Page 57 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 57

ΑΦΙΕΡΩΜΑ BULK CARRIERS / ΑΠΟΨΕΙΣ










 Η ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ

 ΣΥΝΗΘΙΣΜΕΝΗ ΝΑ

 ΠΡΟΣΑΡΜΟΖΕΤΑΙ ΣΤΙΣ

 ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΘΕ ΕΠΟΧΗΣ











 Με δεδομένο ότι ο άνθρακας, επί του παρόντος, αποτελεί την κυρίαρχη μορφή   Τι αλλαγές θα επιφέρει στα ξηρά φορτία και στις γραμμές   μεταφοράς από  το «σύνηθες».  Το ίδιο συνέβη
 ενέργειας, πόσο γρήγορα θεωρείτε ότι μια εναλλακτική πηγή ενέργειας, η οποία να   η κλιματική αλλαγή (π.χ. ξηρασία και μείωση του draft σε   και στη σημερινή αγορά κάποια στιγμή. Παρ’ όλα
 είναι σε αφθονία, ανταγωνιστική οικονομικά και γεωπολιτικά ασφαλής, θα εισέλθει   Αμαζόνιο, Διώρυγα Παναμά κ.α.) αλλά και το arbitrage που   αυτά, το φαινόμενο αυτό δεν έχει κάποιο ουσιώδες
 δυναμικά στην παγκόσμια ενεργειακή εξίσωση;  καταγράφεται;            αποτέλεσμα στην όλη απόδοση της αγοράς, καθώς
 Με τις τελευταίες γεωπολιτικές εξελίξεις, πιστεύω ότι άμεση προτεραιότητα   Νομίζω πως είναι απαραίτητο,  για  να μην   μιλάμε για ποσότητες που δύσκολα μπορούν να
 είναι η εξασφάλιση της ενεργειακής σταθερότητας στον πλανήτη, κάτι   τρομάζουμε τον κόσμο, να πούμε ότι αυτά που   αλλάξουν  την  τάση  μιας  αγοράς  για  καιρό.  Το
 απαραίτητο για τις προσπάθειες απανθρακοποίησης. Οποιαδήποτε προσπάθεια   αναφέρετε στην ερώτησή σας είναι σε θεωρητικό   spillover είναι παροδικό φαινόμενο με προσωρινά
 απανθρακοποίησης οφείλει να λαμβάνει υπόψη την κοινωνική σταθερότητα και   επίπεδο ακόμη και ας ευχηθούμε να παραμείνουν.   αποτελέσματα, τα οποία εξομαλύνονται σε βάθος
 συνοχή. Πώς μπορούμε, άλλωστε, να πείσουμε έναν άνθρωπο που δυσκολεύεται   Κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τις συνέπειες μιας   χρόνου.
 να εκπληρώσει τις βασικές ανάγκες επιβίωσής του σήμερα ότι πρέπει και αυτός   βίαιης κλιματικής αλλαγής. Η ναυτιλία είναι μια
 να αναλάβει το κόστος της απανθρακοποίησης;    τόσο δυναμική βιομηχανία, που είναι συνηθισμένη   Χαρτογραφώντας  τις παγκόσμιες ανάγκες  για ξηρά
 Για πολλά χρόνια πιστεύαμε ότι το φυσικό αέριο, όντας ένα καύσιμο σε αφθονία,   να προσαρμόζεται στις ανάγκες κάθε εποχής, και το   φορτία, ποιο μέγεθος bulker θεωρείτε ότι θα μπορέσει
 θα ήταν αυτό που θα έδινε τη λύση για φθηνή και άφθονη ενέργεια έως ότου η   ίδιο θα γίνει και τώρα. Αλλαγές σαν και αυτές που   να μεγιστοποιήσει τα οφέλη του τα επόμενα δύο με τρία
 ανθρωπότητα κατάφερνε την πλήρη μετάβαση σε πράσινη ενέργεια ή κατάφερνε   περιγράφετε στο ερώτημα, αν πραγματοποιηθούν,   χρόνια;
 να παραγάγει ένα ανταγωνιστικό καύσιμο όπως το υδρογόνο με τρόπους που   δεν θα συμβούν εν μια νυκτί, αλλά θα περάσουν   Γενικά δεν πιστεύω ότι θα έχουμε και πολύ μεγάλες
 δεν θα επιβάρυναν το περιβάλλον. Δυστυχώς, η εξάρτηση από το φυσικό αέριο   αρκετά χρόνια. Επίσης, μια πιθανή αύξηση της   διαφοροποιήσεις στις αποδόσεις των διαφόρων
 μιας χώρας (Ρωσία) μας έδειξε ότι είναι αδύνατον να βασιστούμε σε έναν   στάθμης των  υδάτων λόγω της  αύξησης της   μεγεθών των πλοίων ξηρού φορτιού. Τις τάσεις της
 προμηθευτή ο οποίος κατά βούληση θα χρησιμοποιεί το καύσιμο για να πέτυχει   παγκόσμιας θερμοκρασίας, με συνέπεια  το   αγοράς τις ορίζουν τα μεγαλύτερα πλοία σε γενικές
 τους πολιτικούς του στόχους.  λιώσιμο των πάγων, πιθανότατα θα έχει τα ακριβώς   γραμμές και ακολουθούν τα μικρότερα μεγέθη.
 Η πυρηνική ενέργεια είναι κάτι που θα μπορούσε να είναι η λύση, αλλά για την ώρα   αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που περιγράφει   Είναι πολύ σπάνιο, αν όχι αδύνατο, να έχουμε
 το βρίσκω αδύνατον να ξεπεραστούν οι αντιρρήσεις πολλών οργανώσεων. Είναι   το ερώτημά σας.   διαφοροποιήσεις στα σχετικά έσοδα στα διάφορα
 άλλωστε τέτοιο ταμπού η χρήση της, που πολύ δύσκολα θα πειστούν οι πολίτες.   Όσον αφορά το arbitrage που αναφέρετε, θα   μεγέθη πλοίων για μεγάλο χρονικό διάστημα.
 Γενικά, δεν πιστεύω ότι υπάρχει ΕΝΑ ΚΑΥΣΙΜΟ στο οποίο θα μπορούσαμε   ήθελα να πω ότι αυτό δεν είναι κάτι καινούργιο.   Στη συγκεκριμένη  χρονική περίοδο, πάντως,
 να βασιστούμε ολοκληρωτικά με τα σημερινά δεδομένα. Χρειάζονται συνεχείς   Ίσως η σημερινή παγκόσμια γεωπολιτική κατάσταση   λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα της παγκόσμιας
 επενδύσεις και στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών, προκειμένου το κόστος   να  εντείνει τις  δυνατότητες των  traders να   οικονομίας και κυρίως της Κίνας, η οποία είναι ο
 τους να μειώνεται συνεχώς και η χρήση τους να αυξηθεί. Επίσης, χρειάζονται   μεγιστοποιούν τα κέρδη τους, αλλά έτσι λειτουργεί   «οδηγός» της dry bulk αγοράς, θα προτιμούσα τα
 μεγαλύτερες επενδύσεις στον τομέα της παραγωγής καυσίμων όπως το υδρογόνο,   το παγκόσμιο εμπόριο, του οποίου η ναυτιλία είναι   σχετικά μικρότερα μεγέθη πλοίων, τα οποία είναι
 που είναι σε αφθονία, με τρόπους όμως που δεν θα μολύνουν επιπλέον το   σημαντικό κομμάτι.  λιγότερο εκτεθειμένα στην οικονομία της Κίνας.
 περιβάλλον για να το παραγάγουμε. (Θυμίζω ότι το υδρογόνο χρειάζεται τεράστιες   Είδαμε πέρυσι, με την κατάρρευση της Evergrande,
 ποσότητες ενέργειας για να απομονωθεί από το νερό ή τους υδρογονάνθρακες,   Τους τελευταίους μήνες έχουν σημειωθεί spillover φαινόμενα   του  μεγαλύτερου  κινεζικού Developer, πόσο
 ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο του ως καύσιμο.)   στην αγορά των bulkers από τη σημαντική άνοδο των ναύλων   εύθραυστη είναι η αγορά ακινήτων στην Κίνα. Αυτό
 Τα επόμενα χρόνια πρέπει πραγματικά η ανθρωπότητα να επενδύσει πολλά αν   στα containerships. Ποια θα είναι η κατανομή φορτίων   και μόνο το γεγονός αυξάνει πολύ το ρίσκο που
 θέλουμε να είμαστε κοντά στους στόχους που έχουν τεθεί για τις εκπομπές   μεταξύ μεγάλων και μικρών μεγεθών bulkers από την τυχόν   έχουν τα μεγαλύτερα πλοία.
 αερίων του θερμοκηπίου. Το πόσο καιρό θα πάρει για να βρεθεί η πηγή ενέργειας   διόρθωση/σταθεροποίηση της ναυλαγοράς των container-  Γενικά, πάντως, τα θεμελιώδη μεγέθη της Dry-
 του  που αναζητούμε είναι συνάρτηση αρκετών παραγόντων. Πάντως, η σημερινή   ships;  bulk αγοράς παραμένουν ευνοϊκά για το επόμενο
 Συμεών Παριάρου,  κατάσταση με το εξωπραγματικό ενεργειακό κόστος επιταχύνει τις όποιες   Αυτό που περιγράφετε πάντα συνέβαινε όταν η   διάστημα, με το βιβλίο παραγγελιών να βρίσκεται
 CAO των Euroseas LTD/EuroDry LTD  διαδικασίες και σίγουρα αυξάνει τις επενδύσεις σε εναλλακτικές, καθαρές   διαφορά του ναύλου μεταξύ bulker-containership   στα  χαμηλότερα  επίπεδα  των  τελευταίων
 μορφές ενέργειας, φέρνοντας πιο κοντά την όποια μετάβαση.  είναι τέτοια που επιβάλλει τη χρήση άλλου τρόπου   δεκαετιών.


 56                                                                                                          57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62