Page 169 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΛΙΟΣ 2024
P. 169

κάλυψη πάγου πρώτου έτους. Το συγκεκριμένο   του Ακρωτηρίου. Οι δυτικές κυρώσεις, συμπε-
                                 δεξαμενόπλοιο είχε ολοκληρώσει μια ιστορική   ριλαμβανομένης της επικείμενης απαγόρευσης
                                 διέλευση στα μέσα του χειμώνα χωρίς υποστή-  μεταφόρτωσης από την ΕΕ για το ρωσικό LNG,
                                 ριξη παγοθραυστικών, τον Φεβρουάριο του 2018.   θα αυξήσουν επίσης περαιτέρω τη σημασία της
                                 Το AIS του πλοίου δεν υποδεικνύει προς το παρόν   χρήσης του Βόρειου Περάσματος.
                                 προορισμό, αλλά το πλοίο πιθανότατα κατευθύνε-  Τα κράτη-μέλη της ΕΕ φαίνονται έτοιμα να εγκρί-
                                 ται προς την Κίνα. Το 2023, οι διαχειριστές υγρο-  νουν μέτρα που στοχεύουν στην απαγόρευση
                                 ποιημένου φυσικού αερίου πραγματοποίησαν 37   μεταφόρτωσης φορτίων από τη Ρωσία, αν και
                                 παραδόσεις στην Ασία μέσω του Βόρειου Περά-  δεν είναι σαφές πότε θα τεθεί σε ισχύ η απαγό-
                                 σματος, εκ των οποίων οι τριάντα μία στην Κίνα.   ρευση. Το Yamal LNG μεταφορτώνει το 20% της
                                 Ο διάπλους του Βόρειου Περάσματος μειώνει   παραγωγής της, περίπου 4 εκατ. τόνους ετησίως,
                                 τους δυτικούς περιορισμούς στη ναυτιλία για τη   μέσω τερματικών στο Ζεμπρούγκε στο Βέλγιο και
                                 Novatek, τον μεγαλύτερο παραγωγό LNG της   στο Μοντουάρ-ντε-Μπρετάν στη Γαλλία.
                                 Ρωσίας.                                 Πρόσθετοι όγκοι φορτίου μεταφέρονται μέσω
                                 Για το 2024, τα τάνκερ έπρεπε να κάνουν παρά-  φόρτωσης από πλοίο σε πλοίο (Ship to Ship
                                 καμψη από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας,   transfer – STS) στα ρωσικά ύδατα. Αυτές οι μετα-
                                 μετά τις επιθέσεις των Χούθι και τον αποκλεισμό   φορές πρόκειται να αυξηθούν το 2024. Το 2023,
                                 του διάπλου της Ερυθράς Θάλασσας. Το ταξίδι   η Ρωσία ολοκλήρωσε 13 επιχειρήσεις STS στα
                                 των 6.000 ναυτικών μιλίων από το Yamal LNG   ύδατα βόρεια του Μούρμανσκ. Κατά τους πρώ-
                                 μέσω του Βόρειου Περάσματος στα λιμάνια   τους τέσσερις μήνες του 2024, στο αγκυροβόλιο
                                 της βορειοανατολικής Κίνας μπορεί να διαρκέ-  του Kildin έχουν ήδη πραγματοποιηθεί συνολικά
                                 σει μόλις δυόμισι εβδομάδες, σε σύγκριση με   δέκα μεταφορές.
                                 αυτό των έξι εβδομάδων ή περισσότερο μέσω   Εν αναμονή της απαγόρευσης μεταφόρτωσης
                                                                         της ΕΕ, οι ρωσικές αρχές χορήγησαν αριθμό-ρε-
                                                                         κόρ αδειών για τη διαδρομή της Βόρειας Θάλασ-
                                                                         σας, συμπεριλαμβανομένων οκτώ πλοίων χαμη-
                                                                         λής κατηγορίας πάγου και έξι συμβατικών πλοίων
                                                                         μεταφοράς LNG. Αυτά τα πλοία θα επιτρέπεται
                                                                         να εκτελούν δρομολόγια από 1 Ιουλίου έως 15
                                                                         Νοεμβρίου, ανάλογα με τις συνθήκες πάγου στη
                                                                         θάλασσα.
                                                                         Ενώ η απευθείας δρομολόγηση προς την Ασία
                                                                         μέσω της Αρκτικής προσφέρει εποχική λύση,
                                                                         οι αλυσίδες εφοδιαστικής LNG της Ρωσίας θα
                                                                         παραμείνουν πολύ δύσκολες κατά τους χειμε-
                                                                         ρινούς μήνες.
                                                                         Οι δυτικοί περιορισμοί για τους καλοκαιρινούς
                                                                         μήνες φαίνεται να μη δημιουργούν σοβαρό πρό-
                                                                         βλημα στις εξαγωγές ρωσικού φυσικού αερίου
                                                                         με τη μορφή LNG, λόγω της χρήσης του Βόρειου
                                                                         Περάσματος προς την Ασία, ενώ περισσότερα
                                                                         πλοία θα μπορούν να διαπλεύσουν ασφαλώς το
                                                                         Βόρειο Πέρασμα με πολύ μικρότερο μεταφορικό
                                                                         κόστος σε σύγκριση με όλους τους υπόλοιπους
                                                                         σταθμούς φόρτωσης υγροποιημένου φυσικού
                                                                         αερίου. Το πρόβλημα όμως για τον χειμώνα παρα-
                                                                         μένει, λόγω των περιορισμών των μεταφορτώ-
                                                                         σεων σε έδαφος της ΕΕ. Βέβαια, αναμένεται η
                                                                         ημερομηνία εφαρμογής των περιορισμών.

                                                                         ΟΔΗΓΊΑ ΤΟΥ USCG (ΑΜΕΡΊΚΑΝΊΚΗ
                                                                         ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗ) ΓΊΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
                                                                         ΠΟΥ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΊΣΤΊΚΑ
                                                                         ΕΛΊΓΜΩΝ ΤΩΝ ΠΛΟΊΩΝ
                                                                         Η Επιστολή Πολιτικής του USCG παρέχει οδηγίες
                                                                         σχετικά με συστήματα που αλλάζουν τα χαρα-
                                                                         κτηριστικά ελιγμών των πλοίων, προκειμένου τα


                                                                                                             167
   164   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174