Page 61 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 61

ΑΦΙΕΡΩΜΑ BULK CARRIERS / ΕΡΕΥΝΑ




 Γράφημα 1: Κατανομή των εταιρειών βάσει του μεγέθους τους και κατανομή του στόλου στις εταιρείες αυτές  Δεδομένα για το σύνολο του στόλου  Γράφημα 3: Κατανομή του στόλου των bulk carriers ανά μέγεθος πλοίου
            Από τα πλοία του στόλου, ένα σημαντικό ποσοστό
            (52%) αφορά πλοία μεγαλύτερου μεγέθους (Panamax
            και Capesize). Πιο συγκεκριμένα, το 36% του στόλου   Capesizes 313 (16%)
            είναι πλοία τύπου Panamax (703 πλοία), ενώ το 16%
 857        είναι τύπου Capesize (313 πλοία).
 156        Στα bulk carriers μικρότερου μεγέθους υπάρχει   Handysizes 414 (22%)
            μεγαλύτερη ισορροπία μεταξύ των επιμέρους κατη-
            γοριών: 414 bulk carriers είναι τύπου Handysize
 709        (22% του στόλου) και 499 bulk carriers είναι τύπου
            Handymax (26%).
 109        Από τον στόλο των εταιρειών που διαχειρίζονται απο-  Panamaxes 703 (36%)
            κλειστικά bulk carriers, η πλειονότητα των πλοίων
            έχουν ναυπηγηθεί στην Ιαπωνία και στην Κίνα (79%).
            Συνεπώς, διαφαίνεται ο πρωταγωνιστικός ρόλος των
            δύο ασιατικών χωρών στη ναυπήγηση bulk carriers,   Handymaxes 499 (26%)
            αλλά και o μεταξύ τους ανταγωνισμός: στην Ιαπω-
 363        νία έχουν ναυπηγηθεί 777 από τα bulk carriers του
            στόλου (40%) και στην Κίνα έχουν ναυπηγηθεί 758
 24         από τα bulk carriers του στόλου (39%).      Γράφημα 4: Κατανομή του στόλου των bulk carriers ανά χώρα ναυπήγησης
            Στα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία έχουν κατασκευα-
            στεί 316 από τα bulk carriers του στόλου (17%), ενώ
            78 bulk carriers έχουν κατασκευαστεί σε ναυπηγεία
 Μικρού μεγέθους   Μεσαίου μεγέθους   Μεγάλου μεγέθους   που δεν βρίσκονται σε κάποια εκ των τριών προα-  Άλλη/Άγνωστη 78 (4%)
 (1-4 πλοία)  (5-15 πλοία)  (16+ πλοία)  ναφερθεισών χωρών (4%).
            Όσον αφορά την ηλικιακή κατανομή των bulk carriers
 Αριθμός εταιρειών   Αριθμός πλοίων  των οποίων η διαχείριση πραγματοποιείται από εται-  Νότια Κορέα 316 (17%)
            ρείες του Πειραιά/Αθήνας που διαχειρίζονται αμι-
            γώς bulk carriers, δύο είναι οι ηλικιακές ομάδες που
            ξεχωρίζουν: ένα στα τρία πλοία είναι μεταξύ 6 έως
            10 ετών (33% – 634 πλοία), ενώ σχεδόν τέσσερα στα
            δέκα είναι μεταξύ 11 και 15 ετών (38% – 729 πλοία).  Κίνα 758 (39%)
 Γράφημα 2: Κατανομή των εταιρειών που διαχειρίζονται αμιγώς bulk carriers, βάσει των τύπων bulk carriers που διαχειρίζονται  Σχεδόν ένα στα δέκα bulk carriers του στόλου (9% –
            184 πλοία) είναι έως 5 ετών, ενώ μόλις ένα στα είκοσι
            έχει ηλικία μεγαλύτερη των 20 ετών (5% – 93 πλοία).
 140        Όσον αφορά τις ηλικίες των τύπων bulk carriers,   Ιαπωνία 777 (40%)
            ενδιαφέρον παρουσιάζει η κατανομή των πλοίων
            ηλικίας έως πέντε ετών. Στη συγκεκριμένη ηλικι-
            ακή ομάδα, το 53% (98) των πλοίων είναι τύπου
            Panamax, ενώ ο εν λόγω τύπος bulk carrier κατα-  Γράφημα 5: Κατανομή του στόλου των bulk carriers ανά ηλικιακή ομάδα
            λαμβάνει ποσοστό 36% επί του συνόλου του στόλου.
            Συνεπώς, το επενδυτικό ενδιαφέρον από το 2015
            και έπειτα φαίνεται να έχει εστιαστεί σε σημαντικό   Ηλικία 0-5  184 (9%)
            βαθμό στα bulk carriers τύπου Panamax.
            Από τα 93 bulk carriers που έχουν ηλικία μεγαλύ-  Ηλικία 26+  13 (1%)
            τερη των 20 ετών, μόλις το 6% είναι τύπου Capesize.
            Οι προκλήσεις τις οποίες αντιμετώπισε στα προ-παν-  Ηλικία 21-25  80 (4%)
 50  50     δημικά έτη η ναυλαγορά των bulk carriers, και δη
 43         των μεγαλύτερων μεγεθών, συνιστά παράγοντα, όχι   Ηλικία 16-20  289 (15%)
            τον μοναδικό, που περιορίζει την ωφέλιμη ζωή τους.
            Στα Capesizes συναντώνται τεχνικοί περιορισμοί,
            αλλά και εμπορικοί, όπως ο ηλικιακός περιορισμός
            στις ναυλώσεις.                             Ηλικία 6-10  634 (33%)
 6          Αντιθέτως, το γεγονός αυτό δεν φαίνεται να ισχύει
            για τα υπόλοιπα μεγέθη: το 41% και το 30% των
 Πολλαπλούς τύπους  Handysizes  Handymaxes   Panamaxes  Capesizes  πλοίων ηλικίας μεγαλύτερης των 20 ετών είναι   Ηλικία 11-15  729 (38%)
            Panamaxes και Handysizes αντίστοιχα.


 60                                                                                                           61
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66