Page 120 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 120
ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ EΡΕΥΝΑ
Τύπος πλοίου – φερθείσας ποσοστιαίας κατανομής το 30% για το σύνολο του στόλου.
Χώρα ναυπήγησης τα ερχόμενα έτη. Παρότι η Ιαπωνία Λαμβάνοντας υπόψη ότι το 94% των
Tα bulk carriers του στόλου στη έχει μακρά παράδοση στις ναυπη- LNG carriers και το 54% των LPG
μεγάλη τους πλειονότητα έχουν ναυ- γήσεις πλοίων, και δη bulk carriers, carriers έχουν ναυπηγηθεί επίσης
πηγηθεί στην Κίνα και στην Ιαπωνία: ορισμένα ανταγωνιστικά πλεονε- στη Νότια Κορέα, συμπεραίνεται ότι
40% στην Κίνα και 39% στην Ιαπω- κτήματα που διαθέτουν τα κινεζικά τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία πρω-
νία. Το εν λόγω εύρημα, ότι δηλαδή ναυπηγεία όπως οι πιο εκτενείς ταγωνιστούν στη ναυπήγηση πλοίων
σχεδόν το 80% έχουν ναυπηγηθεί υποδομές για την κατασκευή bulk υψηλότερων τεχνολογικών προδια-
στις δύο αυτές χώρες, παρουσιάζει carriers και το μικρότερο κόστος γραφών, ιδιαίτερα σε μια εποχή όπου
ενδιαφέρον, καθώς για το σύνολο ναυπήγησης, περιορίζουν τις παραγ- η μείωση του περιβαλλοντικού απο-
του στόλου το αντίστοιχο ποσοστό γελίες που τοποθετούνται σε ιαπω- τυπώματος των πλοίων με τη χρήση
ανέρχεται σε 57%. Επιβεβαιώνεται νικά ναυπηγεία. προηγμένων καινοτομιών είναι στην
συνεπώς η ιαπωνική παράδοση στη Στα δεξαμενόπλοια, η εικόνα είναι κορυφή της ατζέντας της ναυτιλια-
ναυπήγηση bulk carriers αλλά και η εντελώς διαφορετική, καθώς τα κής βιομηχανίας.
κινεζική άνοδος στη ναυπήγηση του νοτιοκορεατικά ναυπηγεία υπερτε- Αξίζει να σημειωθεί ότι, ιδιαίτερα
εν λόγω τύπου πλοίου τα τελευταία ρούν: 58% του στόλου των δεξαμε- στην περίπτωση των LPG carriers,
χρόνια, ίσως και λόγω του περιορι- νόπλοιων έχει ναυπηγηθεί στη Νότια η Ιαπωνία είναι η δεύτερη μεγαλύ-
σμένου capacity των ιαπωνικών. Κορέα έναντι 35% για το σύνολο του τερη ναυπηγική δύναμη, με το 33%
Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να στόλου. Ακολουθεί η Κίνα με 20%, του στόλου (27% για σύνολο στόλου)
παρατηρηθεί η εξέλιξη της προανα- ποσοστό μικρότερο σε σχέση με να έχει ναυπηγηθεί εκεί.
Νότια Κορέα Ιαπωνία Γράφημα 12
Η κατανομή του στόλου ανά τύπο
Κίνα Άλλη πλοίου βάσει της χώρας ναυπήγησης.
Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων GSP
Bulk carriers
16% 40% 39% 5%
Δεξαμενόπλοια
58% 20% 15% 7%
Containerships
44% 30% 22%
LNG carriers
94%
LPG carriers
54% 6% 33% 7%
Άλλου τύπου
16% 9% 31% 44%
Σύνολο στόλου
35% 30% 27% 8%
118