Page 56 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 56
ΕΝ ΠΛΩ
μετάβαση για την οικοδόμηση της μελ-
λοντικής ναυτιλίας», επισήμανε ο κ.
Marcos.
«Βρισκόμαστε σε ένα σημείο καμπής
γι’ αυτόν τον πολύ κρίσιμο τομέα. Τα
τελευταία χρόνια, ολόκληρος ο κλάδος
των μεταφορών, συμπεριλαμβανομένης
φυσικά της ναυτιλίας, υφίσταται έναν
τεράστιο μετασχηματισμό, που χαρα-
κτηρίζεται από την έλευση νέων και
βιώσιμων καυσίμων, καθώς και από την
αυξανόμενη ανάπτυξη της ψηφιοποίη-
σης και της αυτοματοποίησης», συνέ-
χισε. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα
ανέφερε τη χρήση αμμωνίας ως ναυτι-
λιακού καυσίμου στα πλοία.
Πάντως, αξιωματούχοι του Υπουργείου
Μεταναστών Εργαζομένων είναι αισιό-
δοξοι ότι η απασχόληση Φιλιππινέζων
ναυτικών θα επιστρέψει σύντομα στα-
προ πανδημίας επίπεδα.
MSC – MAERSK: ΜΕΓΑΛΩΝΕΙ Η
ΨΑΛΙΔΑ ΜΕ ΦΟΝΤΟ ΤΑ ΚΟΥΤΙΑ
Μεγαλώνει το χάσμα των δύο κορυφαίων
liner εταιρειών σε ό,τι αφορά τη μεταφο-
ρική τους ικανότητα, σύμφωνα με δεδο-
μένα της Αlphaliner.
Ειδικότερα, δεκαοκτώ μήνες αφότου
κατέστη η κορυφαία εταιρεία τακτικών
γραμμών σε όρους μεταφορικής ικανό-
τητας, η MSC έχει αυξήσει τη διαφορά
της από τη δεύτερη Maersk κατά 1 εκατ.
TEUs. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η του 2023 σημείωσαν αύξηση της τάξης (Group) Co. Ltd., έχει λάβει παραγγελίες
MSC, κάθε εβδομάδα από τον Ιανουάριο του 49,5% σε ετήσια βάση, όπως έδει- για οκτώ νέα πλοία, με τη συνολική αξία
του 2022, αυξάνει το «προβάδισμά» της ξαν τα στοιχεία της China Association αυτών να υπερβαίνει τα 1,7 δισ. γιουάν
έναντι της Maersk κατά 12.800 TEUs. of the National Shipbuilding Industry ($235,21 εκατ.) κατά τη διάρκεια των
Στις αρχές Ιουλίου, η Maersk παρέλαβε (CANSI), με αποτέλεσμα το μερίδιο της τελευταίων εβδομάδων.
το νεότευκτο «Maersk Charleston» και Κίνας σε παγκόσμιο επίπεδο να ανέρχεται «Επί του παρόντος, όλα τα μεγάλα ναυ-
ως εκ τούτου γεφύρωσε το χάσμα με την στο 67%. πηγεία στην Κίνα έχουν αυξήσει τους
MSC στα 985.000 TEUs. Η εφαρμογή των νέων κανονισμών για ρυθμούς παραγωγής, ενώ οι εκκρεμείς
Tέλος, η Alphaliner εκτιμά ότι η MSC θα απανθρακοποίηση καθώς και τα μεγάλα παραγγελίες αυξάνονται και ως εκ τού-
αυξήσει τη διαφορά της με τον δανέζικο σε ηλικία πλοία αποτελούν δύο βασικούς του οι πλοιοκτήτες ενδέχεται να αντιμε-
κολοσσό τις επόμενες εβδομάδες, βάσει παράγοντες που θα μπορούσαν να εξη- τωπίσουν καθυστερήσεις στην εξασφά-
του orderbook της. γήσουν την αύξηση των νέων παραγ- λιση των παραγγελιών τους, εάν δεν τις
γελιών, δήλωσε ο Li Yanqing, γενικός τοποθετήσουν άμεσα», δήλωσε μεταξύ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ γραμματέας της CANSI. άλλων ο Gao Wenbao, πρόεδρος της
ΓΙΑ ΤΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ναυπηγή- Nantong CIMC Sinopacific Offshore
Η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας πιθα- σεις πλοίων από τα κινεζικά ναυπηγεία and Engineering Co. Ltd.
νότατα θα γνωρίσει μεγάλη ανάπτυξη αυξήθηκαν περισσότερο από 15% σε
φέτος, λόγω της αυξημένης ζήτησης ετήσια βάση, αγγίζοντας τα 16,47 εκατ. ΠΡΟΣ ΝΕΕΣ ΑΝΑΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
για ναυπηγήσεις containerships, πετρε- dwt μεταξύ Ιανουαρίου και Μαΐου και ΤΑ ROUTES ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
λαιοφόρων και εξειδικευμένων πλοίων, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 48% ΤΩΝ TANKERS
εκτιμούν κύκλοι της αγοράς. του συνόλου, σύμφωνα με τα στοιχεία Οι χώρες της Δυτικής Αφρικής αντιμε-
Συγκεκριμένα, οι παραγγελίες νεότευ- της CANSI. τωπίζουν προκλήσεις όσον αφορά την
κτων που τοποθετήθηκαν στα ναυπηγεία Η CIMC Sinopacific, θυγατρική της παραγωγή και την εξαγωγή πετρελαίου
της Κίνας τους πρώτους πέντε μήνες China International Marine Containers στις διεθνείς αγορές. Η εν λόγω εξέλιξη
56