Page 170 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 170
Ο OΡΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ
πλοία να πλέουν με ασφάλεια στα ύδατα των ο καπετάνιος του λιμανιού (Captain of the Port –
ΗΠΑ. Για πλοία στα COPT), σε συνεννόηση με τους πιλότους, μπορεί
Η επιστολή δίνει οδηγίες σχετικά με την κάρτα οποία έχει να απαιτήσει πρόσθετα μέτρα για την ασφάλεια
Master Pilot eXchange card (MPXC) και τις κάρ- εγκατασταθεί του πλοίου και του λιμένα.
τες ελιγμών που αναρτώνται στην τιμονιέρα σε σύστημα Εάν η κάρτα πιλότου και της τιμονιέρας δεν αντι-
όλους τους εμπλεκόμενους στη διαδικασία της EPL/SHaPoLi, κατοπτρίζουν την ικανότητα ελιγμών όταν το
ασφαλούς ναυσιπλοΐας σχετικά με τη χρήση ο πλοίαρχος και σύστημα EPL/SHaPoLi βρίσκεται σε κατάσταση
συστημάτων περιορισμού ισχύος για πλοία που το προσωπικό του παράκαμψης, το σύστημα δεν πρέπει να παρα-
δραστηριοποιούνται στα χωρικά ύδατα των ΗΠΑ, πλοίου πρέπει να καμφθεί παρά μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανά-
για την ασφαλή ναυσιπλοΐα και τη συμμόρφωση γνωρίζουν πλήρως γκης. Εάν, πριν από την είσοδο στα χωρικά ύδατα
με το 33 CFR 164.11 (k). τους περιορισμούς των ΗΠΑ, αποφασιστεί ότι η ισχύς πάνω από το
Από την 1η Νοεμβρίου 2022, τα υπάρχοντα πλοία που μπορεί να σημείο ρύθμισης EPL/SHaPoLi είναι απαραίτητη
και αυτά που έχουν υποστεί σημαντική μετα- υπάρχουν σχετικά για την περιορισμένη διέλευση υδάτων, τότε οι
τροπή πρέπει να συμμορφώνονται με τον Δείκτη με την ασφαλή αρχές ενδέχεται να εξετάσουν πρόσθετα μέτρα.
Ενεργειακής Απόδοσης Υφιστάμενων Πλοίων μανούβρα του. Εάν διαπιστωθεί ότι απαιτείται πρόσθετη ισχύς
(Energy Efficiency Existing Ships – EEXI), σύμ- πάνω από το σημείο ρύθμισης EPL/SHaPoLi για
φωνα με το Παράρτημα VI της MARPOL. Ορι- την ασφαλή διέλευση σε περιορισμένα νερά και
σμένες μέθοδοι για την επίτευξη συμμόρφω- υπάρχει ενημερωμένη κάρτα πιλότου και τιμο-
σης περιλαμβάνουν τη μείωση της ταχύτητας νιέρας για την κατάσταση παράκαμψης EPL/
του πλοίου ή της ισχύος της μηχανής, μέσω της SHaPoLi, ενδέχεται να εφαρμοστεί η παρά-
εγκατάστασης ενός περιοριστή ισχύος κινητήρα καμψη. Η διαδικασία παράκαμψης πρέπει να
(Engine Power Limiter – EPL) και της χρήσης ολοκληρωθεί πολύ νωρίτερα από τη στιγμή που
ενός περιοριστή ισχύος άξονα (Shaft Power κρίνεται απαραίτητη για ασφαλή λειτουργία κατά
Limiter – SHaPoLi). την πλοήγηση σε περιορισμένα ύδατα.
Όπως αναφέρεται στην επιστολή, τα πλοία που Η επιστολή επίσης συμβουλεύει ότι, προκειμένου
χρησιμοποιούν αυτά τα συστήματα πρέπει να να αποφευχθούν καθυστερήσεις, οι διαχειριστές
ενημερώνουν τους πιλότους για τα χαρακτη- πλοίων θα πρέπει να επικοινωνούν με τους τοπι-
ριστικά απόκρισης της μηχανής πριν από την κούς πιλότους και τον COTP πολύ πριν από την
είσοδο στα χωρικά ύδατα των ΗΠΑ για να συμ- είσοδο στο λιμάνι και να διασφαλίζουν ότι έχουν
μορφώνονται με το 33 CFR 164.11(k). Τονίζει τηρηθεί όλα τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας.
επίσης ότι η ακριβής απεικόνιση των χαρακτη- Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με το ψήφισμα
ριστικών των ελιγμών και των περιορισμών των 335(76) MEPC του IMO, παράγραφοι 3.4 και
πλοίων στις κάρτες πιλότων και στις κάρτες 3.5, όπου ενεργοποιείται η παράκαμψη EPL/
της τιμονιέρας είναι ζωτικής σημασίας για την ShaPoLi, οι αρμόδιες αρχές πρέπει να ειδο-
ασφαλή πλοήγηση σε περιορισμένα ύδατα. ποιούνται για ένα τέτοιο συμβάν χωρίς καθυ-
Η επιστολή παρέχει περαιτέρω οδηγίες για τη στέρηση. Το πλοίο πρέπει να λειτουργεί κάτω
λήψη αποφάσεων σχετικά με τη χρήση συστη- από το πιστοποιημένο επίπεδο ισχύος κινητήρα
μάτων που έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν όταν μετριάζεται ο κίνδυνος ναυσιπλοΐας και ο
αρνητικά τα χαρακτηριστικά ελιγμών του πλοίου, περιοριστής ισχύος να αποκαθίσταται όταν το
ενώ από την άλλη η εφαρμογή των κανόνων της πλοίο μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια με
καλής ναυτοσύνης μπορεί να διασφαλίσει τους περιορισμένη ισχύ άξονα/κινητήρα.
ασφαλείς χειρισμούς του πλοίου. Η παράκαμψη του συστήματος περιορισμού θα
Τα πλοία με μόνιμη τροποποίηση ισχύος πρέπει πρέπει να καταγράφεται σύμφωνα με το ψήφι-
να ενημερώνουν τις κάρτες πιλότων και τις κάρ- σμα MEPC 375(80) του ΙΜΟ και επίσης σε περί-
τες της τιμονιέρας, ώστε να αντικατοπτρίζουν πτωση που η παράκαμψη ενεργοποιήθηκε αλλά
την ικανότητα ελιγμών με το εγκατεστημένο δεν χρησιμοποιήθηκε στη συνέχεια.
σύστημα. Εάν τα χαρακτηριστικά ελιγμών του Τέλος, για πλοία στα οποία έχει εγκατασταθεί
πλοίου που υποδεικνύονται στην κάρτα πιλό- σύστημα EPL/SHaPoLi, ο πλοίαρχος και το προ-
του και της τιμονιέρας δεν έχουν ενημερωθεί σωπικό του πλοίου πρέπει να γνωρίζουν πλήρως
μετά την εγκατάσταση ενός συστήματος EPL/ τους περιορισμούς που μπορεί να υπάρχουν σχε-
SHaPoLi ή προγράμματος περιορισμού επιτά- τικά με την ασφαλή μανούβρα του. Οι λεπτομέ-
χυνσης, το πλοίο τότε θεωρείται ότι δεν συμμορ- ρειες των περιορισμών ισχύος της μηχανής θα
φώνεται με τον κανονισμό 33 CFR 164.11(k). Ως πρέπει να αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της
εκ τούτου, το σύστημα ή το πρόγραμμα πρέπει ανταλλαγής πληροφοριών Master Pilots (MPX),
να παρακαμφθεί (override) πριν από την είσοδο ανεξάρτητα από το εάν το πλοίο πλέει η όχι σε
στα χωρικά ύδατα των ΗΠΑ. χωρικά ύδατα των ΗΠΑ.
Όπου η παράκαμψη (override) δεν είναι εφικτή,
168