Page 165 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 165

Με το βλέμμα στο 2050, ως κυριότερους υποψήφιους για   σής της στη ναυτιλία, αλλά και οι δυσκολίες και οι κίνδυνοι
                        την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου ο κ. Tomlinson δια-  με τους οποίους έχει συνδεθεί η ευρεία χρήση της.
                        κρίνει την αμμωνία και τη μεθανόλη, ενώ ο εξηλεκτρισμός   Επιπλέον, ο κ. Κουρκουντής σχολίασε ότι η επένδυση σε
                        κεντρίζει τα βλέμματα, δεδομένων των επιτυχών παρα-  νέες τεχνολογίες από μια ναυτιλιακή εταιρεία δεν υλοποι-
                        δειγμάτων –όπως εκείνο της επιβατηγού ναυτιλίας στη   είται με γνώμονα τη βελτίωση της εικόνας μιας εταιρείας.
                        Νορβηγία– ειδικά σε τακτικούς πλόες μικρών αποστάσεων.  Προκειμένου να υπάρξει σαφής πρόοδος στην υιοθέτηση
                        Όσον αφορά ένα μέλλον πολλαπλών καυσίμων, ο κ.   τεχνολογιών και καυσίμων, οι τεχνολογίες οφείλουν να
                        Χατζηγρηγόρης εκτίμησε ως μη ρεαλιστικό ενδεχόμενο   είναι βιώσιμες. Επίσης, υπογράμμισε πως η ανάλυση και η
                        η ενεργειακή εξίσωση της ναυτιλίας να απαρτίζεται από   αξιολόγηση δεδομένων θα είναι καθοριστικές στο μέλλον
                        επτά ή οκτώ καύσιμα. Το κόστος μιας τέτοιας εξέλιξης,   και ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία χρειάζεται περισσότερους
                        καθώς και το επακόλουθο κόστος ανάπτυξης των αντί-  ανθρώπους για να στελεχώσουν τα γραφεία και τα πλοία
                        στοιχων υποδομών και των δικτύων τροφοδοσίας των εν   των εταιρειών.
                        λόγω καυσίμων, θα την καθιστούσαν ανέφικτη. Κατά τον   Με τη σειρά του, ο κ. Χατζηγρηγόρης υπογράμμισε την
                        ίδιο, το μέλλον της ναυτιλίας δύναται να είναι ένα μέλλον   ανάγκη συμπερίληψης όλων των ενδιαφερόμενων μερών
                        πολλαπλών καυσίμων, με ανώτατο όριο τα τρία. Ακόμη,   στη διαδικασία ανάπτυξης υποδομών και υιοθέτησης
                        υπογράμμισε ότι τα εναλλακτικά καύσιμα αξιοποιούνται   ναυτιλιακών καυσίμων. Το μείζον θέμα της αύξησης των
                        πιο εύκολα από τετράχρονες μηχανές και εξέφρασε την   εκπομπών της ναυτιλίας τα τελευταία έτη οφείλει να απα-
                        πεποίθησή του πως οι τετράχρονες μηχανές θα επικρα-  σχολεί, πέραν των ναυτιλιακών εταιρειών, και τους ναυ-
                        τήσουν στο εγγύς μέλλον.                     λωτές αλλά και τους παραγωγούς καυσίμων. Στο πλαίσιο
                        Σχετικά με τις τεχνολογίες, η κ. Πολυχρονοπούλου   αυτό, οι κολοσσοί πετρελαίου οφείλουν να αναλάβουν το
                        παρέθεσε αρκετά παραδείγματα τεχνολογιών μείωσης   μερίδιο ευθύνης που τους αναλογεί.
                        του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας και   Παράλληλα, ο κ. Γκόλιας υπογράμμισε την ανάγκη
                        έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στα ιστία και στα συστήματα   upskilling των πληρωμάτων, με στόχο την αύξηση των
                        δέσμευσης και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα. Η   ικανοτήτων τους αναφορικά με τις νέες τεχνολογίες.
                        αναφορά της κ. Πολυχρονοπούλου στην πυρηνική ενέρ-  Ακόμη, κατά τον ίδιο, τα πληρώματα πρέπει να κατα-
                        γεια οδήγησε σε μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα στιχομυθία   στούν ικανά να αντιμετωπίζουν έκτακτες καταστάσεις,
                        μεταξύ των κ. Κουρκουντή και Χατζηγρηγόρη, κατά την   και εκείνες που κρίνονται έκτακτες από περιβαλλο-
                        οποία εκφράστηκαν οι θετικές συνιστώσες της υιοθέτη-  ντική σκοπιά.



                Total Safety Solution by















             No single OEM brand restriction                                       Authorised service stations
             No contracts therefore                                                 in 200+ ports
              no exit or termination penalties                                      Qualified service engineers

             Immediate liferaft exchange                                           IACS approvals

               Immediate ownership                                                 Less operational time for the
              of newly serviced & approved                                           Ship Owner/Ship Management
              liferafts                                                              company










                                                                                                            163
   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170