Page 36 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 36
ΔΙΕΘΝΗ FORA
να αξιολογήσουν το ρίσκο που αντανακλούν οι
παρατηρήσεις και όχι ο αριθμός τους.
Γενικά μιλώντας, πάντως, ένας επιθεωρητής
καταλαβαίνει αμέσως από τη σκάλα που ανε-
βαίνει εάν ένα πλοίο είναι καλά συντηρημένο
και εάν τελικά μια εταιρεία ενδιαφέρεται πραγ-
ματικά για τα πλοία της και τους ανθρώπους της
πάνω σε αυτά.
ì Πώς κρίνετε τη συμπερίληψη της ναυ-
τιλίας στο ETS; Σε τι βαθμό θεωρείτε
ότι το περιφερειακό αυτό μέτρο επη-
ρεάζει την καθημερινή λειτουργία των
ναυτιλιακών εταιρειών της Ευρώπης;
Κατά την άποψή μου, μέτρα όπως το EU-ETS
είναι βασικά φοροεισπρακτικά μέτρα. Το υψη-
λότερο κόστος του κανονισμού θα επιβαρύνει
τον τελικό καταναλωτή. Δεν θεωρώ ότι είναι
ένα μέτρο που θα αποδώσει άμεσα. Επίσης, δεν
πιστεύω στα μονομερή μέτρα. Σκεφτείτε οι ΗΠΑ
και Κίνα να προβούν σε αντίστοιχες κινήσεις, αν
και αυτές οι χώρες έχουν άλλες προτεραιότητες.
Πρόσφατα σε μια παρουσίαση βιβλίου άκουσα
το εξής ενδιαφέρον: «Όπως έχει διαμορφωθεί ο
επιθεωρήσεις αυτές να μετρήσουν στην αξιο- κόσμος, οι ΗΠΑ καινοτομούν, η Κίνα δημιουργεί
λόγηση από τον ναυλωτή. Είναι δηλαδή καθαρά και η Ευρώπη ρυθμίζει». Η Ευρώπη έρχεται και
πιλοτική και δοκιμαστική η περίοδος αυτή μέχρι θεσμοθετεί ενώ την ίδια ώρα δεν καινοτομεί.
το καλοκαίρι. Η συμβουλή στα μέλη μας είναι Η ναυτιλία αυτό που χρειάζεται αυτή τη στιγμή
να συμμετάσχουν στη Φάση 3 του SIRE 2.0 και είναι πηγές ενέργειας που να είναι άμεσα δια-
να στείλουν δικούς τους ανθρώπους επάνω στο θέσιμες σε επαρκείς ποσότητες.
πλοίο την ώρα της επιθεώρησης. Στα θετικά του EU-ETS συγκαταλέγεται το
Επιπλέον, το SIRE 2.0 έρχεται να αλλάξει την γεγονός ότι οι εταιρείες θα κληθούν να δίνουν
προετοιμασία του administration πριν από την μεγάλη έμφαση στο performance των πλοίων.
επιθεώρηση. Πλέον οι εταιρείες πρέπει να στέλ- Η ανάλυση δεδομένων θα συμβάλει ώστε οι
νουν νωρίτερα τα απαραίτητα έγγραφα και τις εταιρείες να έχουν πλήρη εικόνα των κατανα-
απαιτούμενες φωτογραφίες προς εξοικονόμηση λώσεων. Υπάρχουν πολλά περιθώρια βελτίωσης
χρόνου από την πλευρά του επιθεωρητή. Συνε- της απόδοσης των πλοίων μέσω του weather
πώς, οι εταιρείες πρέπει να οργανωθούν και routing, του coating και των ταχυτήτων πλεύσης,
σημαντικό ρόλο σε αυτό θα παίξουν η ψηφιο- των λεγόμενων low hanging fruits για τη μείωση
ποίηση και τα μέσα στα οποία θα επενδύσουν. των ρύπων από τη ναυτιλία.
Και βέβαια οι εταιρείες οφείλουν να γνωρίζουν
τι προβλέπει το ερωτηματολόγιο του SIRE 2.0 ï Θα αυξηθούν οι μεταφορτώσεις σε
και να εκπαιδεύουν κατάλληλα τους ναυτικούς κοντινά λιμάνια εκτός ΕΕ;
τους. Θα υπάρχουν τριών ειδών ερωτήσεις: οι Ένα ενδιαφέρον ζήτημα που δεν έχει ακόμη
core questions, οι rotational και οι focused, και διευθετηθεί είναι οι μεταφορές από πλοίο σε
η κάθε ερώτηση εξετάζει το hardware, process πλοίο (Ship to Ship – STS). Είναι ένα θέμα που
και το human element. συζητείται έντονα, όχι μόνο στην INTERTANKO.
H INTERTANKO έχει ετοιμάσει έναν οδηγό για Δεν μπορώ να προβλέψω ότι δεν θα γίνει. Είναι
την καλύτερη προσαρμογή της ναυτιλιακής κοι- πιθανό, αλλά βασικά θα καθοριστεί από την
νότητας, ο οποίος οδηγός/publication αποτελεί αγορά, τα κόστη και το θεσμικό πλαίσιο που θα
ένα από τα added values του Οργανισμού. διαμορφωθεί.
Με την οργάνωση workshops μαζί με τον Ένα θέμα που συζητείται μεταξύ των μελών μας
OCIMF, τα μέλη μας σταδιακά αντιλαμβάνονται είναι να συμπεριληφθεί στο WorldScale το κόστος
τις αλλαγές και ετοιμάζονται κατάλληλα. των δικαιωμάτων ρύπων (EUA). Είναι ένα δίκαιο
Επίσης, θα πρέπει να εξοικειώνονται με το θέμα για τα μέλη μας, καθώς εμείς ως ναυτιλια-
γεγονός ότι θα αυξηθούν οι παρατηρήσεις και κές εταιρείες απλώς εξυπηρετούμε τις εμπορικές
να έχουν υπόψη ότι οι ναυλωτές μας θέλουν αποφάσεις και ανάγκες των ναυλωτών.
36