Page 150 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 150

Ο OΡΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ


                                                                          5.  Οι διαχειριστές και ο πλοίαρχος οφεί-
                                                                              λουν να διασφαλίζουν ότι  τηρείται
                                                                              κατάλογος επικίνδυνων υλικών στο
                                                                              πλοίο, ο οποίος ενημερώνεται συνε-
                                                                              χώς κατά τη διαδικασία χρήσης και
                                                                              συντήρησης. Πριν από τη διάλυση ενός
                                                                              πλοίου, ο κατάλογος πρέπει να παρέχε-
                                                                              ται εκ των προτέρων σε εταιρείες που
                                                                              ασχολούνται με την υπηρεσία διάλυσης
                                                                              πλοίων.
                                                                          6.  Τα πλοία ενθαρρύνονται να  χρησι-
                                                                              μοποιούν στο  λιμάνι ενέργεια από
                                                                              την ξηρά που προέρχεται από νέες ή
                                                                              καθαρές πηγές ενέργειας για τη μεί-
                                                                              ωση των εκπομπών ατμοσφαιρικών
                                                                              ρύπων. Τα πλοία λαμβάνουν αποτε-
                                                                              λεσματικά μέτρα για τη βελτίωση της
                                                                              ενεργειακής απόδοσης και τη χρήση
                                                                              της ισχύος στην ξηρά σύμφωνα με τις
                                                                              σχετικές διατάξεις.
                                                                          7.   Το Υπουργείο Μεταφορών (Ministry
                                                                              of Transport) της Δημοκρατίας της
                                                                              Κίνας έχει ιδρύσει περιοχές ελέγχου
                                     ουσίες, ρύπους, απόβλητα και άλλες       ρυπογόνων εκπομπών της – τα πλοία
                                     επιβλαβείς ουσίες στις θαλάσσιες         που εισέρχονται σε αυτές τις περιοχές
                                     περιοχές που υπάγονται στη δικαιοδο-     θα πρέπει να συμμορφώνονται με τα
                                     σία της Δημοκρατίας της Κίνας. Επι-      μέτρα ελέγχου ρύπανσης.
                                     βάλλονται υποχρεώσεις στους φορτω-  Η νέα νομοθεσία της Κίνας έχει στόχο την προ-
                                     τές (Shippers) πριν από την παράδοση   στασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και οικο-
                                     του επικίνδυνου για ρύπανση φορτίου   συστήματος, το οποίο είναι σαφώς παράγοντας
                                     επί πλοίου. Ο φορτωτής ενημερώνει με   επιβίωσης και ανάπτυξης της Κίνας. Είναι από-
                                     ειλικρίνεια τον διαχειριστή του πλοίου   λυτα δικαιολογημένη η επιμονή της Κίνας στην
                                     για την επίσημη ονομασία του φορτίου   προστασία των υδάτων της από τους οργανι-
                                     που πρόκειται να μεταφερθεί, τον κίν-  σμούς που μεταφέρονται με το έρμα των πλοίων.
                                     δυνό του και προστατευτικά μέτρα που   Πρέπει όμως οι κινεζικές αρχές να αντιληφθούν
                                     πρέπει να ληφθούν. Η τεκμηρίωση, η   ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ποντοπόρων
                                     συσκευασία, η σήμανση και ο ποσο-  πλοίων μεταφοράς χύδην στερεών και υγρών
                                     τικός περιορισμός  του επικίνδυνου   φορτίων προσεγγίζουν την Κίνα για εκφόρτωση
                                     για ρύπανση φορτίου πρέπει να είναι   των φορτίων τους και συνεπώς δεν απορρίπτουν
                                     σύμφωνα με τους κανονισμούς που   αλλά παίρνουν έρμα από την Κίνα. Τα μέτρα
                                     ισχύουν.                         αφορούν περισσότερο πλοία μεταφοράς εμπο-
                                 3.  Ο αντιρρυπαντικός εξοπλισμός και οι   ρευματοκιβωτίων που προσεγγίζουν την Κίνα
                                     συσκευές που φέρουν τα πλοία (Oil   για να φορτώσουν και συνεπώς να απορρίψουν
                                     Water Separator, ODM κ.ά.) πρέπει να   έρμα, και αυτό σε μικρές ποσότητες. Επομένως,
                                     συμμορφώνονται με τις σχετικές δια-  οι έλεγχοι πρέπει να εστιάζονται στα πλοία που
                                     τάξεις για την πρόληψη της ρύπανσης   δυνητικά μπορούν να μεταφέρουν εξωτικούς
                                     του θαλάσσιου περιβάλλοντος και να   οργανισμούς στα νερά της Κίνας. Η μεγάλη και-
                                     εξετάζονται για πιστοποίηση.     νοτομία στον νόμο είναι η δυνατότητα χρήσης
                                 4.  Κατά την εκτέλεση φόρτωσης από   ενέργειας από την ξηρά κατά την παραμονή του
                                     πλοίο σε πλοίο (Ship to Ship lightering   πλοίου στο λιμάνι, όπου είναι εφικτή. Εδώ, μια
                                     operation) με υγρά επικίνδυνα φορτία,   πρόταση είναι η επιβράβευση των πλοίων που
                                     πρέπει να καταρτίζεται επιχειρησιακό   χρησιμοποιούν το σύστημα με μείωση των λιμε-
                                     σχέδιο και να υποβάλλεται εκ των προ-  νικών τελών, πέρα από τη βελτίωση της ενεργει-
                                     τέρων στην τοπική ναυτιλιακή αρχή για   ακής τους απόδοσης.
                                     έγκριση και λήψη αποτελεσματικών   Τέλος, η κινεζική νομοθεσία δείχνει να είναι στη
                                     μέτρων για την πρόληψη της ρύπαν-  σωστή κατεύθυνση, μένει όμως να δούμε και την
                                     σης.                             αποτελεσματικότητά της στην πράξη.


         150
   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155