Page 54 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - AUGUST 2023
P. 54
ΝΕΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ
ΕΝΩΣΗ ΝΗΟΓΝΩΜΟΝΩΝ
Το Συμβούλιο της Διεθνούς Ένωσης
Νηογνωμόνων (IACS) συνεδρίασε πρό-
σφατα στο Γκντανσκ της Πολωνίας και
η απανθρακοποίηση βρέθηκε, για ακόμη
μία φορά, στην κορυφή της ατζέντας.
Στο πλαίσιο αυτό υπεγράφη με τη Λιμε-
νική και Ναυτιλιακή Αρχή της Σιγκα-
πούρης επιστολή προθέσεων για την
επιτάχυνση της ασφαλούς και πρακτι-
κής εφαρμογής τεχνολογιών χαμηλών
ή μηδενικών εκπομπών άνθρακα μέσω
συνεργειών και ανταλλαγής πληροφο-
ριών.
Αναγνωρίζοντας τη δύναμη της ψηφιο-
ποίησης για την υποστήριξη και την προ-
ώθηση της απανθρακοποίησης, η IACS
δεσμεύτηκε επίσης να βοηθήσει τις διά-
Ο κ. Roberto Cazzulo, την πρόσφατη συμφωνία μεταξύ Ευρω- φορες ομάδες εργασίας που δραστηριο-
νέος πρόεδρος της IACS. κοινοβουλίου και Ευρωπαϊκού Συμβου- ποιούνται στον ψηφιακό μετασχηματισμό
λίου για τους κανόνες της Βασιλείας ΙΙΙ, της βιομηχανίας, ώστε να διασφαλίσει
που ανοίγει νέο δρόμο για τη ναυτιλιακή ότι η IACS θα διαδραματίσει πλήρως τον
χρηματοδότηση. ρόλο της στην υποστήριξη της βιομηχα-
Οι νέοι αυτοί κανόνες θα επιτρέψουν στις νίας σε αυτό το ταξίδι.
τράπεζες να εφαρμόζουν προνομιακή Τέλος, ο κ. Roberto Cazzulo, του ιτα-
μεταχείριση των ναυτιλιακών χαρτοφυ- λικού νηογνώμονα RINA, εξελέγη νέος
λακίων σε εξειδικευμένα δάνεια κατά τον πρόεδρος της IACS και θα αναλάβει τα
υπολογισμό των συντελεστών στάθμισης καθήκοντά του από την 1η Ιανουαρίου
κινδύνου και τελικά των κεφαλαιακών 2024. Ο κ. Cazzulo θα διαδεχτεί τον κ.
τους απαιτήσεων. Ως αποτέλεσμα, η νέα Nick Brown του Lloyd’s Register.
νομοθεσία θα επιτρέψει στις τράπεζες να
χρηματοδοτούν σε ανταγωνιστικές τιμές. ΟΙ ΦΙΛΙΠΠΙΝΕΣ ΡΙΧΝΟΥΝ
«Είναι ένα θετικό βήμα, αλλά πρέπει ΤΟ ΒΑΡΟΣ ΣΤΗ ΝΑΥΤΙΚΗ
να γίνουν περισσότερα προκειμένου να ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
αποκατασταθεί η πρόσβαση των ναυτι- O πρόεδρος των Φιλιππίνων, Ferdinand
λιακών εταιρειών σε επαρκή χρηματοδό- Marcos Jr., τόνισε πρόσφατα ότι η
τηση στην Ευρώπη και να υποστηριχθεί κυβέρνηση σε συνεργασία με την εγχώ-
η ανταγωνιστικότητα του κλάδου», τονί- ρια ναυτιλιακή βιομηχανία θα πρέπει να
ζεται στη σχετική ανακοίνωση. βελτιώσουν και να ενισχύσουν τη ναυτική
«Ο στρατηγικός ρόλος της ναυτιλίας για εκπαίδευση, προκειμένου οι μελλοντικοί
την ενεργειακή και επισιτιστική ασφά- Φιλιππινέζοι ναυτικοί να μπορούν να
λεια και την ασφάλεια της εφοδιαστικής αντεπεξέλθουν στις μελλοντικές προ-
αλυσίδας της Ευρώπης πρέπει να ανα- κλήσεις.
γνωριστεί κατάλληλα και στους όρους Μιλώντας στο συνέδριο Shaping the
χρηματοδότησης των πλοίων. Η στήριξη Future of Shipping Seafarer 2050 στη
της ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας Μανίλα, ο πρόεδρος των Φιλιππίνων
αποτελεί προϋπόθεση για την ενίσχυση υπογράμμισε την ανάγκη επένδυσης σε
της ασφάλειας της Ευρώπης και για τη ικανούς και υψηλά καταρτισμένους ναυ-
στήριξη της ενεργειακής μετάβασης της τικούς, λαμβάνοντας υπόψη την ανάπτυξη
ηπείρου. Η αναγνώριση της χρηματο- του διεθνούς εμπορίου και το μέλλον της
δότησης πλοίων στο πλαίσιο του νέου ναυτιλιακής βιομηχανίας.
ευρωπαϊκού νόμου είναι ένα απαραίτητο «Μπορούμε να το κάνουμε, αναγνωρί-
βήμα προς τα εμπρός, αλλά είναι σαφώς ζοντας τις μελλοντικές δεξιότητες που
μόνο ένα σημείο εκκίνησης», δήλωσε ο απαιτούνται από τη νέα γενιά πλοίων,
κ. Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας συζητώντας για τις ανάγκες εκπαίδευ-
της ECSA. σης και δεσμευόμενοι για μια δίκαιη
54