Page 33 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 33
Ο πρόεδρος του Greek Shipping Co-operation Committee αναφέρεται στην ανάγκη ενίσχυσης
της φωνής της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας, στις απαραίτητες προϋποθέσεις για την
αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης και του ελληνικού νηολογίου και στις ραγδαίες
μεταβολές στη ναυλαγορά των dry τα τελευταία χρόνια.
Η ΚΟΙΝΗ ΓΝΩΜΗ
ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΕΙ ΕΠΑΡΚΩΣ
ΤΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ
ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
Συνέντευξη του ❶ Για ποιους λόγους θεωρείτε ότι οι προ- πλοία και δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών
Χαράλαμπου Φαφαλιού, τάσεις της διεθνούς ναυτιλιακής κοι- φορτίων που ταξιδεύουν σε κάθε λιμάνι. Όποια
προέδρου του νότητας για την απανθρακοποίηση δεν λύση και αν επιλεγεί, πρέπει να εξυπηρετεί και τα
Greek Shipping
Co-operation εισακούονται; Τι ρόλο οφείλουν να δια- δύο μέρη του παγκόσμιου στόλου.
Committee, δραματίσουν τα θεσμικά όργανα εκπρο-
σώπησης του εφοπλισμού στη νέα τάξη ❷ Αντιλαμβάνεται σήμερα η κοινή γνώμη
στον
Γιάννη Θεοδωρόπουλο πραγμάτων; τη σημασία των θαλάσσιων μεταφορών
Αρκετά μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας εκφρά- και του ναυτικού επαγγέλματος για την
ζουν εμφατικά τις σκέψεις τους για την απανθρα- ευημερία των κοινωνιών;
κοποίηση. Αυτό ωστόσο αποσκοπεί κυρίως στην Όχι. Λίγοι άνθρωποι αναγνωρίζουν τη σημασία
προβολή μιας καλής εικόνας και στη διατήρηση ενός οικονομικά και περιβαλλοντικά αποδοτικού
καλών δημοσίων σχέσεων παρά σε πραγματικές συστήματος θαλάσσιων μεταφορών και ακόμα
παγκόσμιες λύσεις. λιγότεροι εκτιμούν τον ανιδιοτελή ρόλο που δια-
Δεν είναι ο ρόλος των πλοιοκτητών να δημιουρ- δραματίζουν οι ναυτικοί, οι οποίοι σιωπηλά δια-
γήσουν οι ίδιοι την τεχνολογία που χρειάζεται για σφαλίζουν την ασφαλή και ομαλή ροή του παγκό-
την απανθρακοποίηση του παγκόσμιου στόλου. σμιου εμπορίου. Κανείς δεν διερωτάται, πόσω
Παρ’ όλα αυτά, αναγκάζονται να υιοθετούν μη μάλλον κατανοεί ή εκτιμά, για το γεγονός ότι τα
ολοκληρωμένες λύσεις ως απάντηση στις απαι- εμπορεύματα διανύουν τόσο μεγάλες αποστάσεις
τήσεις υπερβολικά ενθουσιωδών περιβαλλοντικών με τόσο χαμηλό κόστος.
ακτιβιστών, οι οποίοι δεν έχουν να προσφέρουν Εάν η κοινή γνώμη αναγνώριζε τη δυσκολία του
απολύτως καμία πραγματική λύση οι ίδιοι. ναυτικού επαγγέλματος, τις θυσίες που κάνουν οι
Καθώς τα πλοία έχουν διάρκεια ζωής 20-30 έτη, ναυτικοί καθώς και τις προκλήσεις που αντιμετω-
είναι εύκολο να υιοθετήσουμε αναποτελεσματικές πίζουν καθημερινά, οι θαλάσσιες μεταφορές θα
λύσεις αντί να περιμένουμε ορθά μελετημένες και είχαν πιο ευνοϊκή αντιμετώπιση.
μακροπρόθεσμες λύσεις.
Ο όρος «ναυτιλία» δεν είναι πλήρως κατανοητός, ❸ Ποιες οι προτάσεις σας για την ενίσχυση
καθώς από τη μία συμπεριλαμβάνει πλοία γραμ- της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού
μής, πορθμεία, κρουαζιερόπλοια και πλοία μετα- νηολογίου και της αναβάθμισης της ναυ-
φοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία τηρούν τικής εκπαίδευσης στη χώρα μας;
σταθερά χρονοδιαγράμματα, και από την άλλη Το ελληνικό νηολόγιο και η βελτίωση της ναυτικής
συμπεριλαμβάνει τον στόλο της ποντοπόρου ναυ- εκπαίδευσης αποτελούν πολύ σημαντικά εθνικά
τιλίας, ο οποίος αποτελείται από πλοία μεταφοράς ζητήματα.
χύδην φορτίου, δεξαμενόπλοια, υγραεριοφόρα Το ελληνικό νηολόγιο θα βελτιωθεί σημαντικά
31