Page 168 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 168
ΑΝΑΛΥΣΗ
COSCO Shipping Bulk BoComm Financial CDB Financial
Leasing Leasing
4,85 4,85 4,33
Oldendorff Carriers ICBC Financial Leasing Nisshin Shipping Golden Ocean Group
2,98 2,83 2,77 2,71
Γράφημα 1
Οι κορυφαίες δέκα εταιρείες bulk carriers σε όρους αξίας στόλου (δισ. δολάρια)
Όσον αφορά συγκεκριμένα τους Έλληνες πλοιοκτήτες, το παραγγελίες όσο και αγορές. Άλλωστε, οι εκτιμήσεις για το
2023 κατεγράφη σημαντική εστίαση στις παραγγελίες δεξα- μέλλον της αγοράς φαντάζουν ευοίωνες, δεδομένων των
μενόπλοιων. Έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied στις αρχές projects εξαγωγών LNG σε Κατάρ και ΗΠΑ.
Ιανουαρίου του 2024 καταδεικνύει ότι εντός του 2023 έλα- Τα Ναυτικά Χρονικά, τα οποία διαχρονικά παρουσίαζαν στο
βαν χώρα παραγγελίες για 87 δεξαμενόπλοια από Έλληνες πρώτο τεύχος του νέου έτους δεδομένα και αναλύσεις για τις
πλοιοκτήτες και αγορές 49 δεξαμενόπλοιων. ναυτιλιακές επενδύσεις, επιχειρούν και φέτος να καταγρά-
Το 2023 ήταν ένα έτος λιγότερων «συγκινήσεων» για την ψουν τον παλμό στην πρωτογενή και δευτερογενή αγορά. Στο
αγορά των LNG carriers, καθώς η μεταβλητότητα που κατε- πλαίσιο αυτό, στις σελίδες που ακολουθούν, παρουσιάζονται
γράφη το 2022 δεν επανελήφθη στον ίδιο βαθμό. Τουνα- αποκλειστικά δεδομένα της VesselsValue, για τις κορυφαίες
ντίον, οι spot ναύλοι παρέμειναν κατά κύριο λόγο κάτω από σε όρους αξίας στόλου εταιρείες, ανεξαρτήτως του αν αυτές
τα $100.000/ημέρα μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου, προχώρησαν σε κάποια αγορά ή παραγγελία, αλλά και τις
ενώ προς τα τέλη του έτους σταθεροποιήθηκαν στα περί- κορυφαίες εταιρείες σε όρους αξίας των αγορών ή των παραγ-
που $150.000/ημέρα, βάσει στοιχείων της ναυλομεσιτικής γελιών που τοποθέτησαν. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα δεδο-
Fearnleys. Την ίδια ώρα, οι ναύλοι στα συμβόλαια χρονοναύ- μένα εξήχθησαν στα τέλη Νοεμβρίου του 2023, είναι πιθανό
λωσης μεγάλης διάρκειας κατέγραψαν σταθερά καθοδική να εντοπίζονται διαφοροποιήσεις στο μέγεθος ή στην αξία
πορεία το 2023, εκκινώντας από άνω των $100.000/ημέρα ορισμένων συναλλαγών σε σχέση με σήμερα. Επισημαίνεται
στις αρχές του έτους και καταλήγοντας στα $75.000/ημέρα ότι το παρόν αφιέρωμα αφορά αποκλειστικά αξία επενδύσεων
στις αρχές Δεκεμβρίου. Ωστόσο, η νωχελικότερη πορεία των και όχι αριθμό πλοίων που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν.
ναύλων το 2023 δεν αποθάρρυνε τους επενδυτές. Αντιθέτως, Συνεπώς, οι κατατάξεις της VesselsValue που παρουσιάζονται
εντός του έτους έλαβαν χώρα σημαντικές επενδύσεις, τόσο παρακάτω έχουν διαμορφωθεί με γνώμονα αυτό το κριτήριο.
166