Page 65 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 65
ΑΦΙΕΡΩΜΑ BULK CARRIERS / ΕΡΕΥΝΑ
Χώρα ναυπήγησης Ηλικιακή ομάδα
Όσον αφορά τις χώρες ναυπήγησης και πληθώρα ετών, οι μικρές εταιρείες απο- Το γεγονός ότι η Ιαπωνία αποτελούσε Όπως έχει ήδη αναφερθεί, το 9% των τάση να εκμεταλλεύονται εμπορικά τα μικρότερη ή ίση των 15 ετών, ένα-
την αγορά των bulk carriers, ο ρόλος της κτούν πλοία στη second-hand αγορά την κυρίαρχη ναυπηγική δύναμη για τα πλοίων έχουν ηλικία έως πέντε ετών, πλοία τους για μεγαλύτερο χρονικό διά- ντι 80% επί του συνόλου του στόλου.
Ιαπωνίας και της Κίνας είναι καθοριστικός, τα οποία σε σημαντικό ποσοστό έχουν bulk carriers στο παρελθόν καθιστά την γεγονός που καταδεικνύει την εστίαση στημα: το 12% των πλοίων που διαχει- Ακόμη, το 13% των bulk carriers που
με το 79% των bulk carriers που διαχειρί- ναυπηγηθεί στη χώρα του Ανατέλλοντος παρουσία της εντονότερη στους στό- του επενδυτικού ενδιαφέροντος στη ρίζονται μικρές εταιρείες έχουν ηλικία διαχειρίζονται μεγάλες εταιρείες είναι
ζονται εταιρείες των οποίων το διαχειρι- Ηλίου ή διατηρούν στους στόλους τους λους των μεσαίων εταιρειών, τόσο λόγω second-hand αγορά τα τελευταία έτη. μεταξύ 21 έως 25 ετών, ενώ επί του έως πέντε ετών, ενώ το αντίστοιχο
στικό προφίλ επικεντρώνεται αποκλειστικά πλοία που είχαν ναυπηγηθεί για λογαρια- πρότερων παραγγελιών των μεσαίων Παράλληλα, καθώς το 95% του στόλου συνόλου των εταιρειών το αντίστοιχο ποσοστό επί του συνόλου των εταιρειών
στα bulk carriers να έχουν ναυπηγηθεί σε σμό τους πριν από αρκετά έτη. Ενδει- εταιρειών όσο και λόγω πιο πρόσφατων έχει ηλικία έως 20 ετών, διαφαίνεται η ποσοστό είναι ίσο με 4%. είναι 9%.
μία εκ των δύο ασιατικών χωρών. κτικά, από τα 246 πλοία ηλικίας 10 έως αγορών τους στη second-hand αγορά. έντονη ανάγκη συνεχούς ανανέωσης του Οι μεγάλες εταιρείες επικεντρώνονται
25 ετών τα οποία διαχειρίζονται μικρές στόλου, εν μέσω του ανταγωνιστικού Μεσαίες εταιρείες περισσότερο στην ανανέωση των στό-
Μικρές εταιρείες εταιρείες, το 54% (133) έχει ναυπηγηθεί Μεγάλες εταιρείες περιβάλλοντος της διεθνούς ναυτιλίας. Η ηλικιακή κατανομή του στόλου που λων τους με σύγχρονα πλοία, γεγονός
Οκτώ στα δέκα πλοία τα οποία διαχειρί- στην Ιαπωνία. Οι μεγάλες εταιρείες παρουσιάζουν τις διαχειρίζονται εταιρείες μεσαίου μεγέ- που συνάδει με το προφίλ των πλοίων
ζονται οι μικρές εταιρείες έχουν ναυπη- Οι εταιρείες μικρότερου μεγέθους προ- σημαντικότερες διαφορές όσον αφορά Μικρές εταιρείες θους δεν παρουσιάζει καμία σημαντική που επιλέγουν να διαχειρίζονται, τα
γηθεί είτε στην Ιαπωνία (43%) είτε στην τιμούν πλοία τα οποία έχουν ναυπηγηθεί τις χώρες στις οποίες έχει ναυπηγηθεί ο Η ηλικιακή κατανομή των πλοίων που διαφορά σε σύγκριση με την ηλικιακή οποία είναι μεγαλύτερα σε μέγεθος και
Κίνα (37%). Τα εν λόγω ποσοστά δεν στην Ιαπωνία και η εξέλιξη αυτή πηγάζει στόλος που διαχειρίζονται, σε σύγκριση διαχειρίζονται μικρές εταιρείες επι- κατανομή του στόλου των bulk carriers των οποίων η ανταγωνιστικότητα επηρε-
διαφέρουν σημαντικά με εκείνα επί του από την αξιοπιστία των ιαπωνικών ναυπη- με το σύνολο του στόλου ανεξαρτήτως βεβαιώνει την υπόθεση ότι οι μικρές ανεξαρτήτως του μεγέθους της εται- άζεται σημαντικά από τις προδιαγραφές
συνόλου του στόλου. γείων. Άλλωστε, οι εταιρείες μικρού μεγέ- του μεγέθους της εταιρείας. Παρότι εταιρείες εστιάζονται στη second-hand ρείας που τα διαχειρίζονται. τους.
Παρότι τα κινεζικά ναυπηγεία προσφέ- θους εστιάζουν σε bulk carriers μικρότε- η Ιαπωνία συνεχίζει να διαδραματίζει αγορά, τουλάχιστον τα τελευταία έτη, Ο έντονος ρυθμός ανανέωσης του στό-
ρουν ανταγωνιστικότερες τιμές ναυπή- ρου μεγέθους, των οποίων ο εξοπλισμός σημαντικό ρόλο, το ποσοστό της είναι έναντι εκείνης των παραγγελιών. Πιο Μεγάλες εταιρείες λου αντανακλάται και στο γεγονός ότι
γησης έναντι των ιαπωνικών ναυπηγείων, και οι επιχειρησιακές απαιτήσεις είναι ίσο με 31% έναντι 40% επί του συνό- συγκεκριμένα, μόλις το 3% των bulk Τα πλοία που διαχειρίζονται μεγάλες μόλις πέντε bulk carriers από τα 709
η Ιαπωνία ως ναυπηγική δύναμη κατα- μεγαλύτερης πολυπλοκότητας. λου του στόλου. Αντιθέτως, το 45% carriers που διαχειρίζονται μικρές εται- εταιρείες είναι νεότερα σε σύγκριση που διαχειρίζονται οι μεγάλες εταιρείες
λαμβάνει μεγαλύτερο ποσοστό έναντι της των πλοίων που διαχειρίζονται μεγάλες ρείες έχουν ηλικία έως πέντε έτη, έναντι με το σύνολο του στόλου: το 86% έχουν ηλικία μεταξύ 21 έως 25 ετών,
Κίνας στους στόλους των μικρών εται- Μεσαίες εταιρείες εταιρείες έχουν ναυπηγηθεί στην Κίνα, 9% επί του συνόλου του στόλου. των πλοίων που διαχειρίζονται εται- ενώ κανένα δεν έχει ηλικία μεγαλύτερη
ρειών. Το γεγονός αυτό φαίνεται να αντα- Το 83% των πλοίων του στόλου των έναντι 39% επί του συνόλου του στόλου. Επιπλέον, οι μικρές εταιρείες έχουν την ρείες μεγάλου μεγέθους έχουν ηλικία των 25 ετών.
νακλά το επενδυτικό προφίλ των μικρών μεσαίων εταιρειών έχουν ναυπηγηθεί Το προαναφερθέν συνιστά απότοκο του
εταιρειών, οι οποίες διαφαίνεται να δρα- στην Ιαπωνία (47%) και στην Κίνα (36%). συνδυασμού δύο παραγόντων: η άνοδος
στηριοποιούνται σε σημαντικό βαθμό στη Οι προαναφερθείσες παρατηρήσεις για των κινεζικών ναυπηγείων στη ναυπή-
second-hand αγορά τα τελευταία έτη. το επενδυτικό προφίλ των μικρών εται- γηση bulk carriers σε συνάρτηση με
Καθώς η Ιαπωνία διατηρούσε τα ηνία του ρειών φαίνεται να ισχύουν και για τις την ενίσχυση της θέσης των μεγάλων
ναυπηγικού στίβου των bulk carriers επί μεσαίες εταιρείες. εταιρειών στην αγορά παραγγελιών.
Γράφημα 7: Κατανομή του στόλου εταιρειών μικρού, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους ανά χώρα ναυπήγησης Γράφημα 8: Κατανομή του στόλου των εταιρειών μικρού, μεσαίου και μεγάλου μεγέθους ανά ηλικιακή ομάδα
Στόλος μικρών εταιρειών 15% 37% 43% Στόλος μικρών εταιρειών 27% 39% 16% 12%
Στόλος μεσαίων εταιρειών 13% 36% 47% Στόλος μεσαίων εταιρειών 9% 33% 38% 16%
Στόλος μεγάλων εταιρειών 21% 45% 31% Στόλος μεγάλων εταιρειών 13% 36% 37% 13%
Σύνολο 17% 39% 40% Σύνολο 9% 33% 38% 15%
Δεν αναγράφονται ποσοστά μικρότερα του 5% Άλλη/Άγνωστη Νότια Κορέα Κίνα Ιαπωνία Δεν αναγράφονται ποσοστά μικρότερα του 5% Ηλικία 0-5 Ηλικία 6-10 Ηλικία 11-15 Ηλικία 16-20 Ηλικία 21-25 Ηλικία 26+
64 65