Page 239 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 239
φθούν στις σύγχρονες κοινωνίες», ανέ- πολίτες του κόσμου και αναζητούν την
φερε χαρακτηριστικά, δίνοντας κατ’ αυτόν τεχνολογική καινοτομία. Τους αρέσει να
τον τρόπο έμφαση στην ιδέα της συμπε- εργάζονται σε ένα δυναμικό και ενδιαφέ-
ρίληψης όλων στα ναυτικά επαγγέλματα. ρον περιβάλλον, και η ναυτιλία σήμερα
Με αυτή του τη δήλωση, μάλιστα, διαφά- είναι ακριβώς ο κλάδος που αναζητούν:
νηκε ότι υπερασπίζεται την άποψη ότι, ένας κλάδος που τα έχει όλα». Συμπλή-
ειδικά σήμερα, κανείς δεν περισσεύει και ρωσε μάλιστα ότι η τεχνολογική εξέλιξη
κανείς δεν μπορεί να μένει εκτός οποιου- στη ναυπηγική τεχνολογία θα προσελ-
δήποτε εργασιακού χώρου. Παράλληλα, κύσει περισσότερο το ενδιαφέρον της
υπερασπίστηκε την άποψη ότι «πρέπει να νέας γενιάς και τόνισε ότι το αίσθημα της
φέρουμε τους ναυτικούς στις συζητήσεις ασφάλειας είναι υψίστης σημασίας για
μας, αφού αυτοί εφαρμόζουν τους κανό- όλους μας και όχι μόνο για τη νέα γενιά.
νες που θέτουμε και γνωρίζουν τη σύγ- «Οι νέοι πρέπει να γνωρίζουν ότι θα πάνε
χρονη πραγματικότητα εν πλω». να εργαστούν σε ένα ασφαλές και όσο
Από την πλευρά των θεσμικών οργά- γίνεται ακίνδυνο περιβάλλον», πρόσθεσε.
νων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Maja Η εκπρόσωπος της νέας γενιάς Keshia
Markovčić Kostelac, εκτελεστική διευ- Janssens, πρόεδρος των Οργανισμών
θύντρια του European Maritime Safety YoungShip Belgium και YoungShip
Agency (EMSA), υπογράμμισε ότι πλέον International, τόνισε ότι η «συνδεσιμό-
«προσπαθούμε να επικοινωνήσουμε με τητα», και πιο συγκεκριμένα η διαρκής
τη νέα γενιά». Διατύπωσε επίσης την και απρόσκοπτη σύνδεση στο διαδίκτυο,
Photo Credits © Sven Van Stegel Photography άποψη ότι «η γενιά Ζ είναι πραγματικοί η ισορροπία προσωπικής και επαγγελμα-
τικής ζωής, αλλά και η ψυχική υγεία, απο-
τελούν προτεραιότητες για τους νέους. Η
γενιά Ζ, ακόμα και σε σχέση με την αμέ-
σως προηγούμενη γενιά, είπε ότι αναζητά
περισσότερο χρόνο με την οικογένεια και
τους φίλους, περισσότερη ευελιξία στην
εργασία και μεγαλύτερη βεβαιότητα
ως προς τη σταθερή τους απασχόληση.
«Ιδανικά θέλουν να πάνε στη δουλειά
τους με ποδήλατα», ανέφερε χαρακτη-
ριστικά, προβάλλοντας το πιο σύγχρονο
και φιλικό προς το περιβάλλον προφίλ
που αναζητά η νέα γενιά εργαζομένων.
Ως προς το θέμα της προσέλκυσης, η
νεαρή συμμετέχουσα υπογράμμισε ότι
είναι αναγκαίες περισσότερες καμπά-
νιες ενημέρωσης στο διαδίκτυο. Επίσης,
σημείωσε τη σημασία των εκστρατειών
που θα βασιστούν σε συλλογές προσωπι-
κών καταθέσεων ψυχής-μαρτυριών από
εργαζόμενους ναυτικούς, οι οποίες θα
προσελκύσουν το ενδιαφέρον των νέων
για τα ναυτικά επαγγέλματα. Παράλληλα,
υποστήριξε ότι οι νέοι παρακολουθούν
τηλεοπτικές σειρές και εμπνέονται από
αυτές, με αποτέλεσμα τα μηνύματα από
το συγκεκριμένο μέσο να είναι εξαιρετικά
σημαντικά. Κλείνοντας, σημείωσε ότι η
εκπαίδευση σε πολλά μέρη της Ευρώπης
είναι εξαιρετικά ακριβή και θα χρειαστούν
περισσότερες υποτροφίες υποστήριξης
για τους νέους που θα επιθυμήσουν να
φοιτήσουν σε ευρωπαϊκές ΑΕΝ.
237