Page 25 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 25

Ο κ. Βενιάμης σχολίασε: «Αντί να επιβάλει την υποχρέωση
            στους προμηθευτές καυσίμων, όπως συμβαίνει σε άλλους κλά-
            δους των μεταφορών, καθιστώντας τους υπεύθυνους για την
            ένταση άνθρακα του καυσίμου που παρέχουν στα πλοία, οι
            υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στοχοποιούν άδικα και
            αδικαιολόγητα τα πλοία και τους διαχειριστές τους, οι οποίοι
            δεν μπορούν να θεωρηθούν υπεύθυνοι για την ποιότητα ή
            τη διαθεσιμότητα καυσίμων καθορισμένων προδιαγραφών. Η
            ένταση του άνθρακα στα ναυτιλιακά καύσιμα θα πρέπει να
            ρυθμίζεται σε παγκόσμιο επίπεδο και υπό την προϋπόθεση
            της επαρκούς διαθεσιμότητας μη ορυκτών εναλλακτικών καυ-
            σίμων, τα οποία δεν είναι επί του παρόντος διαθέσιμα για την
            ποντοπόρο ναυτιλία και δεν θα είναι ούτε στο άμεσο μέλλον.
            Χωρίς σημαντικές επενδύσεις στην Έρευνα και Ανάπτυξη από
            εμπλεκόμενους φορείς εκτός τομέα, όπως κατασκευαστές
            μηχανών, παραγωγούς καυσίμων και προμηθευτές ενέργειας,
            η ναυτιλιακή βιομηχανία θα παραμείνει εξαρτημένη από τον
            άνθρακα».
            Σχολιάζοντας περαιτέρω την πρόταση, ο κ. Βενιάμης δήλω-
            σε: «Δυστυχώς, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εισάγει ένα δεύτερο
            σύστημα MRV και έναν σύνθετο συγκεντρωτικό μηχανισμό
            συμμόρφωσης, όπου, σε συνδυασμό με τις κυρώσεις για τις
            εταιρείες που δεν επιτυγχάνουν τους στόχους του προτεινό-
            μενου Κανονισμού, επιβαρύνουν περαιτέρω και αδικαιολόγη-
            τα τον κλάδο μας».
            H EEE στρέφει πλέον το βλέμμα προς το Ευρωπαϊκό Κοινο-
            βούλιο και τα κράτη-μέλη για το επόμενο στάδιο της νομο-
            θετικής διαδικασίας σχετικά με αυτές τις αμφιλεγόμενες προ-
            τάσεις. «Ελπίζουμε ότι οι ευρωπαϊκοί θεσμοί θα υιοθετήσουν
            μια συνετή και ρεαλιστική προσέγγιση. Είμαστε έτοιμοι να
            συνδράμουμε εποικοδομητικά στη διαδικασία για να διασφα-
            λίσουμε ότι οι μελλοντικοί κανόνες της ΕΕ δεν θα είναι μόνο
            περιβαλλοντικά φιλόδοξοι στη θεωρία, αλλά και εφαρμόσιμοι
            στην πράξη καθώς και συμβατοί με τα διεθνή χαρακτηριστικά
            της ναυτιλίας, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι χιλιάδες ΜΜΕ που
            απαρτίζουν την bulk/tramp ναυτιλία θα παραμείνουν βιώσιμες
            σε ένα περιβαλλοντικά βιώσιμο μέλλον», τόνισε ο κ. Βενιάμης.

            Γ. Πλακιωτάκης: Αξιοποίηση των περιφερειακών
            λιμανιών της χώρας και επένδυση 145 εκατ. ευρώ
            σε λιμάνια νησιωτικών περιοχών

            Στους άξονες της πολιτικής του Υπουργείου Ναυτιλίας και
            Νησιωτικής Πολιτικής για τη σύνδεση των θαλάσσιων μετα-
            φορών και της εφοδιαστικής αλυσίδας, μίλησε ο υπουργός
            Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης,
            στο 4ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ITC 2021, στο
            Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών.
            Όπως συγκεκριμένα ανέφερε ο κ. Πλακιωτάκης:
            •   Στο πλαίσιο της Εθνικής Λιμενικής Πολιτικής,
                προχωράμε σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ στην
                αξιοποίηση και στην ανάδειξη του πολλαπλού ρόλου
                κρίσιμων εμπορικών λιμένων της χώρας και κυρίως του
                διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών.
            •   Επικαιροποιήσαμε τις κατευθύνσεις μας στο πλαίσιο
                της νέας Εθνικής Στρατηγικής Μεταφορών,
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30