Page 51 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 51
Mε την ευγενική χορηγία
των απαιτούμενων στόχων. Βάσει της σχεδίασης να μεταβληθούν, ενώ τα επι- αποτελεί ισχυρό σήμα για επενδύσεις
στρατηγικής, ο παγκόσμιος στόλος θα χειρηματικά μοντέλα θα επηρεαστούν σε ολόκληρο τον κλάδο της ναυτιλίας.
πρέπει να έχει επιτύχει μείωση των για πάντα». Βασιζόμαστε στα κράτη-μέλη του IMO
εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά Την απόφαση του IMO χαιρέτισε και να συνεχίσουν με την ανάπτυξη και την
70% –έναντι των επιπέδων του 2008– το International Chamber of Shipping υιοθέτηση ενός εύρωστου κανονιστικού
έως και το 2040. μέσω σχετικής ανακοίνωσης. Ο ανα- πλαισίου, που θα καταστήσει τα συγκε-
Υπό αυτό το πρίσμα, η BIMCO χαιρέ- πληρωτής γενικός γραμματέας του ICS, κριμένα καύσιμα διαθέσιμα και ανταγω-
τισε την πρόοδο που σημειώθηκε κατά Simon Bennett, υπογράμμισε μεταξύ νιστικά».
την MEPC 80. Ο πρόεδρος της BIMCO, άλλων: «Η ιστορική απόφαση του IMO Επιπροσθέτως, το UK Chamber of
Nikolaus Schües, υπογράμμισε μεταξύ εκπέμπει ένα πολύ ισχυρό σήμα στους Shipping υπογράμμισε ότι οι οικονομικοί
άλλων: «Η ριζική αλλαγή όσον αφορά διαχειριστές των πλοίων, αλλά –το σημα- και τεχνικοί στόχοι που τίθενται δεν συμ-
την κατασκευή, τη διαχείριση και την ντικότερο– στους παραγωγούς ενέργειας, βαδίζουν με τον ευρύτερο στόχο απαν-
τροφοδοσία των πλοίων με καύσιμα που πρέπει άμεσα να παρέχουν ναυτιλι- θρακοποίησης περίπου το 2050. Συγκε-
θα επηρεάσει όλους τους πλοιοκτήτες ακά καύσιμα μηδενικών εκπομπών θερ- κριμένα, τα εν λόγω μέτρα αναμένεται
του πλανήτη. Οι επενδυτικές αποφάσεις μοκηπίου σε μεγάλες ποσότητες, προ- να εγκριθούν το 2025 και να τεθούν σε
πρέπει να επαναξιολογηθούν, οι τρόποι κειμένου να είναι εφικτή η επιθυμητή ισχύ το 2027.
μετάβαση». «Η λήψη διεθνών μέτρων για μια παγκό-
Επιπλέον, πρόσθεσε: «Οι ενδιάμεσοι στό- σμια βιομηχανία, όπως η ναυτιλία, είναι
χοι που έχουν συμφωνηθεί για το 2030 απαραίτητη προϋπόθεση για την αντιμε-
και το 2040 είναι ιδιαίτερα φιλόδοξοι. Η τώπιση της κλιματικής αλλαγής. Είμαστε
βιομηχανία θα κάνει τα μέγιστα δυνατά απόλυτα προσηλωμένοι στην επίτευξη
για την επίτευξη των συγκεκριμένων στό- της απανθρακοποίησης του κλάδου μας.
χων, συμπεριλαμβανομένης της απόλυτης Στηρίζουμε σθεναρά την πρόσφατη υιο-
μείωσης των εκπομπών αερίων του θερ- θέτηση στον ΙΜΟ νέων, πιο φιλόδοξων
μοκηπίου της παγκόσμιας ναυτιλίας κατά στόχων», δήλωσε σχετικά η πρόεδρος
70% έως 80% μέχρι το 2040. Όμως, της ΕΕΕ, Μελίνα Τραυλού.
αυτό μπορεί μονάχα να επιτευχθεί εφό- Ωστόσο, δεν εμφανίζονται όλοι εξί-
σον ο IMO άμεσα συμφωνήσει σε ένα σου ικανοποιημένοι με την πρόοδο
παγκόσμιο levy στις εκπομπές αερίων που σημείωσε ο IMO. Δημοσίευμα του
του θερμοκηπίου για να υποστηρίξει έναν Reuters, επικαλούμενο περιβαλλοντικούς
μηχανισμό “χρηματοδότησης και αντα- οργανισμούς, τη χαρακτηρίζει ανεπαρκή.
μοιβής”, όπως προτείνει η βιομηχανία. Πιο συγκεκριμένα, ο πρόεδρος του Clean
Πρέπει να μειώσουμε άμεσα τη δια- Shipping Coalition, John Maggs, δήλωσε
φορά μεταξύ του κόστους συμβατικών ότι οι συμφωνηθέντες στόχοι είναι ανε-
και εναλλακτικών ναυτιλιακών καυσίμων παρκείς προκειμένου να διασφαλιστεί ότι
και να κινητοποιήσουμε την παραγωγή η άνοδος της θερμοκρασία –σε σύγκριση
και την υιοθέτηση νέων καυσίμων στην με τα προβιομηχανικά επίπεδα– θα περι-
απαραίτητη κλίμακα, που θα επιτρέψει οριστεί στον 1,5 βαθμό Κελσίου.
την επίτευξη της πλέον ταχύτερης μετά-
βασης. Το 2040 απέχει λιγότερο από 17 ΝΗΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΟΙ
έτη και η διαθεσιμότητα ναυτιλιακών ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
καυσίμων μηδενικών εκπομπών αερίου ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
του θερμοκηπίου σήμερα είναι πρακτικά Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής
μηδαμινή». Πολιτικής, σε μια κίνηση ενδεικτική του
Επί των εξελίξεων τοποθετήθηκε και το ουσιαστικού αλλά και συστηματικού
World Shipping Council (WSC), μέσω διαλόγου που θέλει να διατηρήσει με το
σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνι- σύνολο της ελληνικής ναυτιλιακής οικο-
κής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, ο CEO γένειας, συναντήθηκε με το ΔΣ της Ενώ-
του WSC δήλωσε μεταξύ άλλων: «Η σεως Ελλήνων Εφοπλιστών στα γραφεία
ναυτιλία γραμμών επενδύει ήδη σε πλοία του συλλογικού φορέα εκπροσώπησης
που θα είναι σε θέση να μετασκευαστούν του ελληνικού εφοπλισμού.
για να καταναλώνουν εναλλακτικά καύ- Εθιμοτυπικά, οι φορείς εκπροσώπησης
σιμα και η σημερινή απόφαση του IMO εφοπλισμού και ναυτεργασίας επισκέπτο-
51