Page 22 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 22

ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ



                                                                             θίσουμε πάλι σε αρκετά υψηλότερα επι-
                                                                             τόκια σε σχέση με τα τελευταία δέκα,
                                                                             είκοσι χρόνια.
                                                                             Σε ό,τι αφορά την εμπειρία μας στο
                                                                             NYSE, είναι συνολικά θετική. Κατά τη
                                                                             γνώμη μου, δύο είναι τα αρνητικά μιας
                                                                             τέτοιας κίνησης. Πρώτον το valuation
                                                                             danger, απόρροια των βραχυπρόθεσμων
                                                                             εκτιμήσεων των αναλυτών ανά τετρά-
                                                                             μηνο, και δεύτερον το κόστος, το οποίο
                                                                             στις αμερικανικές κεφαλαιαγορές είναι
                                                                             μεγαλύτερο από μια εταιρεία που δεν
                                                                             είναι based στις ΗΠΑ. Από την άλλη,
                                                                             ένα πλεονέκτημα είναι η ευκολότερη
                                                                             πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό. Αυτό
                                                                             όμως δεν είναι απόλυτο. Στη δική μας
                                                                             περίπτωση έχουμε ένα διπλό πλεονέ-
                                                                             κτημα, καθώς η Dorian LPG είναι εισηγ-
                                                                             μένη, αλλά και θεωρείται παραδοσιακή
                                                                             ναυτιλιακή εταιρεία, με ευκολότερη πρό-
                                           Άρθρο του Γιάννη Κ. Χατζηπατέρα στα    σβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση.
                                           Ναυτικά Χρονικά το 1993.
                                           δειγμα, συνεργάζομαι με μια ομάδα σε  è  Η Dorian LPG, πέραν  της
                    Πρέπει να              ένα πρότζεκτ που ονομάζεται All Aboard   παρουσίας της στις ΗΠΑ, δια-
                 δημιουργήσουμε            Alliance του Global Maritime Forum.      θέτει γραφεία και στην Αθήνα.
                 ένα (εργασιακό)           Ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη και    Ποιοι είναι οι λόγοι πίσω από
                περιβάλλον, τόσο           την εξέλιξη της βιομηχανίας μας είναι    αυτή τη στρατηγική;
              στα γραφεία όσο και          η εκπαίδευση των νέων ανθρώπων με  Είναι μια πολύ καλή ερώτηση, αν ανα-
              στα πλοία, το οποίο          προοπτικές εξέλιξης. Η ναυτιλία, ούσα  λογιστεί κανείς ότι είμαστε μια διεθνής
               να είναι ελκυστικό          αναγκαία για την παγκόσμια οικονομία   εταιρεία, εισηγμένη στις ΗΠΑ, τα πλοία
                 στους νέους που           και κοινωνία, αποτελεί μια βιομηχα-  μας δυστυχώς δεν είναι επανδρωμένα με
                  διαθέτουν τις            νία που θα πρωταγωνιστεί και σε χίλια  Έλληνες και παρ’ όλα αυτά διατηρούμε
                    κατάλληλες             χρόνια από τώρα. Αμφιβάλλω ότι αυτό  γραφεία στην Ελλάδα. Η απάντηση είναι
                     γνώσεις.              ισχύει και για πολλές άλλες βιομηχανίες.   ότι υπάρχει ταλέντο στη χώρα μας και
                                           Πόσοι νέοι άνθρωποι έχουν το προνόμιο   η Ελλάδα είναι ένα κέντρο με μεγάλη
                                           να γνωρίζουν ότι εργάζονται σε μια βιο-  ναυτική/ναυτιλιακή παράδοση. Η Ελλάδα
                                           μηχανία που θα είναι για πάντα παρούσα   διαθέτει σημαντικά πλεονεκτήματα σε
                                           στις ζωές μας; Θα πρέπει όμως, από την   σχέση με τις άλλες εναλλακτικές διαχει-
                                           πλευρά μας, να αντιμετωπίσουμε όλες  ριστικών κέντρων, όπως η Σιγκαπούρη,
                                           αυτές τις προκλήσεις. Οι προοπτικές και   το Ντουμπάι, η Κύπρος. Διαθέτει πλέον
                                           το ταλέντο υπάρχουν και οι παλαιότερες   ένα σταθερό οικονομικό περιβάλλον και
                                           γενιές οφείλουν να ωθήσουν τις νεότε-  ένα ανεπτυγμένο ναυτιλιακό σύμπλεγμα,
                                           ρες να καλύψουν τα όποια κενά και τις   απαρτιζόμενο από ναυλομεσίτες, δικη-
                                           όποιες ελλείψεις υπάρχουν.        γόρους, P&I Clubs κ.ά. Συνεπώς είναι
                                                                             προφανείς οι λόγοι της παρουσίας μας
                                           ç       Ποια είναι η εμπειρία σας  στην Αθήνα.
                                                   μέχρι στιγμής από τις αμερι-  Πιστεύω ότι η Ελλάδα θα αυξήσει τη
                                                   κανικές κεφαλαιαγορές; Ποιο   δυναμική της  στο ναυτιλιακό  στερέ-
                                                   είναι σήμερα το οικονομικό  ωμα εάν δώσει μεγαλύτερη έμφαση και
                                                   κλίμα που επικρατεί στις ΗΠΑ   στήριξη στις ναυτικές σχολές της. Μια
                                                   μετά την πανδημία;        κοινή προσπάθεια, όπως είχα προτείνει
                                           Οι πηγές άντλησης κεφαλαίων για τη   σε άρθρο μου στα Ναυτικά Χρονικά το
                                           ναυτιλία έχουν συρρικνωθεί αρκετά τα  1993, μεταξύ κράτους, ναυτεργατικών
                                           τελευταία χρόνια, καθώς πολλές τράπε-  σωματείων και εφοπλισμού να εκσυγχρο-
                                           ζες έχουν μειώσει την έκθεσή τους. Η   νιστούν τα εκπαιδευτικά μας κέντρα θα
                                           μεγαλύτερη δυσκολία σήμερα, κατά τη  απέφερε, κατά τη γνώμη μου, σημαντικό-
                                           γνώμη μου, είναι ότι θα πρέπει να συνη-  τατα κέρδη για όλους τους stakeholders.


         22
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27