Page 30 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 30

ΝΑΥΤΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΟΣ





































                               των καυσίμων και αιτιολογώντας με σαφήνεια   για τα συμβατικά καύσιμα, που δεν προϋποθέ-
                               τις θέσεις μας. Σταθερά επίσης υποστηρίζουμε   τουν την εμπλοκή ή τη μεσολάβηση του οργα-
                               ότι τα όποια μέτρα θα πρέπει να έχουν καθολικό   νισμού λιμένος.
                               χαρακτήρα και όχι περιφερειακό. Ο αντίκτυ-
                               πος θα φανεί τόσο στην αποτελεσματικότητα   Οι δράσεις και οι πρωτοβουλίες για την προ-
                               για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης   ώθηση της βιώσιμης ναυτιλίας
                               όσο και στις εμπορευματικές ροές (μεταβολές   Ειδικότερα, όσον αφορά την ακτοπλοΐα, η πρω-
                               όγκων φορτίων, modal shift), καθώς και στην   τοβουλία του Ναυτικού Επιμελητηρίου για την
                               αύξηση του κόστους ενέργειας.           ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου σταδιακά
                                                                       εξελίσσεται ώστε, όταν η τεχνολογία, οι κατα-
                               Η πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας       σκευαστές μηχανών, οι παραγωγοί και οι προμη-
                               Ενόσω δεν έχει αποσαφηνιστεί ακόμη η χρήση   θευτές εναλλακτικών καυσίμων είναι έτοιμοι, να
                               εναλλακτικών καυσίμων, θεωρείται βέβαιο ότι   έχει ολοκληρωθεί το διαδικαστικό, κανονιστικό
                               η ηλεκτροφόρτιση και η ηλεκτροδότηση είναι   και χρηματοδοτικό πλαίσιο, για τα οποία έχει
                               απαραίτητες: η μεν πρώτη για τα πορθμεία, η δε   ενεργοποιηθεί η πολιτεία.
                               ηλεκτροδότηση για τα επιβατηγά, περιηγητικά   Η υιοθέτηση από τις ναυτιλιακές εταιρείες πολι-
                               και αργότερα για τα ελλιμενισμένα φορτηγά.   τικών ESG αποτελεί σημαντική ένδειξη της επι-
                               Προϋπόθεση θα πρέπει να αποτελεί ότι η ενέρ-  θυμίας της ναυτιλίας να συμβάλει στη βιώσιμη
                               γεια που θα παρέχεται στα πλοία προκαλεί λιγό-  ανάπτυξη. Το ΝΕΕ πρόσφατα διένειμε σε όλες
                               τερη ρύπανση από εκείνη που θα προέκυπτε από   τις εταιρείες οδηγό εφαρμογής πολιτικών ESG.
                               τη λειτουργία των ηλεκτρομηχανών των πλοίων,   Η βιωσιμότητα (αειφορία) είναι πρότυπο παρα-
                               δηλαδή να προέρχεται κατά τουλάχιστον 60%   γωγής (μεταφορές εν προκειμένω), με στόχο το
                               από ανανεώσιμες πηγές. Συνεπώς, η δημιουργία   καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα τόσο για τον
                               υποδομών προς αυτόν τον στόχο είναι απαραί-  άνθρωπο όσο και για το φυσικό περιβάλλον. Η
                               τητη. Το ΝΕΕ υποστηρίζει την ελεύθερη επιλογή   απόδοση ευθυνών για την κλιματική κρίση στον
                               παρόχου ηλεκτρικής ενέργειας στα πλοία από   Α ή Β τομέα δραστηριότητος αποτελεί μετάθεση
                               τον διαχειριστή του πλοίου, ενώ ο οργανισμός   ευθυνών (blame game), διότι είναι ατομική
                               λιμένος να επιβάλλει εύλογο τέλος για τη χρήση   ευθύνη του καθενός μας να περιορίσει το απο-
                               των εγκαταστάσεων ηλεκτροδότησης, που θα   τύπωμά του στη φύση. Εάν, όπως διαχειριζό-
                               διαμορφώνονται ανάλογα με το κόστος απόσβε-  μαστε τα οικονομικά μας, διαχειριζόμασταν και
                               σης αυτών των εγκαταστάσεων.            τις καταναλωτικές μας επιλογές, τη μετακίνησή
                               Για τα εναλλακτικά καύσιμα, όπως υδρογόνο,   μας, τα απορρίμματά μας και την ενέργεια, το
                               αμμωνία, μεθανόλη κ.λπ., υποστηρίζουμε την   περιβάλλον θα ήταν πολύ καλύτερο και οι φυσι-
                               εφαρμογή της διαδικασίας που ισχύει σήμερα   κές καταστροφές σπανιότερες.


         28
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35