Page 173 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 173
Mε την ευγενική χορηγία
CONTAINERSHIPS στόλος της, σύμφωνα με τη VesselsValue, αγγίζει τα $7,74
δισ. Τη δεκάδα κλείνουν δύο ακόμα ασιατικές εταιρείες: η
Αλλαγή δεδομένων στην κορυφή HMM ($7,04 δισ.) και η OOCL ($6,88 δισ.).
Όπως και στα αντίστοιχα αφιερώματα των περασμένων ετών, Η μόνη διαφορά που εντοπίζεται στην κατάταξη του 2023 σε
η κορυφή ανήκει σε ευρωπαϊκές εταιρείες. Βέβαια, ενώ στη σχέση με αυτήν του 2022 είναι η απουσία της Shoei Kisen, η
σχετική κατάταξη του 2022 στην κορυφή βρισκόταν η MSC οποία αντικαταστάθηκε από την HMM.
με αξία στόλου στα $20,3 δισ., το σκηνικό πέρυσι άλλαξε και Μια ενδιαφέρουσα παρατήρηση στην κατάταξη των εταιρειών
η γαλλική CMA CGM διαχειρίζεται τον υψηλότερο σε αξία βάσει αξίας στόλου είναι ότι η MSC δεν βρίσκεται στην πρώτη
στόλο containerships ($23 δισ.). Το δεδομένο είναι ότι οι δύο θέση. Άλλωστε, βάσει της Alphaliner, η MSC διαχειρίζεται
εταιρείες θα «κονταροχτυπιούνται» για καιρό ακόμη, λαμβά- στόλο 800 πλοίων μεταφορικής ικανότητας 5,64 εκατ. TEUs
νοντας υπόψη τα orderbooks τους: σύμφωνα με δεδομένα (εκ των οποίων τα 503 μεταφορικής ικανότητας 2,74 εκατ.
της Alphaliner, το orderbook της MSC απαρτίζεται από 123 TEUs είναι ιδιόκτητα - 48%), δηλαδή σχεδόν το 20% του
πλοία μεταφορικής ικανότητας 1.465.657 TEUs και αυτό της παγκόσμιου στόλου containerships.
CMA CGM από 112 πλοία μεταφορικής ικανότητας 1.219.141 Αντιθέτως, στην πρώτη θέση βρίσκεται η CMA CGM, η οποία,
TEUs. βάσει της Alphaliner, διαθέτει στόλο 627 πλοίων μεταφορι-
H MSC πέρασε στη δεύτερη θέση με $18,26 δισ. και στην κής ικανότητας 3,61 εκατ. TEUs (εκ των οποίων τα 253 μετα-
τρίτη θέση συναντάμε τη Maersk, η οποία για πολλά χρόνια φορικής ικανότητας 1,79 εκατ. TEUs είναι ιδιόκτητα - 50%),
θεωρούνταν η κορυφαία εταιρεία στις τακτικές γραμμές. Η δηλαδή το 12,7% του παγκόσμιου στόλου containerships.
ευρωπαϊκή υπεροπλία σταματά στην ταϊβανέζικη Evergreen, Κατόπιν επικοινωνίας με τη VesselsValue, μας γνωστοποιή-
της οποίας ο υπό διαχείριση στόλος βρίσκεται μια «ανάσα» θηκε πως τα δεδομένα αφορούν και τα υπό ναυπήγηση πλοία.
από τα $15 δισ. Ακολουθεί η Seaspan με αξία στόλου στα Συνεπώς, τα 118 πλοία μεταφορικής ικανότητας 1,43 εκατ.
$13,38 δισ. και η COSCO Shipping Lines με αξία στόλου στα TEUs της MSC αλλά και τα 108 πλοία μεταφορικής ικανότη-
$11,41 δισ. Η γερμανική Hapag-Lloyd διατήρησε την έβδομη τας 1,18 εκατ. TEUs της CMA CGM λαμβάνονται υπόψη για
θέση, με τον στόλο της να αποτιμάται στα $8,04 δισ. Η τον καθορισμό των αξιών των στόλων τους.
BoComm Financial Leasing, πέραν της παρουσίας της στην Πέραν αυτού, η VesselsValue υπογράμμισε ότι ο στόλος της
κορυφαία δεκάδα, βάσει αξίας στόλου, των εταιρειών bulk CMA CGM περιλαμβάνει περισσότερα μεγάλα πλοία νεότε-
carriers, συγκαταλέγεται και σε αυτή τη λίστα, δείγμα της ρης ηλικίας έναντι εκείνου της MSC, γεγονός που οδηγεί στο
εστίασής της στο ναυτιλιακό επιχειρείν. Ο υπό διαχείριση να απολέσει η MSC την πρώτη θέση σε όρους αξίας στόλου.
Γράφημα 4
Οι κορυφαίες δέκα εταιρείες containerships σε όρους αξίας στόλου
(δισ. δολάρια)
CMA CGM MSC
23 18,26
Moller Maersk Evergreen Seaspan
AS Marine Corporation
Corp.
15,14 14,98 13,38
COSCO Hapag-Lloyd BoComm HMM OOCL
Shipping Financial
Lines Co. Leasing
11,41 8,04 7,74 7,04 6,88
171