Page 122 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 122
ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ EΡΕΥΝΑ
Προχωρώντας στην ανάλυση της στόλους μεγαλύτερης ηλικίας
ηλικιακής ομάδας 16-20 ετών, φθίνει: από το 49% στην ομάδα
ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι έως 5 ετών στο 16% στην ομάδα
το 15% αυτής της ηλικίας είναι 21-25 ετών και στο 15% στην
containerships, όταν η συμμετοχή ομάδα 26+ ετών. Από την άλλη, τα
του εν λόγω τύπου πλοίου στο containerships συμμετέχουν στην
σύνολο του στόλου ανέρχεται στο ηλικιακή ομάδα 21-25 ετών κατά
9%. Το 3% είναι υγραεριοφόρα (2% 30%, ενώ στο σύνολο του στόλου
LNG carriers και 1% LPG carriers), κατά 9%.
ποσοστό μικρότερο έναντι του 6% Τέλος, ένα στα δύο πλοία που
(3% LNG carriers, 3% LPG carriers) είναι άνω των 26 ετών είναι άλλου
για το σύνολο του στόλου. Επιβε- τύπου, πέραν των πέντε βασικών
βαιώνεται συνεπώς ο ισχυρισμός τύπων (bulk carriers, tankers,
ότι η αυξημένη ζήτηση για διά containerships, LNG carriers, LPG
θαλάσσης μεταφορά LNG και LPG carriers). Το γεγονός ότι οι κύριες
αντανακλάται σε νεοναυπηγήσεις ναυτιλιακές αγορές είναι εντάσεως
υγραεριοφόρων αλλά και σε αγορές κεφαλαίου και χαρακτηρίζονται από
πιο σύγχρονων από τη δευτερογενή το στοιχείο της ανταγωνιστικότητας
αγορά. οδηγεί σε μείωση του οικονομικού
Όπως φαντάζει επόμενο, η συμμε- κύκλου ζωής των εν λόγω πλοίων
τοχή των δεξαμενόπλοιων στους που δραστηριοποιούνται σε αυτές.
Bulk carriers LNG carriers
Γράφημα 13
Η κατανομή του στόλου
των πλοίων ανά ηλικιακή ομάδα Tankers LPG carriers
βάσει του τύπου πλοίου.
Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων GSP
Containerships Άλλου τύπου
Έως 5 ετών
30% 49% 5% 12%
6-10 ετών
57% 25% 7% 4% 5%
11-15 ετών
59% 30% 6%
16-20 ετών
41% 38% 15%
21-25 ετών
42% 16% 30% 10%
26 ετών και άνω
16% 15% 10% 7% 52%
Σύνολο στόλου
49% 32% 9%
120