Page 167 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 167

Mε την ευγενική χορηγία
            ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ




            ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ 2023




























            Το περασμένο έτος, ο αντίκτυπος της   επιπέδων ναύλων. Οι Έλληνες πλοιο-  ΜΙΑ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ
            κλιματικής αλλαγής ήταν ο πλέον   κτήτες για ακόμα ένα έτος κατέγραψαν  ΣΤΙΣ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΚΑΙ
            εμφανής  στις  ναυτιλιακές  αγο-  σημαντική δραστηριότητα στις αγορές  ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΠΛΟΙΩΝ ΑΠΟ
            ρές, καθώς η Διώρυγα του Παναμά   και στις παραγγελίες bulk carriers, ενώ  ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
            αποτέλεσε τον  παράγοντα  Χ  για τα   αξιοσημείωτο είναι το ότι εταιρείες  ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
            fundamentals των ναυλαγορών, κυρίως   αποκλειστικής διαχείρισης δεξαμενό-
            της προσφοράς. Καθυστερήσεις, συμ-  πλοιων (Performance) ή containerships
            φόρηση πλοίων και περιορισμοί στις   (Danaos) έκαναν άνοιγμα στην εν λόγω
            διελεύσεις έδωσαν ώθηση στους ναύ-  αγορά.
            λους συγκεκριμένων τύπων πλοίων, την   Στα containerships σημειώθηκε πτώση
            ίδια ώρα που διαχειρίστριες εταιρείες   των ναύλων καθ’ όλη τη διάρκεια του
            και ναυλωτές επαναπροσδιόρισαν τη   έτους, με μερικές εξαιρέσεις, καθώς
            στρατηγική τους για να παρακάμψουν   η αποδέσμευση χωρητικότητας, που
            την εν λόγω θαλάσσια αρτηρία. Κατά   είχε συσσωρευτεί στα λιμάνια τα προ-
            τα άλλα, οι επιδράσεις του πολέμου   ηγούμενα έτη, αύξησε την προσφορά,
            στην Ουκρανία ήταν πιο ήπιες μετά το   την ίδια ώρα που τα εκρηκτικά επίπεδα
            μεγάλο «σοκ» του 2022, ενώ η πολε-  ζήτησης, που σημειώθηκαν κατά την
            μική σύρραξη στη Μέση Ανατολή δεν   πανδημία, δεν επαναλήφθηκαν.
            μετουσιώθηκε (τουλάχιστον κατά τη   Έντονη ήταν η επενδυτική δραστηρι-
            συγγραφή της ανάλυσης) σε σημαντι-  ότητα στα δεξαμενόπλοια τόσο σε ό,τι
            κές μεταβολές στους ναύλους.      αφορά παραγγελίες όσο και στις αγο-
            Ράλι κατέγραψαν οι ναύλοι των bulk   ρές second-hand. Βάσει έκθεσης της
            carriers προς το τέλος του έτους, ιδι-  VesselsValue, το 2023 έλαβαν χώρα
            αίτερα των Capesizes, δεδομένης της   348 παραγγελίες για δεξαμενόπλοια
            υψηλής ζήτησης της Κίνας για σιδη-  και 1.206 αγορές δεξαμενόπλοιων στη
            ρομετάλλευμα, αλλά και των καθυ-  δευτερογενή αγορά. Παρότι τα επίπεδα
            στερήσεων στον Παναμά, που είχε ως   των ναύλων δεν ήταν καθ’ όλο το έτος
            αποτέλεσμα να μειωθεί η προσφορά.   εξίσου υψηλά με εκείνα του 2022, το   Ανάλυση των Γιάννη Θεοδωρόπουλου και
            Το νέο έτος εκκινεί με ένα εξαιρετικά   2023 αποτέλεσε ένα έτος θετικών εξε-  Μάνου Χαρίτου
            χαμηλό orderbook της τάξεως του 8%,   λίξεων. Πέραν αυτού, το outlook για την   Τα δεδομένα προέρχονται από τη VesselsValue
            το οποίο σίγουρα φέρνει χαμόγελα στην   αγορά παραμένει αισιόδοξο, δεδομένου   αποκλειστικά για τα Ναυτικά Χρονικά
            αγορά για συνέχιση των πολύ υγιών   του χαμηλού orderbook.          και εξήχθησαν στα τέλη Νοεμβρίου 2023.


                                                                                                            165
   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171   172