης συμφόρηση σε κάποια λιμάνια, σε καύσιμα είναι σημαντικά χαμη-
των ταξιδιών για η αναμονή για έξτρα ελέγχους λότερες (αγγίζουν το 25% και άνω
περιβαλλοντικούς πλοίων και επιθεωρήσεις από τις σε οικονομία καυσίμου) από τα
λόγους επηρεάζουν τις αρχές καθώς και η μείωση της αντίστοιχα συμβατικά πλοία που
ναυλαγορές των πλοίων ταχύτητας εκτέλεσης των ταξι- έχουν κατασκευαστεί τα τελευ-
ξηρού φορτίου. διών για περιβαλλοντικούς λόγους ταία χρόνια. Τέτοια πλοία, που
επηρεάζουν τις ναυλαγορές των δεν ρυπαίνουν το περιβάλλον και
πλοίων ξηρού φορτίου. εξοικονομούν ενέργεια, θα είναι
πάντα σε ζήτηση από τους καλούς
Το 58% των συμμετεχόντων παραμένουν ναυλωτές.
αναποφάσιστοι όσον αφορά την πιθανό- Τα ιαπωνικά ναυπηγεία που ειδι-
τητα τα πλοία μικρότερου βυθίσματος να κεύονται σε αυτόν τον τομέα
αποδίδουν καλύτερα από πλοία συμβα- έχουν σχεδόν ξεπουλήσει όλες
τικής σχεδίασης λόγω της μείωσης του τους τις διαθέσιμες ημερομη-
βυθίσματος σε λιμένες και ποταμούς. νίες/slot spaces για την κατα-
Ποια είναι η δική σας άποψη; Πιστεύετε σκευή νεότευκτων πλοίων μεσαίου
πως υπάρχει ενδεχόμενο η συμβατική μεγέθους με μηχανές συμβατικών
σχεδίαση να αφορά στο μέλλον πλοία καυσίμων, που τώρα εκτείνονται
μικρότερου βυθίσματος; από το τέλος του 2026 έως και
Τα πλοία μικρότερου βυθίσματος το 2027.
έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα, Η στρατηγική, λοιπόν, που εμείς
κατά τη δική μας άποψη. Ο λόγος προτείνουμε για πλοία ξηρού
είναι ότι υπάρχουν λιμάνια με φορτίου από 40.000 έως 66.000
περιορισμό στο βύθισμα, οπότε τόνους είναι ξεκάθαρα νεότευκτα
ο σχεδιασμός των πλοίων ώστε πλοία μοντέρνου σχεδιασμού και
με μικρότερο βύθισμα να μπο- τεχνολογίας, που συμμορφώνονται
ρούν να πάρουν μέγιστο φορτίο με όλους τους νέους περιβαλλο-
έχει οικονομικό αντίκτυπο και άρα ντικούς κανονισμούς.
94