Page 57 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 57
Ειδικότερα, ο καθ. Jan Emblemsvåg, του
Norwegian University of Science and
Technology, εστιάστηκε στις προκλήσεις
που αντιμετωπίζουν εναλλακτικά καύσιμα
όπως το πράσινο υδρογόνο όσον αφορά
τον όγκο παραγωγής ενέργειας αλλά και
την ενεργειακή πυκνότητα αυτή καθαυτή.
Μάλιστα, ανέφερε ότι η περιορισμένη θερ-
μική αξία της αμμωνίας συνιστά πρόκληση,
δεδομένου ότι τα πλοία θα χρειάζονται
περίπου τη διπλάσια αμμωνία έναντι HFO
που καταναλώνουν σήμερα.
Αντιθέτως, η ενεργειακή πυκνότητα της
πυρηνικής ενέργειας είναι το ανταγωνι-
στικό της πλεονέκτημα. Ενδεικτικά, το
ουράνιο και το θόριο περιέχουν 3 εκατ.
φορές και 3,5 εκατ. φορές αντίστοιχα
περισσότερη ενέργεια από τον άνθρακα.
Πέραν αυτού, η πυρηνική ενέργεια παρά-
γεται μέσω σχάσης και συνεπώς δεν
υπάρχουν καθόλου εκπομπές αερίων
του θερμοκηπίου. Επιπλέον, σύμφωνα με
τον καθ. Jan Emblemsvåg, το κόστος της
πυρηνικής ενέργειας θα είναι χαμηλό-
τερο από εκείνο του HFO για ένα πλοίο.
ΤΟ BRI, ΑΙΜΟΔΟΤΗΣ ΤΗΣ
ΚΙΝΕΖΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Η αξία των εμπορικών συναλλαγών της
Κίνας με τις χώρες που συμμετέχουν στο
Belt and Road Initiative (BRI) σημείωσε
σημαντική άνοδο το α΄ εξάμηνο του
2023, σύμφωνα με το κινεζικό ειδησεο-
αναμένεται να οδηγήσει σε μια εκ νέου είναι το λιγότερο «μη δημοφιλή» στις γραφικό πρακτορείο Xinhua.
αναδιάταξη των routes στην αγορά των ευρωπαϊκές αγορές. Πιο συγκεκριμένα, το εμπόριο αγαθών
δεξαμενόπλοιων. Επιπλέον, δεδομένου του χαμηλότερου της Κίνας με τους εταίρους της στο
Ειδικότερα, πρόσφατη έκθεση της ναυ- κόστους των ρωσικών πετρελαϊκών BRI κατέγραψε αύξηση της τάξης του
λομεσιτικής Gibson εστιάζει στην εκτι- παραγώγων, η συγκεκριμένη εξέλιξη 9,8% (σε ετήσια βάση) το α΄ εξάμηνο
μώμενη πτώση των εξαγωγών αργού από αναμένεται να διατηρηθεί, αν όχι να ενι- του 2023, ενώ ήταν σε κατά 7,7 ποσο-
χώρες της Δυτικής Αφρικής. Στο σενάριο σχυθεί περαιτέρω, παρότι στο σύνολό στιαίες μονάδες υψηλότερα επίπεδα από
αυτό, η Ευρώπη, προκειμένου να καλύψει τους οι εισαγωγές πετρελαιοειδών των τη συνολική αύξηση του εμπορίου της
τις ενεργειακές της ανάγκες, θα στραφεί χωρών της Δυτικής Αφρικής εκτιμάται χώρας κατά την ίδια περίοδο, όπως ανα-
σε μακρινότερες αγορές, με πιθανότε- ότι θα μειωθούν. φέρουν κυβερνητικά στοιχεία.
ρους υποψηφίους να είναι οι ΗΠΑ, η Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνολική αξία
Μέση Ανατολή και η Λατινική Αμερική. Η ΠΥΡΗΝΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ, του εμπορίου αγαθών με τις χώρες που
Σε κάθε περίπτωση, στο σενάριο αυτό, ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ; συμμετέχουν στο BRI αντιπροσωπεύει το
η ζήτηση για τονομίλια εκτιμάται πως θα Οι φωνές εντός της ευρύτερης ναυτιλι- 34,3% της συνολικής αξίας εισαγωγών
καταγράψει άνοδο, ενισχύοντας περαι- ακής βιομηχανίας που κάνουν λόγο για και εξαγωγών της χώρας και ανήλθε σε
τέρω τη ναυλαγορά. ανάγκη συμπερίληψης της πυρηνικής 20,1 τρισ. γιουάν (περίπου $2,8 τρισ.).
Παράλληλα, η Gibson στρέφεται στις ενέργειας στα καύσιμα που θα επιτρέ-
εισαγωγές πετρελαιοειδών των χωρών ψουν την απανθρακοποίησή της πλη- «OOCL PIRAEUS»: ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ
της Δυτικής Αφρικής. Εντός του 2023 θαίνουν. Σε πρόσφατη εκδήλωση του ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ CONTAINERSHIPS
έχουν πραγματοποιηθεί εισαγωγές αλληλασφαλιστικού οργανισμού Gard, ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
ύψους περίπου 1 εκατ. βαρελιών ανά ο καθ. Jan Emblemsvåg υποστήριξε ότι ΤΟΥ ΠΕΙΡΑΙΑ
ημέρα. Πλέον αρκετά από αυτά τα λοιπά πράσινα καύσιμα, όπως η πράσινη Συνέντευξη τύπου πραγματοποιήθηκε
«βαρέλια» προέρχονται από τη Ρωσία, αμμωνία, δεν επαρκούν και ότι οι πυρη- στις 10 Ιουλίου στον Πειραιά με αφορμή
καθώς τα ρωσικά ενεργειακά αγαθά νικοί αντιδραστήρες συνιστούν τη λύση. το παρθενικό ταξίδι του νεότευκτου
57