Page 32 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 32

ΔΙΕΘΝΗ FORA


                                 Οι συγκεκριμένες Επιτροπές παράγουν σημα-  ασφάλεια των πληρωμάτων και του θαλάσσιου
                                 ντικό έργο ενημέρωσης των μελών και προτεί-  περιβάλλοντος τίθεται σε κίνδυνο. Πιστεύω ότι
                                 νουν συγκεκριμένες δράσεις στο Council. Οι   η αγορά θα πρέπει να «απομονώσει» αυτά τα
                                 Επιτροπές (Committees) αυτές ασχολούνται   πλοία το συντομότερο. Βέβαια, χώρες ανατο-
                                 με τις εξής ενότητες:                  λικά του Σουέζ χρησιμοποιούν τα συγκεκρι-
                                 Human Element Issues •  Tanker Safety,   μένα πλοία για τη μεταφορά πετρελαίου.
                                 Performance and Vetting • Marine Operations,   Στόχος μας στο Hellenic Mediterranean Panel
                                 Navigation and Ports & Terminals • Technical   είναι να προσελκύσουμε όσο  το δυνατόν
                                 Matters • Environmental Issues • Chemical   περισσότερα μέλη όχι μόνο από την Ελλάδα,
                                 Tanker Operations • Gas Tanker issues • Legal,   αλλά και από τα άλλα κράτη που συμμετέχουν
                                 Insurance and Documentary Issues • Issues of   στο Regional Panel (Κύπρος, Κροατία, Τουρ-
                                 Commercial Sustainability • Worldscale and   κία, Γαλλία, Ιταλία, Μονακό, Μάλτα, Ρουμανία,
                                 Tanker Markets                         Ισπανία). Πιστεύω ακράδαντα ότι η φωνή της
                                 Ήδη από το 2016 και μετά, σημαντικό βήμα για   INTERTANKO πρέπει να ακούγεται στα διεθνή
                                 την INTERTANKO ήταν η προσέλκυση πλοιο-  fora, και αυτό αποτελεί ένα κίνητρο προκειμέ-
                                 κτητών και διαχειριστών υγραεριοφόρων LNG   νου να συμμετάσχουν περισσότερα μέλη και
                                 πλοίων. Έχει, συνεπώς, αλλάξει τους όρους   ειδικά owners/principals.
                                 για το ποια πλοία δέχεται και θα επιχειρήσει   Η πλοιοκτησία πρέπει να συνεχίσει να έχει
                                 να εκπροσωπεί ευρύτερα το υγρό φορτίο.   πολύ ισχυρή φωνή στην INTERTANKO,
                                 Στο πλαίσιο αυτό, έχουν δημιουργηθεί και τα   όχι μόνο στο Council και στο Executive
                                 αντίστοιχα Committees. Ειδικά στην αγορά   Committee, αλλά και στις υπόλοιπες Επιτρο-
                                 των LNG carriers οι Έλληνες συνεχίζουμε την   πές, για τη γενικότερη υποστήριξη θέσεων που
                                 παράδοση των tankers, τοποθετώντας συνε-  επιτρέπουν στην INTERTANKO να επηρεάσει
              Θεωρώ ότι          χώς νέες παραγγελίες και αποτελώντας έναν   το πλαίσιο στο οποίο θα προσαρμοστεί στο
              το μέλλον          σημαντικό παράγοντα στη μεταφορά ενεργει-  μέλλον η παγκόσμια ναυτιλία.
            της ναυτιλίας        ακών φορτίων.
           είναι ταυτόσημο                                              â      Μιλώντας για την απανθρακοποί-
             με τη χρήση         á      Ποια είναι τα κυριότερα ζητήματα       ηση, βλέπετε να καταγράφεται πρό-
              πολλαπλών                 που απασχολούν σήμερα το Hellenic      οδος στον δημόσιο διάλογο; Υπάρχει
              καυσίμων.                 Mediterranean Panel; Πόσο ισχυρή       μια επικρατούσα άποψη για το ποια
          Θα εξαρτηθεί από              είναι η φωνή της ελληνικής πλοιο-      καύσιμα ή τεχνολογίες θα κυριαρ-
           τον τύπο πλοίου              κτησίας στην εν λόγω Ένωση;            χήσουν τελικά;
           και το εκάστοτε       Τα ζητήματα που απασχολούν το Hellenic   Θεωρώ ότι το μέλλον της ναυτιλίας είναι ταυ-
                trade.           Mediterranean Panel δεν διαφέρουν από αυτά   τόσημο με τη χρήση πολλαπλών καυσίμων. Θα
                                 που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινό-  εξαρτηθεί από τον τύπο πλοίου και το εκά-
                                 τητα. Ένα μεγάλο θέμα είναι το EU-ETS, όπως   στοτε trade. Τα πλοία μικρών αποστάσεων και
                                 επίσης και η εφαρμογή του SIRE 2.0. Παράλ-  τακτικών γραμμών ίσως να είναι τα πρώτα που
                                 ληλα, η ψηφιοποίηση και η απανθρακοποίηση   θα προσαρμοστούν στη νέα ενεργειακή πραγ-
                                 της ναυτιλιακής βιομηχανίας μάς απασχολούν   ματικότητα της ναυτιλίας, λόγω της ευκολίας
                                 ιδιαίτερα. Θέλουμε να είμαστε ενήμεροι για   να δημιουργηθεί αποτελεσματικό logistics
                                 τις τρέχουσες εξελίξεις και να έχουμε άποψη   chain προμήθειας του «νέου» καυσίμου. Για τα
                                 αναφορικά με την ασφάλεια των νέων ναυτι-  containerships, για παράδειγμα, προκρίνεται
                                 λιακών καυσίμων ανάλογα με το πώς διαμορ-  η μεθανόλη ως καύσιμο.
                                 φώνονται οι δυναμικές. Πρόσφατα συζητή-  Υπάρχουν πολλές προσεγγίσεις, αλλά η επι-
                                 θηκε επίσης στο Hellenic Mediterranean Panel   κρατούσα είναι η στάση αναμονής εν μέσω
                                 και το ζήτημα του Nigerian Tax Compliance   όλης αυτής της αβεβαιότητας. Οι πιο «παρα-
                                 Review Exercise.                       δοσιακοί» πλοιοκτήτες παραγγέλνουν πλοία
                                 Και βέβαια η ναυτική ασφάλεια είναι στην   με συμβατικά καύσιμα και περιμένουν την
                                 κορυφή  της ατζέντας αυτή  την περίοδο   «ωρίμανση» της αγοράς για να επενδύσουν.
                                 λόγω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα,   Από την άλλη, ορισμένες εισηγμένες εταιρείες
                                 και όχι μόνο. Στο συγκεκριμένο ζήτημα, η   αγοράζουν πλοία χρήσης διπλού καυσίμου ή
                                 ΙΝTERTANKO έχει ενιαία και ισχυρή φωνή.   πλοία με σχεδιασμό χρήσης «νέων» καυσίμων
                                 Μάλιστα, πριν από το ξέσπασμα της κρίσης   με κάποιες μετατροπές στη μηχανή ή στην
                                 στην Ερυθρά Θάλασσα, μας είχε απασχολή-  αποθήκευση του «νέου» καυσίμου.
                                 σει και το θέμα του λεγόμενου «shadow/dark   Προσωπικά βλέπω ότι, μετά το 2023, το τοπίο
                                 fleet», καθώς οι προδιαγραφές ασφαλείας των   θα είναι πιο καθαρό για επενδύσεις σε πλοία
                                 συγκεκριμένων πλοίων είναι ελλιπείς και η   νέας τεχνολογίας.


         32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37