Page 117 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 117
Στα δεξαμενόπλοια, το σκηνικό των ναυλωτών. Τα επίπεδα ασφα- των πλοίων του στόλου είναι 16-20
μεταβάλλεται, καθώς το 20% λείας στην αγορά είναι υψηλά και οι ετών. Ανατρέχοντας στην περσινή
–δηλαδή ένα στα πέντε πλοία– είναι ναυλωτές –ειδικά στα πλοία μεγα- εκδοχή της έρευνας, το αντίστοιχο
έως 5 ετών, ενώ για το σύνολο του λύτερου μεγέθους– είναι συνήθως ποσοστό ήταν 26%.
στόλου το αντίστοιχο ποσοστό είναι ενεργειακοί κολοσσοί, οι οποίοι προ- Το 2022, 11-15 ετών ήταν το 34%
13%, δείγμα ότι στα δεξαμενόπλοια τιμούν όσο το δυνατόν πιο σύγχρονα των containerships, ενώ φέτος το
καταγράφονται εντονότεροι ρυθμοί πλοία στο πλαίσιο προώθησης της ποσοστό διαμορφώνεται σε 26%.
ανανέωσης του στόλου. Έξι έως κοινωνικής και περιβαλλοντικής Η σχεδόν πλήρης αντιστροφή των
δέκα ετών είναι το 17% των δεξαμε- ευθύνης που επιθυμούν να διέπει ποσοστών μεταξύ των ηλικιακών
νόπλοιων, όταν το αντίστοιχο ποσο- τις δραστηριότητές τους. ομάδων 11-15 ετών και 16-20 ετών
στό για το σύνολο του στόλου είναι Για τα containerships, ενδιαφέρον από πέρυσι σε φέτος ερμηνεύεται
22%. Περίπου ένα στα τέσσερα στοιχείο είναι ότι το 23% είναι έως από το γεγονός ότι ένας μεγάλος
πλοία (27%) είναι άνω των 15 ετών. 10 ετών, ενώ στο σύνολο του στόλου αριθμός containerships πέρυσι
Οι έντονοι ρυθμοί ανανέωσης του το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται ήταν στο όριο των 15 ετών και προ-
στόλου των δεξαμενόπλοιων συνι- σε 35%. Διαφορά εντοπίζεται και φανώς το 2023 «μεταπήδησαν»
στούν, μεταξύ άλλων, απότοκο του στην ηλικιακή ομάδα 16-20 ετών, στην ηλικιακή ομάδα 16-20 ετών.
έντονου ανταγωνισμού στην αγορά καθώς το 32% των containerships
αλλά και των υψηλών απαιτήσεων ανήκουν εκεί, ενώ το 19% όλων
Έως 5 ετών 16-20 ετών Γράφημα 11
Η κατανομή του στόλου
6-10 ετών 21-25 ετών ανά τύπο πλοίου βάσει
της ηλικιακής ομάδας.
Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων GSP
11-15 ετών 26 ετών και άνω
Bulk carriers
8% 25% 47% 15%
Δεξαμενόπλοια
20% 17% 36% 23%
Containerships
7% 16% 26% 32% 16%
LNG carriers
52% 33% 5% 10%
LPG carriers
19% 39% 26% 6% 6%
Άλλου τύπου
11% 27% 16% 12% 33%
Σύνολο στόλου
13% 22% 39% 19% 5%
115