Page 174 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 174

ΑΝΑΛΥΣΗ

                                     CK Line 80
           CMA CGM                                              Γράφημα 5
                                Reederei Nord   128             Οι κορυφαίες δέκα εταιρείες σε παραγγελίες containerships
                           Klaus E Oldendorff                   το 2023 σε όρους αξίας (εκατ. δολάρια)
                              Seaboard Marine  141,4

                                Wan Hai Lines  147

                            Elbdeich Reederei  160              H εικόνα στις παραγγελίες
                                                                Όπως ήδη αναφέρθηκε, το ναυπηγικό πρόγραμμα της
                                                                CMA CGM είναι εκτενές και ως εκ τούτου δεν προκα-
                             Zéphyr and Borée  311              λεί εντύπωση το γεγονός ότι βρίσκεται στην κορυφή
                                                                των εταιρειών με τις μεγαλύτερες σε αξία παραγγελίες
                                                                ($6,5 δισ.). Ακολουθεί η Evergreen, με τις επενδύσεις
                             Evergreen                          της σε νεότευκτα εντός του 2023 να ανέρχονται σε $4,7
                             Marine Corp.                       δισ. Παρατηρείται συνεπώς μια μεγάλη διαφορά μεταξύ
                                                                των CMA CGM και Evergreen με τις υπόλοιπες οκτώ
                                                                εταιρείες σε ό,τι αφορά τα κεφάλαια που δαπάνησαν
                                                                για παραγγελίες. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: η
                                                                αθροιστική αξία των επενδύσεων των δύο εταιρειών
                                                                αντιπροσωπεύει πάνω από το 70% των συνολικών κεφα-
                                                                λαίων που δαπάνησαν οι δέκα εταιρείες της σχετικής
                                                                κατάταξης. Αν προστεθεί και η τρίτη της λίστας MSC
                                                                ($2,5 δισ.), το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 87%.
                                                                Η Yang Ming, η οποία ωστόσο δεν βρίσκεται στις δέκα
                                                                εταιρείες με τους μεγαλύτερους στόλους σε όρους αξίας,
                                               Yang Ming        έρχεται τέταρτη στην κατάταξη, με τις παραγγελίες της
                                               Marine           να αγγίζουν σε αξία τα $937,3 εκατ. Oι επόμενες δύο στην
                                               Transport
                                                                κατάταξη μάλλον προκαλούν έκπληξη: η γαλλική Zéphyr
                                                                & Borée με αξία παραγγελιών $311 εκατ. και η γερμανική
                                                                Elbdeich Reederei με δαπανηθέντα κεφάλαια $160 εκατ.
                                                                κατάφεραν να εισέλθουν στη δεκάδα, δείγμα ότι, ενώ τα
                                               937,3            επίπεδα συγκέντρωσης είναι υψηλά στη συγκεκριμένη
                                                                αγορά, μικρότερες εταιρείες καταφέρνουν να πραγ-
                                                                ματοποιούν επενδύσεις. Η είσοδός τους αποκτά ακόμα
                                               MSC              μεγαλύτερη σημασία, αν αναλογιστεί κανείς ότι από τη
                                                                συγκεκριμένη λίστα απουσιάζουν τρανταχτά ονόματα,
                                                                όπως η Maersk ή η COSCO. Τη δεκάδα κλείνουν οι Wan
                                                                Hai Lines ($147 εκατ.), Seaboard Marine ($141,4 εκατ.),
                                                                Reederei Nord Klaus E Oldendorff ($128 εκατ.) και CK
                                                                Line ($80 εκατ.).
                                                                Στο σημείο αυτό θα πρέπει να υπογραμμίσουμε μια
                                                                σημαντική διαφορά που προκύπτει συγκρίνοντας τις
                                                                παραγγελίες του 2022 με του 2023. Στο αφιέρωμα του
                                                                τεύχους Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2023, οι Maersk,
                                                                Zodiac, PIL και Matson βρίσκονταν στις τέσσερις τελευ-
                                                                ταίες θέσεις στη λίστα με τις εταιρείες τακτικών γραμ-
                                                                μών με τις υψηλότερες παραγγελίες. Έκαστη είχε επεν-
                                                                δύσει περίπου $1 δισ. Στα δεδομένα που παρουσιάζονται
                                                                στο παρόν αφιέρωμα, η Yang Ming, που καταλαμβάνει
                                                                την τέταρτη θέση, έχει δαπανήσει $937,3 εκατ., ενώ οι
                                                                επενδύσεις πέντε εταιρειών σε παραγγελίες κινήθηκαν
                                                                κάτω από τα $200 εκατ. Οι εντυπωσιακές αυτές διαφο-
                                                                ρές ερμηνεύονται από τα ελάχιστα διαθέσιμα slots για
                                                                ναυπηγήσεις containerships αλλά και από το μειωμένο
                                                                ενδιαφέρον τοποθέτησης παραγγελιών για τον συγκε-
           6.514,2           4.662,4           2.500,2          κριμένο τύπο πλοίου μετά το μαζικό κύμα παραγγελιών
                                                                που έλαβε χώρα τα προηγούμενα δύο χρόνια.


         172
   169   170   171   172   173   174   175   176   177   178   179