Page 26 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2021
P. 26

ΕΝ ΠΛΩ


                                   σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών,   Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτι-
                                   ώστε να αποτυπωθεί με σαφήνεια η    κής Πολιτικής αναφέρθηκε και στη νέα προσέγ-
                                   προτεραιοποίηση των λιμένων και των   γιση στο ζήτημα των μεταφορών και των υποδο-
                                   αναγκαίων συνοδών υποδομών για την   μών. «Για πρώτη φορά», τόνισε, «στο πλαίσιο του
                                   καλύτερη σύνδεση με λοιπά χερσαία οδικά   ΕΣΠΑ 2021-2027, καταφέραμε, σε διαπραγμάτευ-
                                   και σιδηροδρομικά δίκτυα.           ση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να συνδέσουμε το
                               •   Στο πλαίσιο της εποπτείας και της   αυτονόητο των θαλάσσιων μεταφορών με τις υπο-
                                   παρακολούθησης υλοποίησης των       δομές, ακόμα και εκτός διευρωπαϊκού δικτύου,
                                   masterplan ΟΛΠ και ΟΛΘ, προωθούνται   προωθώντας αυτό που γνωρίζουμε ως θαλάσσι-
                                   τα αναγκαία έργα για την ολοκλήρωση   ους διαδρόμους. Επενδύονται πάνω από 145 εκατ.
                                   αναγκαίων υποδομών και λειτουργιών   ευρώ σε λιμενικές υποδομές νησιωτικών περιοχών
                                   σύνδεσης.                           και ταυτόχρονα, για πρώτη φορά, διασφαλίζεται
                               •   Προχωρήσαμε, σε συνεργασία με       ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για το εθνικό και δια-
                                   συναρμόδια υπουργεία και τον        περιφερειακό δίκτυο της δημόσιας θαλάσσιας
                                   Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης,   συγκοινωνίας με πάνω από 150 εκατ. ευρώ για τα
                                   σε απαλλοτριώσεις από την πλευρά του   πρώτα δύο χρόνια του ΕΣΠΑ 2021-2027».
                                   υπουργείου μας, με σκοπό τη δημιουργία
                                   σιδηροδρομικών προσβάσεων, ώστε να   Αλλαγή σελίδας στην ΠΝΟ
                                   επιτευχθεί ο διαμετακομιστικός εμπορικός
                                   κόμβος στην Αλεξανδρούπολη.         Νέος γενικός γραμματέας της Πανελλήνιας Ναυ-
                               •   Νομοθετήσαμε και σύντομα θα έχουμε σε   τικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) εξελέγη πρόσφατα
                                   ΚΥΑ το πλαίσιο για την Εθνική Πλατφόρμα   στο Παν-ναυτικό Συνέδριο της ομοσπονδίας ο
                                   PortCommunitySystem, σε συνεργασία με   πρόεδρος της Πανελλήνιας  Ένωσης Πλοιάρχων
                                   το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης,   Μανώλης Τσικαλάκης. Σύμφωνα με εκπροσώπους
                                   ώστε να προχωρήσουμε συντονισμένα και   συνδικαλιστικών σωματείων που συμμετείχαν στη
                                   με την επιτελική ευθύνη του κράτους σε   διαδικασία, στο συνέδριο παρευρέθηκαν 68 αντι-
                                   ψηφιακές διευκολύνσεις στη σύγχρονη   πρόσωποι από το σύνολο των 81 που δικαιούνται.
                                   λειτουργία των λιμένων, επιτυγχάνοντας   Ακολούθησε εκλογή εφορευτικής επιτροπής
                                   σύγχρονη εξυπηρέτηση, οικονομίες    παρουσία δικαστικού αντιπροσώπου. Από τους
                                   κλίμακας και τον στόχο του ψηφιακού   68 παρόντες αντιπροσώπους, οι 44 ψήφισαν τον
                                   μετασχηματισμού κρίσιμων λειτουργιών. Εδώ,   Μανώλη Τσικαλάκη  νέο γενικό γραμματέα της
                                   η στενή συνεργασία με τους παραγωγικούς   ΠΝΟ.
                                   φορείς είναι κρίσιμη και αρωγοί σε αυτό   «Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία θα αναγεν-
                                   είναι θεσμικοί κοινωνικοί εταίροι, όπως το   νηθεί, όχι μόνο για να πάρουν πίσω και να καταρ-
                                   Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, το ΕΒΕΠ,   γηθεί κάθε αντεργατικό μέτρο, αλλά και για να
                                   οι πράκτορες, η Διεθνής Ναυτική  Ένωση,   συνειδητοποιήσουν όλοι ότι η Ομοσπονδία βρί-
                                   η  Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών και άλλοι. Η   σκεται και πάλι ζωντανή και δυνατή, αγωνιζόμενη
                                   χρηματοδότηση του έργου έχει διασφαλιστεί   για τα δικαιώματα και την αξιοπρέπεια των ναυ-
                                   μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027.            τεργατών», τονίζει σε μήνυμά του ο νέος γενικός
                                                                       γραμματέας της ΠΝΟ και πρόεδρος της Πανελ-
                                                                       λήνιας  Ένωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού
                                                                       ΠΕΠΕΝ, κ. Μανώλης Τσικαλάκης.
                                                                       Ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ σημειώνει ότι «το
                                                                       Έκτακτο Παν-ναυτικό Συνέδριο αποτελεί σταθμό
                                                                       στην ιστορία της Ομοσπονδίας, και αυτό γιατί έβαλε
                                                                       αμετάκλητα τέλος στο χθες και άνοιξε ταυτόχρονα
                                                                       μια νέα σελίδα».  Έδειξε σε όλους μας τον δρό-
                                                                       μο στον οποίο πρέπει να βαδίσουμε. Μια πορεία
                                                                       δύσκολη για την ανασυγκρότηση της ΠΝΟ».
                                                                       Σημειώνεται ότι η ίδρυση της Πανελλήνιας Ναυ-
                                                                       τικής Ομοσπονδίας πραγματοποιήθηκε το 1920,
                                                                       όταν συνήλθε από 11 έως 20 Νοεμβρίου το πρώτο
                                                                       ιδρυτικό συνέδριο της Ομοσπονδίας. Στο συνέ-
                                                                       δριο αυτό πήραν μέρος όλες οι υπάρχουσες τότε
                                                                       ναυτεργατικές οργανώσεις, η ίδρυση των οποίων
                                                                       είχε προηγηθεί εκείνης της ΠΝΟ. Η ΠΝΟ, με



           24
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31