Page 120 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 120

ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ EΡΕΥΝΑ



          Τύπος πλοίου –               φερθείσας ποσοστιαίας κατανομής   το 30% για το σύνολο του στόλου.
          Χώρα ναυπήγησης              τα ερχόμενα έτη. Παρότι η Ιαπωνία   Λαμβάνοντας υπόψη ότι το 94% των
          Tα bulk carriers του στόλου στη  έχει μακρά παράδοση στις ναυπη-  LNG carriers και το 54% των LPG
          μεγάλη τους πλειονότητα έχουν ναυ-  γήσεις πλοίων, και δη bulk carriers,   carriers έχουν ναυπηγηθεί επίσης
          πηγηθεί στην Κίνα και στην Ιαπωνία:   ορισμένα ανταγωνιστικά πλεονε-  στη Νότια Κορέα, συμπεραίνεται ότι
          40% στην Κίνα και 39% στην Ιαπω-  κτήματα που διαθέτουν τα κινεζικά   τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία πρω-
          νία. Το εν λόγω εύρημα, ότι δηλαδή   ναυπηγεία όπως  οι  πιο  εκτενείς  ταγωνιστούν στη ναυπήγηση πλοίων
          σχεδόν το 80% έχουν ναυπηγηθεί  υποδομές για την κατασκευή bulk   υψηλότερων τεχνολογικών προδια-
          στις δύο αυτές χώρες, παρουσιάζει   carriers και το μικρότερο κόστος   γραφών, ιδιαίτερα σε μια εποχή όπου
          ενδιαφέρον, καθώς για το σύνολο  ναυπήγησης, περιορίζουν τις παραγ-  η μείωση του περιβαλλοντικού απο-
          του στόλου το αντίστοιχο ποσοστό   γελίες που τοποθετούνται σε ιαπω-  τυπώματος των πλοίων με τη χρήση
          ανέρχεται σε 57%. Επιβεβαιώνεται   νικά ναυπηγεία.         προηγμένων καινοτομιών είναι στην
          συνεπώς η ιαπωνική παράδοση στη   Στα δεξαμενόπλοια, η εικόνα είναι   κορυφή της ατζέντας της ναυτιλια-
          ναυπήγηση bulk carriers αλλά και η   εντελώς διαφορετική, καθώς  τα   κής βιομηχανίας.
          κινεζική άνοδος στη ναυπήγηση του   νοτιοκορεατικά ναυπηγεία υπερτε-  Αξίζει να σημειωθεί ότι, ιδιαίτερα
          εν λόγω τύπου πλοίου τα τελευταία   ρούν: 58% του στόλου των δεξαμε-  στην περίπτωση των LPG carriers,
          χρόνια, ίσως και λόγω του περιορι-  νόπλοιων έχει ναυπηγηθεί στη Νότια   η Ιαπωνία είναι η δεύτερη μεγαλύ-
          σμένου capacity των ιαπωνικών.  Κορέα έναντι 35% για το σύνολο του   τερη ναυπηγική δύναμη, με το 33%
          Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να   στόλου. Ακολουθεί η Κίνα με 20%,  του στόλου (27% για σύνολο στόλου)
          παρατηρηθεί η εξέλιξη της προανα-  ποσοστό μικρότερο σε σχέση με   να έχει ναυπηγηθεί εκεί.


             Νότια Κορέα                    Ιαπωνία                   Γράφημα 12
                                                                      Η κατανομή του στόλου ανά τύπο
             Κίνα                           Άλλη                      πλοίου βάσει της χώρας ναυπήγησης.
                                                                      Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων GSP
          Bulk carriers


               16%                     40%                                39%                 5%

          Δεξαμενόπλοια

                                 58%                                20%             15%      7%


          Containerships

                           44%                              30%                       22%

          LNG carriers


                                                94%

          LPG carriers

                                54%                       6%               33%               7%

          Άλλου τύπου


               16%        9%               31%                              44%

          Σύνολο στόλου

                       35%                         30%                       27%             8%




          118
   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125