Page 148 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΜΑΡΤΙΟΣ 2024
P. 148
Ο OΡΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ
στην ξηρά, την αναψυχή και την υποστήριξη ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΕΖΙΚΗΣ
της ψυχικής υγείας για να αναβαθμίσουν την Οι ναυτικοί ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
επαγγελματική τους ζωή και να τη μετατρέ- επωμίζονται ΤΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ψουν σε περισσότερο βιώσιμη, δίκαιη και τεράστιες ΑΠΟ ΤΗ ΡΥΠΑΝΣΗ ΤΩΝ ΠΛΟΙΩΝ
ικανοποιητική σταδιοδρομία. ευθύνες κάτω Ο τροποποιημένος νόμος για την προστασία
Σύμφωνα με τη Mission to Seafarers, η άνο- από δύσκολες του θαλάσσιου περιβάλλοντος της Κίνας είναι
δος της ευτυχίας των ναυτικών στα τέλη συνθήκες, σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2024. Παρέχει
του 2022, μετά την άρση των περιορισμών ωστόσο φαίνεται θεσμική αναβάθμιση και ενίσχυση όλων των
για τον Covid, δεν συνεχίστηκε, αντίθετα πως υπάρχει τομέων της πρόληψης και του ελέγχου της
σημειώθηκε πτωτική τάση κατά τη διάρκεια η αίσθηση από ρύπανσης από πλοία στη θάλασσα.
του 2023. Αν υπήρξε ποτέ κάποια βελτίωση τους ναυτικούς Οι κύριες αλλαγές που επηρεάζουν άμεσα
των συνθηκών που αντιμετωπίζουν οι ναυ- ότι ορισμένοι τους διαχειριστές πλοίων που πλέουν από και
τικοί σε όλο τον κόσμο, αυτά τα αποτελέ- συνάδελφοι στην προς την οικονομική ζώνη της Δημοκρατίας της
σματα σίγουρα τη διαλύουν. Είναι γνωστό ξηρά μπορεί να μην Κίνας είναι οι ακόλουθες:
ότι αρκετοί πλοιοκτήτες και διαχειριστές αντιλαμβάνονται 1. Οι απαιτήσεις της Διεθνούς Σύμβα-
κάνουν φανταστική δουλειά και επενδύουν πλήρως την σης για τον έλεγχο και τη διαχείριση
στην ευημερία του πληρώματός τους, αλλά πραγματικότητα του έρματος πλοίων (Ballast Water
δυστυχώς η συνολική εικόνα παραμένει ανη- και τις απαιτήσεις Management Convention – BWM)
συχητική. στα σύγχρονα πλοία. είναι πλέον νόμος της Δημοκρατίας
Από διαχρονικές ανησυχίες για μη βιώσιμο της Κίνας «για την πρόληψη εισβολής
φόρτο εργασίας, ανεπαρκή άδεια στην ξηρά, εξωτικών οργανισμών». Σύμφωνα με
περιορισμένες ώρες ανάπαυσης, οικονομι- τη σύμβαση για το έρμα, τα πλοία υπο-
κές ανησυχίες και το βάρος του αποχωρισμού χρεούνται να το αντικαθιστούν σύμ-
από την οικογένεια, αντιμετωπίζουν τώρα φωνα με το «πρότυπο D-1». Πρέπει να
τους κινδύνους ασφάλειας, είτε στην Ερυθρά πραγματοποιούν αλλαγή του έρματος
Θάλασσα είτε στα ύδατα υψηλού κινδύνου σε ύδατα τουλάχιστον 200 ν.μ. από
για πειρατείες. Οι ναυτικοί αισθάνονται τις την πλησιέστερη ξηρά και με βάθος
παγκόσμιες κρίσεις πρώτοι, όπως έχει δια- νερού τουλάχιστον 200 μ., ενώ, αν το
πιστωθεί τα τελευταία χρόνια. ταξίδι είναι μικρότερο από 200 ν.μ., η
Επιπροσθέτως, μια μεγαλύτερη ανησυχία αλλαγή μπορεί να πραγματοποιηθεί
κατέδειξε η έρευνα στο τέταρτο τρίμηνο και σε νερά τουλάχιστον 50 ν.μ. από την
κατά τη διάρκεια του έτους, και εντοπίζεται πλησιέστερη ξηρά και με βάθος νερού
στο αίσθημα πολλών ναυτικών ότι οι συνά- τουλάχιστον 200 μ. Η απόρριψη του
δελφοί τους στη στεριά τούς αντιμετωπίζουν έρματος από πλοία πρέπει να αναφέ-
υποτιμητικά και με ασέβεια. ρεται στις τοπικές ναυτιλιακές αρχές
Οι ναυτικοί επωμίζονται τεράστιες ευθύνες δώδεκα ώρες πριν από την απόρριψη.
κάτω από δύσκολες συνθήκες, ωστόσο φαί- Σύμφωνα με τη σύμβαση, τα πλοία
νεται πως υπάρχει η αίσθηση από τους ναυ- υποχρεούνται να επεξεργάζονται το
τικούς ότι ορισμένοι συνάδελφοι στην ξηρά έρμα σύμφωνα με το «πρότυπο D-2».
μπορεί να μην αντιλαμβάνονται πλήρως την Τα ποντοπόρα πλοία θα φέρουν το
πραγματικότητα και τις απαιτήσεις στα σύγ- Διεθνές Πιστοποιητικό Διαχείρισης
χρονα πλοία. Αυτό είναι δυνατόν να προκα- Έρματος, σύμφωνα με το Σχέδιο
λέσει κακή επικοινωνία και ένταση. Οι ναυ- Διαχείρισης Έρματος, και τέλος το
τικοί συχνά αισθάνονται δυσφορία από την Βιβλίο Έρματος. Τα πλοία που είναι
υπερβολική γραφειοκρατία και τον έλεγχο εξοπλισμένα με σύστημα διαχείρισης
που ασκείται από την ξηρά. Απαιτείται κοινή υδάτων έρματος θα πρέπει επίσης να
προσπάθεια για τη βελτίωση της κατανόησης διαθέτουν αντίγραφο του Πιστοποι-
των συνθηκών εργασίας στο πλοίο και στην ητικού Έγκρισης Τύπου Συστήματος
ξηρά, με στόχο τη γεφύρωση του χάσματος Διαχείρισης Έρματος. Η παραβίαση
μέσω καλύτερου διαλόγου, εκπαίδευσης και των διατάξεων του νόμου σχετικά με
διαφάνειας. την απόρριψη έρματος και ιζημάτων
Τέλος, απαιτείται η συνεργασία όλων των επισύρει πρόστιμο μεταξύ 10.000 CNY
εταίρων και των φορέων της βιομηχανίας, (γουάν Κίνας) και 200.000 CNY.
συμπεριλαμβανομένων των ναυλωτών και 2. Τα πλοία δεν επιτρέπεται να απορρί-
των κατόχων φορτίων, για την αντιμετώπιση πτουν παράνομα σκουπίδια, λύματα,
των ζητημάτων που συνεχίζουν να επηρεά- ελαιώδη μείγματα, ρυπαντές που
ζουν την ευημερία των ναυτικών. περιέχουν τοξικές και επικίνδυνες
148