Page 162 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 162
ISALOS.NET
Α-Δ: Ο γενικός γραμματέ-
ας Αιγαίου και Νησιωτικής
Πολιτικής του ΥΝΑΝΠ
κ. Μανώλης Κουτουλάκης,
ο κ. Σταύρος Φούντας
(Kongsberg Maritime
Hellas SA),
ο κ. Κώστας Κόντες,
(V.Group),
η κ. Ελίνα Παπαγεωργίου
(Lloyd’s Register),
ο κ. Ευάγγελος Σφακιωτάκης
(Diana Shipping
Services S.A.) και
ο κ. Jos Standerwick
(Maritime London).
λαμβάνοντας υπόψη τις παραμέτρους και τις ιδιαι- διαδρόμους (green corridors), οι οποίοι αποτελούν
τερότητές της (υποδομές κ.ά.). Ο κ. Κουτουλάκης εφαλτήριο για ορισμένες χώρες να βρεθούν στην
πρόσθεσε ότι, με γνώμονα τον θεσμικό του ρόλο, το πρώτη γραμμή της απανθρακοποίησης.
Υπουργείο Ναυτιλίας βρίσκεται σε συνεχή διάλογο Την εφαρμογή βραχυπρόθεσμων μέτρων για τον
με τη ναυτιλιακή βιομηχανία, προκειμένου να επι- υπάρχοντα στόλο υπογράμμισε στην αρχική τοπο-
τευχθεί η πολυαναμενόμενη πρόοδος στο περιβαλ- θέτησή του ο κ. Σφακιωτάκης. Ο COO της Diana
λοντικό μέτωπο. Ο ίδιος υποστήριξε ότι χρειάζεται Shipping σημείωσε ότι οι βιομηχανίες της ξηράς
η συνέργεια όλων των εμπλεκόμενων μερών για να δεν μπορούν να προσαρμοστούν στους περιβαλ-
διασφαλιστεί ότι καλύπτονται οι ανάγκες όλων των λοντικούς κανονισμούς με τον ίδιο ρυθμό όπως η
επιμέρους κλάδων της ναυτιλίας. ναυτιλιακή βιομηχανία και πρόσθεσε ότι τα επό-
Ο κ. Κόντες σχολίασε ότι η ναυτιλία οφείλει να ανα- μενα πέντε χρόνια όλοι οι κρίκοι στην αλυσίδα αξίας
λάβει το μέρος της ευθύνης που της αναλογεί σε της ναυτιλίας θα πρέπει να συνεργαστούν για την
ό,τι αφορά την απανθρακοποίηση και στο πλαίσιο επίτευξη των στόχων και τον διαμοιρασμό του κιν-
αυτό θα πρέπει να μπουν στην εξίσωση οι κοινωνίες δύνου και του κόστους. Ο κ. Σφακιωτάκης έκανε
και οι καταναλωτικές συνήθειες. Σημείωσε ότι στον ειδική αναφορά στο χαμηλό orderbook, το οποίο
κλάδο λαμβάνουν χώρα αλλαγές με πολύ γρήγορους είναι αποτέλεσμα της αβεβαιότητας που επικρατεί
ρυθμούς, αλλά και πως «ό,τι μας έχει οδηγήσει έως για τα νέα καύσιμα και τις νέες τεχνολογίες. Τέλος,
εδώ δεν θα μας οδηγήσει στο μέλλον». για το ETS τόνισε ότι «είναι μια καλή ευκαιρία να
Για την ανάγκη διαφάνειας μεταξύ των stakeholders εκπαιδεύσουμε τους εαυτούς μας», ενώ, απευθυνό-
έκανε λόγο ο κ. Φούντας, ο οποίος διατύπωσε την μενος στους νέους συμμετέχοντες στην εκδήλωση,
άποψη ότι η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας απαιτεί σημείωσε ότι θα πρέπει να είναι προσαρμοστικοί σε
χρόνο, προσπάθεια και επενδύσεις υψηλής κλίμα- έναν κόσμο που αλλάζει γρήγορα.
κας. Ο γενικός διευθυντής της Kongsberg Maritime
Hellas επισήμανε την τάση ενίσχυσης της ψηφιοποί- Εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες για την
ησης στη ναυτιλία και εξέφρασε την άποψη ότι ως προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος: Ευσε-
βιομηχανία θα πρέπει να είμαστε ρεαλιστές, δεδο- βείς πόθοι έναντι πραγματικότητας;
μένου ότι συχνά αστάθμητοι παράγοντες, όπως ο Το δεύτερο πάνελ ομιλητών εξέτασε κατά πόσο
Covid, αλλάζουν άρδην τα δεδομένα. οι στόχοι για την ενεργειακή μετάβαση της ναυτι-
Η κ. Παπαγεωργίου, αφού περιέγραψε εν συντο- λίας –στο χρονικό πλαίσιο στο οποίο τίθενται– είναι
μία τους νέους, φιλόδοξους στόχους που θέσπισε ο πραγματικά εφικτοί. Στο πάνελ «Wishful thinking
ΙΜΟ κατά την MEPC 80, υπογράμμισε την ανάγκη vs reality: The advances in Marine Technology
παροχής κινήτρων στους «first movers», όπως για and their impact on the protection of the Marine
παράδειγμα κάποιο είδος επιδοτήσεων στα εναλ- Environment», το οποίο συντόνισε ο κ. Ιάσονας Στε-
λακτικά καύσιμα. Η κ. Παπαγεωργίου έκανε εξί- φανάτος, Global Decarbonization Director του DNV,
σου ειδική μνεία στους πράσινους ναυτιλιακούς συμμετείχαν οι καθ. Ιωάννης Γκόλιας, διοικητής
160