Page 29 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 29

Ο πρόεδρος του ΝΕΕ υπογραμμίζει την ανάγκη προσέλκυσης νέων στο ναυτικό επάγγελμα,
            επισημαίνει τις προϋποθέσεις για την πράσινη μετάβαση της ακτοπλοΐας και συζητά
            για τον αντίκτυπο των γεωπολιτικών αναταραχών και των περιβαλλοντικών κανονισμών
            για την παγκόσμια ναυτιλία.










                             ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΑΜΕΣΗ

                             ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ

                             ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

                             ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ



















          Άρθρο του          Προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα      γεί στην απαξίωση. Να επιδιώξουμε την επιμήκυνση
          δρος Γεωργίου Δ. Πατέρα,    Η αναντιστοιχία μεταξύ του μεγέθους του στόλου   του χρόνου παραμονής των πλοίων στους λιμένες,
          προέδρου του ΝΕΕ
                             ελληνικής διαχείρισης και του ελληνικού ναυτικού   ώστε οι επιβάτες να διαθέτουν αρκετό χρόνο για
                             δυναμικού αποτελεί τον μόνο ίσως ορατό κίνδυνο   περιήγηση. Το ΝΕΕ παράλληλα υποστηρίζει την
                             για τη συνέχιση της θεαματικής παρουσίας της   έλευση ξένων σκαφών για μόνιμο ελλιμενισμό σε
                             ναυτιλίας μας στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.   σταθερές, μόνιμες και με παροχές ηλεκτροδότη-
                             Εκτιμάται ότι μόνο 6.000 Έλληνες απασχολούνται   σης, ύδρευσης και πυρόσβεσης προβλήτες στις
                             στα ποντοπόρα πλοία μας, από τις 82.500 θέσεις   υφιστάμενες και στις νέες μαρίνες που κατασκευ-
                             εργασίας αξιωματικών. Η χώρα θα ωφελείτο 4,2   άζονται. Η αύξηση της διακίνησης σκαφών αναψυ-
                             δισ. ευρώ ετησίως εάν στις θέσεις αυτές υπηρε-  χής επιτάσσει την αυστηρή τήρηση των κανονισμών
                             τούσαν Ελληνόπουλα.                        ασφαλείας ναυσιπλοΐας.
                             Το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδος και η Ένωσις
                             Ελλήνων Εφοπλιστών δρομολογούμε ενέργειες   Γεωπολιτικές εξελίξεις και θαλάσσιες μεταφορές
                             ενημέρωσης των νέων μας για τις προοπτικές στα-  Από την ώρα που γράφονται αυτές οι γραμμές
                             διοδρομίας στη θάλασσα και παράλληλα ενθαρ-  μέχρι την κυκλοφορία του τεύχους, πολλά μπορεί
                             ρύνουμε παρεμφερείς δράσεις και πρωτοβουλίες.  να μεσολαβήσουν, ελπίζω όχι δυσάρεστα. Never
                                                                        a dull moment in shipping. Σημασία έχει η άμεση
                             Θαλάσσιος τουρισμός                        και αποτελεσματική επιχειρηματική προσαρμογή
                             Η αλματώδης ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού,   στις εξελίξεις, είτε πρόκειται για γεωπολιτικές είτε
                             ιδίως τα τελευταία τρία χρόνια, είναι μεν ευπρόσ-  άλλης μορφής.
                             δεκτη αλλά εγκυμονεί κινδύνους εάν δεν εφαρμό-
                             σουμε πολιτικές βιωσιμότητας, δηλαδή καλύτερο   Η εφαρμογή του ETS και ο αντίκτυπος στην αντα-
                             οικονομικό αποτέλεσμα για την εθνική οικονομία   γωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
                             και προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και της   Εξαρχής όλοι οι διεθνείς και εθνικοί ναυτιλιακοί
                             νησιωτικής φυσιογνωμίας. Να αποφύγουμε τον   φορείς εναντιωθήκαμε στην εφαρμογή του EU ETS,
                             ευτελισμό του προϊόντος, που μεσοπρόθεσμα οδη-  προτείνοντας την επιβολή τέλους (bunker levy) επί


                                                                                                             27
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34