Page 34 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 34

ΔΙΕΘΝΗ FORA












































         ã       Θεωρείτε ότι, εάν ένα από αυτά τα  ç    H κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα έχει
                 καύσιμα καταστεί οικονομικά αντα-       δημιουργήσει ένα άτυπο debate
                 γωνιστικότερο, θα καταλήξουν κάποια     μεταξύ πλοιοκτητών και ναυλωτών
                 πλοία να θεωρούνται stranded assets;    αναφορικά με την παράκαμψη της
          Δεν είναι μόνο θέμα οικονομικής ανταγωνιστι-   Διώρυγας του Σουέζ. Ποιος ο ρόλος
          κότητας. Η χρήση της αμμωνίας και του υδρογό-  του Hellenic Mediterranean Panel της
          νου θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη παραμέτρους    INTERTANKO στη νέα αυτή συνθήκη;
          ασφάλειας. Η αμμωνία είναι τοξική και απαιτεί   H INTERTANKO δεν μπορεί να μεσολαβήσει
          την ύπαρξη συστημάτων ασφάλειας των εκπαι-  στη διαμόρφωση μιας εμπορικής συμφωνίας.
          δευμένων κατάλληλα ναυτικών στα πλοία. Είναι   Το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να αναδεί-
          μεγάλο ερωτηματικό το εάν τελικά η αμμωνία   ξει το θέμα και να προτείνει μέτρα στα μέλη
          θα χρησιμοποιηθεί σε μεγάλη κλίμακα από τα   της για την ασφαλή διέλευση των πλοίων. Αν
          πλοία. Την ίδια ώρα, το υδρογόνο είναι αρκετά   κάποιο μέλος χρειάζεται βοήθεια σε θέματα
          εύφλεκτο και θέλει περισσότερο αποθηκευτικό   ασφάλειας ή ακόμα και σωστής ερμηνείας όρων
          χώρο στο πλοίο εις βάρος της εμπορικής μετα-  ναυλοσυμφώνου, τότε η INTERTANKO μπορεί
          φορικής χρήσης του πλοίου. Όπως ανέφερα   να βοηθήσει.
          νωρίτερα, μετά το 2030 θα δούμε επιτάχυνση   Σε ό,τι αφορά το debate που αναφέρατε, πράγ-
          των projects για την απανθρακοποίηση της ναυ-  ματι υπάρχουν ναυλωτές που δεν βρίσκουν
          τιλίας. Σε εκείνο το χρονικό σημείο θα αρχίσει   λόγους τα πλοία να μην περνούν από τη Διώρυγα
          να ξεκαθαρίζει το τοπίο. Η ενεργειακή μετάβαση   του Σουέζ. Όλα είναι θέμα συζητήσεων και ανοι-
          είναι μια επανάσταση για τον κλάδο μας και   κτού διαλόγου. Ένας βασικός οικονομικός παρά-
          θέλει τον χρόνο της να αφομοιωθεί.      γοντας που διευκολύνει τη λήψη αποφάσεων
          Πιστεύω ότι η αγορά θα προσαρμοστεί για την   είναι τα war risk premiums, τα οποία μπορεί
          ομαλή και σταδιακή μετάβαση χωρίς να απαξι-  να φτάσουν στο 1% της αξίας του πλοίου. Στην
          ωθούν οι σημερινές επενδύσεις, όπως συνέβη   τελική απόφαση εκτροπής του πλοίου λαμβάνο-
          και με την άλλη μεγάλη αλλαγή των double hull   νται υπόψη όλα τα επιμέρους κόστη. Με βάση τα
          tankers στα ’90s. Χρειάζεται βέβαια σύνεση και   μέχρι στιγμής δεδομένα, τη μεγαλύτερη μείωση
          προσεκτική ανάλυση όλων των δεδομένων που   στις διελεύσεις καταγράφουν τα υγραεριοφόρα
          καθορίζουν μια στρατηγική απόφαση.      και λιγότερη τα δεξαμενόπλοια.


         34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39