Page 34 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 34

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ


                                                                     κές συνθήκες, όπως το Εl Νiño, θα αλλάξουν τον
                                                                     εμπορευματικό χάρτη.
                                                                     Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει αλλάξει το εμπό-
                                                                     ριο σιτηρών μικρών αποστάσεων και μετέτρεψε
                                                                     τη Μαύρη Θάλασσα σε μια πιο ασταθή εμπορική
                                                                     περιοχή.
                                                                     Το φαινόμενο El Niño επηρέασε την αποτελεσμα-
                                                                     τικότητα της Διώρυγας του Παναμά, μειώνοντας
                                                                     την απόδοσή της και αυξάνοντας τα τονομίλια
                                                                     που καλύπτονται από τους πολυάριθμους τύπους
                                                                     πλοίων.  
                                                                     Το μεγάλο μέγεθος του παγκόσμιου στόλου κάνει
                                                                     γεγονότα όπως αυτά να προκαλούν μόνο προσω-
                                                                     ρινές διαταραχές και να αντισταθμίζονται εύκολα.
                                                                     Η παγκόσμια ποντοπόρος ναυτιλία είναι εκείνη η
                                                                     οποία μπορεί να αντιδράσει γρήγορα και αποτε-
                                                                     λεσματικά σε τέτοια γεγονότα, ώστε να συνεχίσει
                                                                     να κυλά ομαλά το παγκόσμιο εμπόριο.  

                                                                     ❺      Θεωρείτε ότι η συχνά ακραία μεταβλη-
                                                                            τότητα των ναυλαγορών τα τελευταία
                                                                            χρόνια δίνει νέα ώθηση στην αγορά των
                                                                            FFAs;
                                                                     Πιστεύω πως η ερώτηση είναι λάθος διατυπωμένη.
                                                                     Η μεταβλητότητα προέρχεται ξεκάθαρα από τα
                                                                     FFAs και όχι το αντίστροφο.
                                                                     Οι ναυλαγορές δεν θα ήταν τόσο ευμετάβλητες
                          όταν και εάν βελτιωθούν οι γραφειοκρατικές   εάν απουσίαζε η αγορά FFA. Τα FFΑs χρειάζονται
                          συναλλαγές με τις ελληνικές κρατικές υπηρεσίες.   τη μεταβλητότητα, όπως οι άνθρωποι χρειάζονται
                          Εάν τόσα άλλα έθνη μπορούν να το καταφέρουν,   οξυγόνο.
                          γιατί όχι και η Ελλάδα;                    Χωρίς μεταβλητότητα, τα FFAs δεν θα υπήρχαν
                          Λόγω των αργών ρυθμών και της αναποτελεσμα-  ή θα είχαν λόγο ύπαρξης. Όπως το έθεσε ο πιο
                          τικότητας του ελληνικού νηολογίου, οι εταιρείες   σημαντικός μεσίτης FFA στον κόσμο, το μέγεθος
                          θα φύγουν από την ελληνική σημαία και δεν θα   της αγοράς FFA είναι τρεις φορές μεγαλύτερο από
                          επιστρέψουν.                               το μέγεθος της φυσικής ναυλαγοράς.
                          Το κύριο προτέρημα της ελληνικής σημαίας, που
                          αντισταθμίζει τα ελαττώματά της, είναι η Ελληνική  ❻  Ποιες πρωτοβουλίες θα αναλάβετε προ-
                          Ακτοφυλακή και οι εκπρόσωποί της στις πρεσβείες   κειμένου να διατηρήσετε και να αυξή-
                          παγκοσμίως.                                       σετε τα μέλη του ΔΣ του Committee, την
                          Η ναυτική εκπαίδευση πρέπει να βελτιωθεί. Κατ’    ίδια στιγμή που καταγράφεται πτώση
                          αρχάς, οι εγκαταστάσεις βρίσκονται σε κακή κατά-  του αριθμού των επιχειρηματιών της
                          σταση και χρειάζονται αναβάθμιση. Πρωτίστως,      ναυτιλίας στο City του Λονδίνου;
                          όμως, η μελέτη του Ιδρύματος Ευγενίδου και οι   Έχοντας ως έδρα  το Λονδίνο,  το GSCC έχει
                          συστάσεις αυτού θα πρέπει να εφαρμοστούν.     μια πολύ πιο διεθνή διάσταση. Βρίσκεται κοντά
                          Εάν σήμερα δεν εκπαιδεύσουμε περισσότερους   στον IMO, στο Baltic Exchange, στα P&I clubs,
                          νέους Έλληνες, δεν θα υπάρχει συνέχεια στην   στον IACS, στο ICS, στην INTERCARGO, στην
                          ελληνική διαχείριση πλοίων, και έτσι οι εταιρείες   INTERTANKO, στον Lloyd’s και σε πολλούς άλλους
                          δεν θα έχουν πλέον κανένα κίνητρο για να παρα-  οργανισμούς.
                          μείνουν στην Ελλάδα.                       Τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου προέρχονται
                                                                     από εταιρείες με μεγάλη εμπειρία και μακροβι-
                          ❹       Πώς έχουν εξελιχθεί οι γραμμές και τα   ότητα.
                                  φορτία στην αγορά των bulk carriers   Παρότι το φορολογικό περιβάλλον στο Λονδίνο
                                  πρώτον μετά τις γεωπολιτικές διενέξεις   μπορεί να μην ευνοεί τους επιχειρηματίες να
                                  των τελευταίων ετών και δεύτερον λόγω   εδρεύουν εκεί, το Λονδίνο αυτό καθαυτό εξα-
                                  της κλιματικής αλλαγής;            κολουθεί να αποτελεί ένα σημαντικό ναυτιλιακό
                          Πιστεύω ότι οι διάφορες παγκόσμιες συγκρούσεις   κέντρο, με ύψιστης ποιότητας εμπειρογνωσία στον
                          και τα φαινόμενα που προκαλούνται από τις καιρι-  νομικό, ασφαλιστικό και ναυλομεσιτικό τομέα.


         32
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39