Page 126 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - June July 2023
P. 126

ΕΤΗΣΙΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ EΡΕΥΝΑ



          Ηλικιακή ομάδα –             τεχνολογικών προδιαγραφών, όπως  ιαπωνική ναυπηγική βιομηχανία φαί-
          Χώρα ναυπήγησης              δεξαμενόπλοια και LNG carriers, τα   νεται να υπερτερεί στα πλοία ηλικίας
          Το 45% των πλοίων ηλικίας έως πέντε   οποία αθροιστικά καταλαμβάνουν   16-20 ετών, καθώς τέσσερα στα δέκα
          ετών και το 18% αυτών έχουν ναυπη-  ποσοστό 61% στα πλοία ηλικίας έως  πλοία αυτής της ηλικιακής ομάδας
          γηθεί σε Νότια Κορέα και Ιαπωνία  πέντε ετών. Συνεπώς, είναι επόμενο  έχουν ναυπηγηθεί στη Χώρα του Ανα-
          αντίστοιχα. Τα γενικά ποσοστά των  το να διαδραματίζει κεντρικό ρόλο η   τέλλοντος Ηλίου, αντικατοπτρίζοντας
          Νότιας Κορέας και Ιαπωνίας στις   Νότια Κορέα στα πλοία ηλικίας έως   την υψηλή δυναμική της χώρας στην
          ναυπηγήσεις των πλοίων των οποίων   πέντε ετών.            εν λόγω οικονομική δραστηριότητα
          η διαχείριση πραγματοποιείται από  Τα κινεζικής κατασκευής πλοία εισέρ-  μερικά χρόνια πριν.
          εταιρείες σε Πειραιά/Αθήνα διαφέ-  χονται δυναμικά στην ηλικιακή ομάδα   Σε κάθε περίπτωση, το ποσοστό που
          ρουν: 35% για τη Νότια Κορέα και 27%   6 έως 10 ετών, καθώς περίπου τέσ-  κατείχαν τα ιαπωνικά ναυπηγεία στη
          για Ιαπωνία.                 σερα στα δέκα πλοία (38%) τέτοιας  συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα  το
          Η συγκεκριμένη εικόνα είναι ενδει-  ηλικίας είναι κινεζικής ναυπήγησης.  2022 ήταν υψηλότερο και ίσο με 46%.
          κτική του πρωταγωνιστικού ρόλου που   Στο σύνολο του στόλου, κινεζικής ναυ-  Επιπλέον, στη συγκεριμένη ηλικιακή
          έχει η Νότια Κορέα στην αγορά ναυπη-  πήγησης είναι το 30%.  ομάδα, το ποσοστό που καταλαμβάνει
          γήσεων τα τελευταία έτη. Την ίδια ώρα,   Για τα πλοία ηλικίας 11-15 ετών, η   η Κίνα το 2023 ισούται με 19%, έναντι
          συμφωνεί με πρότερα συμπεράσματα,   κόντρα Νότιας Κορέας και Κίνας είναι   13% το 2022, ενώ εκείνα της Νότιας
          όπως το ότι η Νότια Κορέα ειδικεύεται   σθεναρή: 36% έχουν ναυπηγηθεί στη   Κορέας δεν παρουσιάζουν σημα-
          στις ναυπηγήσεις πλοίων υψηλότερων   Νότια Κορέα και 35% στην Κίνα. Η  ντική διαφορά μεταξύ των δύο ετών.




          Έως 5 ετών

                            45%                             29%                  18%         8%

          6-10 ετών


                      34%                             38%                         22%         6%

          11-15 ετών

                      36%                              35%                        23%         6%


          16-20 ετών

                      33%                    19%                        40%                  8%

          21-25 ετών


                   27%             7%                     46%                          20%

          26 ετών και άνω

            8%                   37%                                     52%

          Σύνολο στόλου

                       35%                          30%                      27%             8%



                                                                      Γράφημα 14
              Νότια Κορέα                   Ιαπωνία                   Η κατανομή του στόλου των πλοίων
                                                                      ανά ηλικιακή ομάδα βάσει της χώρας
                                                                      ναυπήγησης.
              Κίνα                          Άλλη                      Πηγή: Επεξεργασία δεδομένων GSP


          124
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131