Page 232 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2024
P. 232

ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ


         Ένα αγγλικό απόφθεγμα από την εποχή των ιστιοφόρων λέει: «One hand for the ship and one
         hand for yourself». Μια αναφορά στο ότι οι παλαιοί ναυτικοί έπρεπε να στηρίζονται με το
         ένα χέρι και να τιμονεύουν με το άλλο.




                          SIRE 2.0:


                          ΚΑΤΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ



                          ΣΤΙΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΙΣ


                          ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΩΝ



                          Ή BACK TO BASICS;










                                             Κατ’ επέκταση, τα καθήκοντα και οι   θεωρήσεων διαμέσου συνεντεύξεων
                                             ευθύνες πάνω στο πλοίο πρέπει να   επίσης δεν είναι καινούργιος. Με την
                                             συνδυάζονται με την ασφάλεια και την   εισαγωγή του κώδικα ασφαλούς δια-
                                             ευημερία των ναυτικών.           χείρισης (ISM), το 1998, ο καινούργιος
                                             Το απόφθεγμα, λοιπόν, θίγει δύο κύρια   τότε τρόπος επιθεώρησης ονομάστηκε
                                             θέματα: τη γνώση, την εμπειρία και τη   audit (από  το  λατινικό audio, που
                                             συμπεριφορά, που στο σύνολό τους   σημαίνει «ακούω») και γινόταν κατά
                                             είναι η ικανότητα να εκτελεί ο ναυτικός   το μεγαλύτερο μέρος του με συνε-
                                             τα καθήκοντά του, αλλά και τις συνθή-  ντεύξεις.
                                             κες που το κάνουν αυτό δυνατό.   Αλλά και στο επίπεδο  του πλοίου
                                             Σήμερα, τουλάχιστον στον χώρο των   αυτού καθαυτό, για να αντιμετωπί-
                                             δεξαμενόπλοιων, όλοι συζητούν για το   σουμε τη σύγχρονη πρόκληση των
                                             SIRE 2.0 και τις αλλαγές που αυτό θα   πράσινων (ή μπλε) καυσίμων, καλού-
                                             φέρει στον τρόπο που γίνονται οι επι-  μαστε να ξεχάσουμε τον τρόπο λει-
                                             θεωρήσεις. Είναι όμως κάτι καινούργιο;   τουργίας των ναυτικών μηχανών και
                                             Ή είναι απλώς back to basics;    να πάμε πίσω στις βασικές αρχές της
                                             Μας λένε λοιπόν ότι οι επιθεωρήσεις   θερμοδυναμικής, για να σχεδιάσουμε
                                             θα έχουν τριπλή στόχευση: το πλοίο   από την αρχή κινητήρες που καίνε
                                             αυτό καθαυτό, τον τρόπο εργασίας   καύσιμα που κανένας δεν φανταζόταν
                                             και τους ναυτικούς. Δηλαδή, εκτός   πριν από μερικές δεκαετίες.
                                             από το πλοίο, πρέπει να εξετάσουμε:   Τέλος, για να πάμε λίγο πιο παλιά και
                                             τη γνώση, την εμπειρία και τη συμπε-  σε λίγο πιο βασικά θέματα, πρέπει να
                                             ριφορά, που στο σύνολό τους είναι η   αναλογιστούμε από πού πηγάζουν τα
                                             ικανότητα για να εκτελεί ο ναυτικός τα   σύγχρονα εργαλεία για Root Cause
                                             καθήκοντά του, αλλά και τις συνθήκες   Analysis, που όλοι  μάς ζητάνε να
                                             που το κάνουν αυτό δυνατό.       κάνουμε. Συνιστούμε λοιπόν σε όλους
                                             Το παραπάνω έχει μεταφραστεί στη   τους διεθνείς παράγοντες να εμπι-
                                             γλώσσα του SIRE 2.0 σε Human Related   στεύονται τις αναλύσεις μας, γιατί για
                                             Observations και σε Performance   εμάς (τους Έλληνες) είναι μόνο back
         του Διονύση Πέππα,                  Influencing Factors.             to basics «στη θεωρία των τεσσάρων
         Director της Pantheon Tankers Management  Τώρα, ο τρόπος διεξαγωγής των επι-  αιτίων στη φιλοσοφία του Αριστοτέλη».


         230
   227   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237