Page 52 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 52

ΕΝ ΠΛΩ


                                           νταν μέχρι πρόσφατα τους νέους υπουρ-  Την ίδια ώρα, λαμβάνοντας υπόψη την
                                           γούς Ναυτιλίας στα γραφεία τους εντός   περίοδο σταδιακής εισαγωγής του ETS
                                           του υπουργείου, ενώ ο κ. Βαρβιτσιώτης   που καλύπτει το 40% των εκπομπών το
                                           επέλεξε, στο πλαίσιο εξωστρέφειας της   2024, το 70% το 2025 και το 100% το
                                           κυβέρνησης, να συναντήσει τους εκπρο-  2026, οι εκτιμήσεις μιας νέας κοινο-
                                           σώπους των κοινωνικών εταίρων της  πραξίας μεταξύ της Wilhelmsen Ship
                                           ναυτιλίας στις έδρες των φορέων που   Management (WSM) και της Affinity
                                           τους εκπροσωπούν.                 Shipping δείχνουν ότι το κόστος για τη
                                           Κατά τη συγκεκριμένη αυτή επίσκεψη, ο   ναυτιλιακή βιομηχανία θα μπορούσε να
                                           υπουργός παρευρέθηκε στη συνεδρίαση   ανέρχεται σε 3,1 δισ. ευρώ το 2024, 5,7
                                           του ΔΣ, υπό την προεδρία της κ. Μελίνας   δισ. ευρώ το 2025 και 8,4 δισ. ευρώ
                                           Τραυλού.                          το 2026.
                                           Ο κ. Βαρβιτσιώτης δήλωσε ότι παρόμοια
                                           επίσκεψη θα ακολουθήσει στα γραφεία  ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ ΓΙΑ ΤΙΣ
                                           της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας  ΠΕΙΡΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ
                                           (ΠΝΟ). Ο υπουργός Ναυτιλίας ανέφερε  ΣΤΟΝ ΚΟΛΠΟ ΤΗΣ ΓΟΥΙΝΕΑΣ ΚΑΙ
                                           ότι οι δύο σημαντικότερες πολιτικές προ-  ΣΤΑ ΣΤΕΝΑ ΤΗΣ ΣΙΓΚΑΠΟΥΡΗΣ
                                           τεραιότητές του θα είναι η στήριξη του   Το ICC International Maritime Bureau
                                           ελληνικού νηολογίου αλλά και ο εκσυγ-  (IMB) εξέφρασε την ανησυχία του για την
                                           χρονισμός της ναυτικής εκπαίδευσης.  έξαρση των πειρατικών και ληστρικών
                                           Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής   επιθέσεων στον Κόλπο της Γουινέας και
                                           δικτύωσης, ο κ. Βαρβιτσιώτης ανέφερε   στα Στενά της Σιγκαπούρης στην εξαμη-
                                           τα εξής: «Με χαρά βρέθηκα σήμερα στα   νιαία έκθεσή του για το 2023.
                                           γραφεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλι-  Πιο συγκεκριμένα, οι πειρατικές και
                                           στών. Ευχαριστώ την πρόεδρο Μελίνα  ληστρικές επιθέσεις κατά πλοίων σημεί-
                                           Τραυλού και όλα τα μέλη του ΔΣ για τη   ωσαν σημαντική αύξηση το α΄ εξάμηνο
                                           θερμή υποδοχή. Στόχος μας, η Ελληνική   του 2023 και διαμορφώθηκαν σε 65,
                                           Ναυτιλία να γίνει ακόμα πιο ανταγωνι-  ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι ήταν
                                           στική, να ενισχυθεί η ελληνική σημαία   πενήντα οκτώ.
                                           και ο παγκόσμιος πρωταγωνιστικός της   Από τις 65 επιθέσεις που καταγράφηκαν,
                                           ρόλος».                           οι δράστες επιβιβάστηκαν σε 57 πλοία,
                                                                             ενώ η βία κατά του πληρώματος ήταν
                                           ΥΨΗΛΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟΥ ETS           έκδηλη, αφού έλαβαν χώρα 36 ομηρίες
                                           ΓΙΑ ΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ                   και 14 απαγωγές.
                                           Οι ναυτιλιακές εταιρείες θα χρειαστούν   Αξίζει να σημειωθεί ότι στον Κόλπο της
                                           συστήματα για τη διαχείριση και τη συμ-  Γουινέας καταγράφηκε μια ανησυχητική
                                           μόρφωσή τους στο μέλλον, καθώς θα  αύξηση των επιθέσεων μεταξύ του α΄
                                           κληθούν να αντιμετωπίσουν υψηλότερη   και του β΄ τριμήνου του 2023, με πέντε
                                           οικονομική έκθεση τόσο λόγω του ETS   επιθέσεις το α΄ τρίμηνο και εννέα το β΄
                                           όσο και λόγω του CII, τονίζεται σε ανά-  τρίμηνο.
                                           λυση του DNV.                     Παράλληλα, τα μεγάλα πλοία που διέρ-
                                           Οι απαιτήσεις για μείωση των εκπομπών   χονται από τα Στενά της Σιγκαπούρης
                                           θα έχουν σημαντικό αντίκτυπο πέραν της   παραμένουν στο στόχαστρο, με σημα-
                                           κανονιστικής συμμόρφωσης, καθώς θα   ντική αύξηση (25%) στις καταγραφείσες
                                           επηρεάσουν επίσης οικονομικές πτυχές,   επιθέσεις σε σύγκριση με την ίδια περί-
                                           όπως το λειτουργικό κόστος, την εμπο-  οδο πέρυσι.
                                           ρική ελκυστικότητα, την ικανότητα κερ-  Τέλος, το IMB κάνει έκκληση στα παρά-
                                           δών, την πρόσβαση σε κεφάλαια και την   κτια κράτη να διαθέσουν τους απαιτού-
                                           αξία των περιουσιακών στοιχείων.  μενους πόρους για την αντιμετώπιση
                                           Σύμφωνα με τον Eirik Nyhus, Director   αυτών των περιστατικών, λόγω του αυξη-
                                           Environment  Maritime του  DNV, το   μένου κινδύνου που αντιμετωπίζουν τα
                                           Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπο-  πληρώματα των πλοίων.
                                           μπών θα αυξήσει τα κόστη της ναυτιλι-
                                           ακής βιομηχανίας έως και 10 δισ. ευρώ  ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΙΙΙ: Ο
                                           ετησίως μόλις εφαρμοστεί πλήρως, το  ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ
                                           2026, απόρροια της ανάγκης απόκτησης  ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
                                           δικαιωμάτων για τις εκπομπές GHG.  Με ανακοίνωσή της η ECSA χαιρετίζει


         52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57