Page 52 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2022
P. 52

ΑΦΙΕΡΩΜΑ BULK CARRIERS / ΑΠΟΨΕΙΣ












































                  Μία από τις κύριες επιπτώσεις της πολύ ισχυρής      σιδηρομεταλλεύματος, που επηρεάζει κυρίως τον
                  αγοράς  των containerships, η οποία πρέπει          τομέα των Capesizes, εξαρτάται σε σημαντικό
                  να αναφερθεί, είναι ότι ο πολύ αυξημένος            βαθμό από τον κατασκευαστικό κλάδο και τα
                  αριθμός νέων παραγγελιών για πλοία μεταφοράς        τελευταία χρόνια κινητήριο μοχλό αποτελεί η
                  εμπορευματοκιβωτίων στα ναυπηγεία του κόσμου        Κίνα. Στο πλαίσιο αυτό, οι πολιτικές αποφάσεις
                  έχει περιορίσει τα διαθέσιμα slots για παραγγελίες   στην Κίνα συνεχίζουν να παίζουν πρωταρχικό
                  πλοίων χύδην ξηρών φορτίων. Η εξέλιξη αυτή          ρόλο, αλλά συνολικά δεν περιμένω κάποια
                  συμβάλλει στον περιορισμό της προσφοράς για         σημαντική αύξηση στη ζήτηση τονομιλίων για
                  όλα τα μεγέθη και αυτό μόνο ωφέλιμο είναι για τη    τα Capesizes.
                  διατήρηση μιας ισορροπημένης αγοράς στα dry.        Παράλληλα, καθώς ο παγκόσμιος πληθυσμός
                                                                      συνεχίζει να αυξάνεται, η ζήτηση για γεωργικά
          Χαρτογραφώντας  τις παγκόσμιες ανάγκες  για ξηρά            προϊόντα θα διατηρηθεί. Όπως προαναφέρθηκε,
          φορτία, ποιο μέγεθος bulker θεωρείτε ότι θα μπορέσει        η ζήτηση θερμικού άνθρακα αυξάνεται καθώς
          να μεγιστοποιήσει τα οφέλη του τα επόμενα δύο με τρία       οι κυβερνήσεις επιδιώκουν  την ενεργειακή
          χρόνια;                                                     ασφάλειά τους εν μέσω αύξησης των τιμών
                  Οι προβλέψεις οικονομικής ανάπτυξης  γενικά         φυσικού αερίου. Αυτά τα φορτία μεταφέρονται
                  αναθεωρήθηκαν προς τα κάτω, καθώς αναδύθηκαν        κυρίως με Panamax/Kamsarmax πλοία.
                  υφεσιακές πιέσεις από τον πληθωρισμό και τα         Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και οι υποδομές
                  αυξημένα επιτόκια.                                  αποθήκευσης ενέργειας απαιτούν υψηλές
                  Παρ’ όλα αυτά, το ιστορικά χαμηλό orderbook στη     ποσότητες μετάλλου και συνεπώς αναμένω
                  ναυτιλία χύδην ξηρών φορτίων, σε συνδυασμό          ισχυρή ζήτηση  για  τη μεταφορά αλουμίνας,
                  με τις συνεχείς ανεπάρκειες από την πλευρά της      βωξίτη, μεταλλευμάτων, χαλκού, κ.λπ. Επίσης,
                  προσφοράς σχετικά με τη λιμενική συμφόρηση, τις     η ζήτηση για τσιμέντα και προϊόντα χάλυβα
                  μεγαλύτερες αποστάσεις εξαιτίας των κυρώσεων,       δυνητικά αναμένεται να παραμείνει ισχυρή. Αυτό
                  τις ανισορροπίες από την ουκρανική κρίση και τις    θα ευνοήσει τα πλοία μικρότερου μεγέθους.
                  επιπτώσεις από τους προσεχείς κανονισμούς EEXI/     Με βάση τα παραπάνω, η προτιμητέα επιλογή
                  CII που θα επηρεάσουν τις ταχύτητες των πλοίων,     μου θα ήταν τα Ultramax Vessels (64-66.000
                  δημιουργούν αισιοδοξία για διατήρηση των ναύλων     dwt), τα οποία θα μπορούσαν να παρέχουν την
                  σε κερδοφόρα επίπεδα.                               ευελιξία για φόρτωση των μέγιστων ποσοτήτων
                  Σε ό,τι αφορά  τα ξηρά φορτία,  το εμπόριο          των παραπάνω φορτίων.


         52
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57