Page 28 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 28

ΕΝ ΠΛΩ


                                                                       γράφηκε στην τραπεζική χρηματοδότηση της
                                                                       ελληνικής ναυτιλίας αντανακλά το δύσκολο λει-
                                                                       τουργικό και ρυθμιστικό περιβάλλον των τραπε-
                                                                       ζών, ιδιαίτερα των ευρωπαϊκών. Από την άλλη,
                                                                       τράπεζες και εταιρείες leasing στην  Άπω Ανα-
                                                                       τολή λειτουργούν κάτω από πιο υποστηρικτικές
                                                                       συνθήκες.  Στην  έρευνα  τονίζεται  επίσης  ότι  οι
                                                                       ελληνικές τράπεζες αποτελούν εξαίρεση, καθώς
                                                                       ωφελήθηκαν σημαντικά από τις πολύ βελτιωμένες
                                                                       αξιολογήσεις της Ελλάδας από τους Moody’s και
                                                                       S&P, το χαμηλότερο κόστος χρηματοδότησης, τα
                                                                       ελκυστικά δάνεια και τις επικουρικές επιχειρημα-
                                                                       τικές αποδόσεις.

                                                                       H Σιγκαπούρη, το μεγαλύτερο ναυτιλιακό
                                                                       κέντρο παγκοσμίως για όγδοη χρονιά


                                                                       O  δείκτης  Xinhua-Baltic  International  Shipping
                               το οργανωτικό σχήμα όπως τη γνωρίζουμε σήμε-  Centre Development (ISCD), ο οποίος δημοσι-
                               ρα, άρχισε τη δράση της από τον Νοέμβριο του  εύεται σε ετήσια βάση από το κινεζικό ειδησεο-
                               1920. Πρώτος γενικός της γραμματέας εξελέγη ο  γραφικό πρακτορείο Xinhua και τον παγκόσμιο
                               Θ. Μάλλωσης.                            πάροχο ναυτιλιακών δεδομένων Baltic Exchange,
                                                                       ανέδειξε για όγδοη συνεχή χρονιά τη Σιγκαπούρη
                               H στήριξη των ελληνικών τραπεζών στη    ως το κορυφαίο ναυτιλιακό κέντρο παγκοσμίως.
                               χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας   Ο εν λόγω δείκτης αποτελεί μια ανεξάρτητη
                                                                       αξιολόγηση της απόδοσης 43 πόλεων που προ-
                               H τραπεζική χρηματοδότηση της ελληνικής ναυ-  σφέρουν λιμενικές και ναυτιλιακές υπηρεσίες. Ο
                               τιλίας μειώθηκε στα τέλη του 2020 κατά 6,24%  δείκτης λαμβάνει υπόψη παράγοντες όπως η δια-
                               και συνολικά το χαρτοφυλάκιο τραπεζικού δανει-  κίνηση φορτίων, οι λιμενικές εγκαταστάσεις, οι
                               σμού της ελληνικής ναυτιλίας από ξένες και ελλη-  ναυτιλιακές υπηρεσίες και το επιχειρησιακό περι-
                               νικές τράπεζες μειώθηκε στα $49,794 δισ. έναντι  βάλλον μεταξύ άλλων. Με βάση αυτά τα δεδο-
                               $53,176 δισ. το 2019, σύμφωνα με τα ευρήματα  μένα, η Σιγκαπούρη κατετάγη πρώτη, λόγω των
                               έρευνας της Petrofin.                   εκτεταμένων  λιμενικών υποδομών,  του  εύρους
                               Ωστόσο, σύμφωνα με την έρευνα της Petrofin,  των ναυτιλιακών υπηρεσιών αλλά και των υπο-
                               οι ελληνικές τράπεζες συνεχίζουν να στηρίζουν  στηρικτικών κρατικών πολιτικών.
                               τη χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας, με  Παρά τη σημαντική πτώση του παγκόσμιου
                               το ανοδικό τέμπο δανεισμού να ξεκινά από το  εμπορίου και τις διαταραχές στις επιχειρήσεις
                               2017. Το 2020, το χαρτοφυλάκιο των ελληνικών  κατά το 2020 λόγω της πανδημίας, οι θέσεις των
                               τραπεζών για τη χρηματοδότηση της ελληνικής  κορυφαίων παγκόσμιων ναυτιλιακών κέντρων εν
                               ναυτιλίας αναπτύχθηκε σε ετήσια βάση κατά  πολλοίς παρέμειναν αμετάβλητες. Ως εκ τού-
                               19,76%. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση των  του, όπως και το 2019, το Λονδίνο, η Σαγκάη,
                               τελευταίων ετών.                        το Χονγκ Κονγκ και το Ντουμπάι αποτελούν τα
                               Από την άλλη, παγκόσμιες τράπεζες με παρουσία  τέσσερα σημαντικότερα ναυτιλιακά κέντρα μετά
                               στην Ελλάδα μείωσαν την έκθεσή τους κατά 19%.  τη Σιγκαπούρη. Αξίζει  να σημειωθεί ότι ο Πει-
                               Ενδιαφέρον στοιχείο είναι το ότι οι τράπεζες που  ραιάς αποτελεί ένα από τα τέσσερα ευρωπαϊκά
                               χρηματοδοτούν την ελληνική ναυτιλία ανήλθαν  ναυτιλιακά κέντρα που συμπεριλαμβάνονται στην
                               πέρυσι σε 56 από 55 το 2019 και 52 το 2018.  κατάταξη, καταλαμβάνοντας για δεύτερη συνεχή
                               Η Credit Suisse παρέμεινε στην κορυφή των  χρονιά την όγδοη θέση, μετά το Ρότερνταμ (6η)
                               δανειστών, παρά τη μείωση της έκθεσής της στην  και το Αμβούργο (7η). Η κινεζική πόλη-λιμάνι
                               ελληνική ναυτιλία κατά 16,88%.          της Νινγκμπό αποτελεί τη μόνη νέα προσθήκη
                               Παράλληλα, οι δέκα κορυφαίες τράπεζες χρημα-  στην κατάταξη, αντικαθιστώντας το Τόκιο στη
                               τοδότησης της ελληνικής ναυτιλίας μείωσαν το  δέκατη θέση. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, βάσει της
                               αθροιστικό τους χαρτοφυλάκιο στα $29 δισ. από  κατάταξης για το 2020, τέσσερα από τα μεγα-
                               τα $29,9 δισ., ωστόσο αύξησαν το μερίδιο αγο-  λύτερα ναυτιλιακά κέντρα βρίσκονται στην Ασία,
                               ράς από το 56,33% στο 58,25%.           τέσσερα στην Ευρώπη, ένα στη Μέση Ανατολή
                               Σύμφωνα με την Petrofin, η μείωση που κατα-  και ένα στις ΗΠΑ.



           26
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33