Page 164 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 164
ISALOS.NET
Α-Δ:
Ο καθ. Ιωάννης Γκόλιας
(Ίδρυμα Ευγενίδου),
ο κ. Σταύρος Χατζηγρηγόρης
(Zodiac Maritime & Advanced
Engineering Services),
ο κ. Πάνος Κουρκουντής
(MARTECMA &
SEA Traders S.A.),
η κ. Ελένη Πολυχρονοπούλου
(HEMEXPO & Sea Europe),
ο κ. Noel Tomlinson (BMT)
και ο κ. Ιάσονας Στεφανάτος
(DNV).
του Ιδρύματος Ευγενίδου, Σταύρος Χατζηγρηγόρης, θεσπιστεί πληθώρα περιβαλλοντικών κανονισμών
τεχνικός διευθυντής της Zodiac Maritime & Advanced που έχουν στο στόχαστρο τον κλάδο.
Engineering Services, Πάνος Κουρκουντής, πρόεδρος Στο μέτωπο των περιβαλλοντικών κανονισμών έδωσε
της MARTECMA και τεχνικός διευθυντής της SEA βάρος και ο καθ. Ιωάννης Γκόλιας, σημειώνοντας ότι
Traders S.A., Ελένη Πολυχρονοπούλου, πρόεδρος της πρέπει να υφίσταται μια ουδέτερη τεχνολογικά προ-
HEMEXPO και Vice Chair της Sea Europe, και Noel σέγγιση στην επίλυση των προβλημάτων, καθώς δεν
Tomlinson, Head of Business Development της BMT. υπάρχει μια καθολική και μοναδική λύση που μπορεί
Ο κ. Χατζηγρηγόρης εστίασε στην ανάγκη θέσπισης ο κλάδος να ακολουθήσει. Στο πλαίσιο αυτό, ο διοι-
κανονισμών και στόχων που είναι τεχνολογικά εφι- κητής του Ιδρύματος Ευγενίδου ανέφερε ότι πρέπει
κτοί. Επικεντρώθηκε στις βλέψεις που υπάρχουν για να υπάρξει μια αξιολόγηση των εναλλακτικών, καθώς
ανάμειξη καυσίμων, σχολιάζοντας τη δυσκολία του το ρυθμιστικό πλαίσιο για την απανθρακοποίηση της
εν λόγω εγχειρήματος, καθώς αφορά πολύ συγκε- ναυτιλίας διαφέρει σημαντικά από όσα εφαρμόζο-
κριμένα καύσιμα. Πέραν αυτού, με γνώμονα την προ- νται στις αερομεταφορές και στις οδικές μεταφο-
σέγγιση «well to wake», τα οφέλη που προκύπτουν ρές, δεδομένου ότι σε αυτούς τους κλάδους υπάρ-
από την ανάμειξη καυσίμων δεν είναι τόσο σημαντικά χει κεντρικός άξονας και σαφής οδικός χάρτης των
όσο υποστηρίζεται. απαιτούμενων μεταρρυθμίσεων, σε αντίθεση με την
Στα ναυτιλιακά καύσιμα αναφέρθηκε και η κ. Πολυ- ασάφεια που διέπει τη ναυτιλία. Συνεπώς, κατά τον
χρονοπούλου σε τοποθέτησή της αναφορικά με τις καθ. Ιωάννη Γκόλια, είναι αναγκαία η προσμέτρηση
νέες τεχνολογίες. Σύμφωνα με την πρόεδρο της υπολογίσιμων συνιστωσών από την πηγή παραγω-
HEMEXPO, επί του παρόντος τα συμβατικά καύσιμα γής μέχρι και την κατανάλωση, ώστε οι κανονισμοί να
παραμένουν η βέλτιστη λύση για την απανθρακο- συνάδουν με την πραγματικότητα. Έτσι, καθίσταται
ποίηση της ναυτιλίας. Ωστόσο, το γεγονός αυτό δεν απαραίτητη η ανάπτυξη μιας πλατφόρμας αξιολόγη-
πρέπει να μας οδηγεί σε εφησυχασμό, ενώ τόνισε σης τεχνολογικών λύσεων και των επιπτώσεών τους,
πως απαιτούνται πρωτοβουλίες και σκληρή δουλειά, προκειμένου να εγκρίνονται ή να απορρίπτονται.
συστατικά απαραίτητα για την επίτευξη οποιουδήποτε Ο κ. Tomlinson κλήθηκε να απαντήσει σε ερώτηση
περιβαλλοντικού στόχου. Μάλιστα, η κ. Πολυχρονο- αναφορικά με το ή τα καύσιμα του μέλλοντος και
πούλου εμφανίστηκε αισιόδοξη, σημειώνοντας πως σημείωσε πως η επιλογή καυσίμου δεν μπορεί να
παρουσιάζονται συνεχώς νέα προϊόντα και πρωτοβου- απαντηθεί μονοδιάστατα, υποδεικνύοντας μία και
λίες στο τεχνολογικό μέτωπο με στόχο την ενεργειακή μοναδική λύση. Τουναντίον, η βέλτιστη επιλογή καυ-
μετάβαση του κλάδου. σίμου ή μείγματος καυσίμων εξαρτάται από το εκά-
Ο κ. Κουρκουντής έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι η στοτε πλοίο και το προφίλ εμπορικής και λειτουργικής
ναυτιλία δεν είναι σε θέση να απορρίπτει ή να εγκρίνει διαχείρισής του. Ωστόσο, ο κ. Tomlinson εξέφρασε
κανονισμούς, καθώς η φωνή της δεν ακούγεται όσο την εκτίμησή του πως το LNG και τα βιοκαύσιμα θα
θα έπρεπε, και σημείωσε ότι τα τελευταία έτη έχει διαδραματίσουν καίριο ρόλο ως μεταβατικά καύσιμα.
162