Page 146 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 146
Ο OΡΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ
των πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα, πρέ- Παναμά με την κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα
πει να υπάρχουν σημάδια μιας περιόδου στα- προκαλούν έναν τεράστιο αριθμό επαναδρομο-
θερότητας. Μόνο όταν αυτό συνδυάζεται με λογήσεων και εκτροπών των πλοίων, που πιθανό
μια αρκετά μεγάλη περίοδο χωρίς επιθέσεις να μην έχει παρατηρηθεί ξανά στη ναυτιλία,
θα ήταν βιώσιμο για την εμπορική ναυτιλία να τουλάχιστον όχι σε αυτό το επίπεδο.
σκεφτεί να επιστρέψει. Πρέπει να υπάρξει μια
κατάσταση αποκλιμάκωσης, και δεν βρίσκεται ΠΤΩΣΗ ΣΤΟΝ ΔΕΙΚΤΗ ΕΥΤΥΧΙΑΣ
ακόμη σε αυτό το σημείο, αντίθετα δείχνει να ΤΩΝ ΝΑΥΤΙΚΩΝ ΤΟ 2023
κλιμακώνεται. Ο Δείκτης Ευτυχίας για Ναυτικούς (Mission to
Η Maersk δήλωσε ότι θα συνεχίσει να δρομολο- Seafarers Happiness Index) δείχνει περαιτέρω
γεί εκ νέου τα πλοία της γύρω από την Αφρική πτώση στην ευτυχία των ναυτικών το τέταρτο
για αρκετές ακόμα εβδομάδες, και είχε δηλώ- τρίμηνο του 2023, καταδεικνύοντας ανησυ-
σει προηγουμένως ότι η εταιρεία θα πρέπει να χίες για τον φόρτο εργασίας, τους στάσιμους
είναι «απολύτως σίγουρη» ότι η πλωτή οδός μισθούς, την κοινωνική απομόνωση και την
είναι ασφαλής προτού τη χρησιμοποιήσει ξανά. έλλειψη σεβασμού που νιώθουν οι ναυτικοί
Η MOL ανακοίνωσε ότι οι εκτροπές της θα στα πλοία.
συνεχιστούν για τουλάχιστον τους επόμενους Ο τελευταίος Δείκτης Ευτυχίας των ναυτικών,
δύο έως τρεις μήνες, ενώ η Norden δήλωσε ότι που δημοσιεύτηκε στις αρχές Φεβρουαρίου του
δεν αναμένει επικείμενη επίλυση. 2024 από το «The Mission to Seafarers», εγείρει
Ταυτόχρονα, ο ξηρός καιρός σημαίνει ότι η Διώ- συνεπώς σοβαρές ανησυχίες για τις συνθήκες
ρυγα του Παναμά –ένα από τα άλλα ζωτικής για όλους όσοι εργάζονται στη θάλασσα.
σημασίας σημεία για τις θαλάσσιες μεταφο- Το Seafarers Happiness Index είναι μια τριμηνι-
ρές στον κόσμο– έχει μειωμένη κυκλοφορία αία έρευνα που έχει ανατεθεί στη The Mission
λόγω των χαμηλών επιπέδων νερού και της to Seafarers και έγινε δυνατή μέσω της χορη-
πρωτόγνωρης ξηρασίας εξαιτίας της κλιματι- γίας των NorthStandard και Idwal, καθώς και
κής αλλαγής. της υποστήριξης του Inmarsat. Η έρευνα μετρά
Συνδυαστικά η χαμηλή κυκλοφορία στον την ευημερία των ναυτικών μέσω δέκα βασικών
146