Page 176 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 176

ΑΝΑΛΥΣΗ



            MSC                                                                                   Γράφημα 6
                                                                                                  Οι κορυφαίες
                                                                                                  δέκα εταιρείες
                                                                                                  σε αγορές
                                                                                                  containerships
                                                                                                  το 2023
                                                                                                  σε όρους αξίας
            571,7                                                                                 (εκατ. δολάρια)



            Yang Ming                                      MPC Container              CMA CGM
            Marine                                         Ships
            Transport




            306                                            170,3                      159,5



            Global Ship            Seaspan             Norse          D. Oltmann     Imoto         Yangpu
            Lease                  Corporation         Shipholding    Reederei       Lines         New New
                                                                                                   Shipping




            123,3                  108,8               84             81             78            72,9



                                                            MSC vs CMA CGM σημειώσατε… 1
                                                            Η MSC προπορεύεται, μακράν της δεύτερης, στις αγορές
                                                            second-hand containerships, καθώς το 2023 διέθεσε $571,7
                                                            εκατ. Ακολουθεί η Yang Ming με επενδύσεις $306 εκατ. και
                                                            η MPC Container Ships, με την αξία των containerships που
                                                            αγόρασε να ανέρχεται σε $170,3 εκατ. Η CMA CGM, αν και
                                                            πρώτη στην κατάταξη με τις παραγγελίες, εδώ συναντάται
                                                            στην τέταρτη θέση ($159,5 εκατ.), δεδομένο που αντανακλά
                                                            την εστίαση του γαλλικού κολοσσού στην πρωτογενή αγορά
                                                            έναντι της δευτερογενούς.
                                                            Η συγκεκριμένη κατάταξη έχει και ελληνική παρουσία.
                                                            H εισηγμένη στο NYSE Global Ship Lease, επικεφαλής της
                                                            οποίας είναι ο κ. Γιώργος Γιουρούκος, αγόρασε πλοία αξίας
                                                            $123,3 εκατ., σύμφωνα με τη VesselsValue. Αξίζει να σημειω-
                                                            θεί ότι και εδώ συναντάμε κάποιες εταιρείες για πρώτη φορά,
                                                            όπως η σιγκαπουριανών συμφερόντων Norse Shipholding και
                                                            η γερμανική D. Oltmann Reederei. Ενδιαφέρον παρουσιά-
                                                            ζει το γεγονός ότι η Imoto Lines, η οποία δραστηριοποιείται
                                                            σε μικρές αποστάσεις της Ιαπωνίας με feeder, εισήλθε στη
                                                            δεκάδα με επενδύσεις $78 εκατ., ενώ τη δεκάδα κλείνει η
                                                            Yangpu New New Shipping.
          $731 εκατ.                                        hand αγορά: τα κεφάλαια που διοχετεύτηκαν στη δευτερογενή
                                                            Πάντως, ό,τι ίσχυε στις παραγγελίες ισχύει και στη second-
                                                            αγορά το 2022 καμία σχέση δεν έχουν με αυτά που δαπανή-
                                                            θηκαν πέρυσι. Για παράδειγμα, η MSC, που επίσης ήταν στην
                                                            πρώτη θέση στο αντίστοιχο περσινό αφιέρωμα, είχε προβεί
                                                            σε επενδύσεις $4,7 δισ., ενώ οι Navios Partners και NYK Line
                                                            είχαν εισέλθει στη δεκάδα με επενδύσεις $200 εκατ. έκαστη.
          δαπάνησαν οι MSC και CMA CGM                      Βέβαια, κατά τα προηγούμενα χρόνια, η υψηλή ζήτηση για
          για αγορές second-hand containerships             containerships είχε εκτοξεύσει τις αξίες των πλοίων (νεότευ-
          το 2023.                                          κτων και second-hand) σε ασυνήθιστα υψηλά επίπεδα.


         174
   171   172   173   174   175   176   177   178   179   180   181