Page 174 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 174
ΑΝΑΛΥΣΗ
CK Line 80
CMA CGM Γράφημα 5
Reederei Nord 128 Οι κορυφαίες δέκα εταιρείες σε παραγγελίες containerships
Klaus E Oldendorff το 2023 σε όρους αξίας (εκατ. δολάρια)
Seaboard Marine 141,4
Wan Hai Lines 147
Elbdeich Reederei 160 H εικόνα στις παραγγελίες
Όπως ήδη αναφέρθηκε, το ναυπηγικό πρόγραμμα της
CMA CGM είναι εκτενές και ως εκ τούτου δεν προκα-
Zéphyr and Borée 311 λεί εντύπωση το γεγονός ότι βρίσκεται στην κορυφή
των εταιρειών με τις μεγαλύτερες σε αξία παραγγελίες
($6,5 δισ.). Ακολουθεί η Evergreen, με τις επενδύσεις
Evergreen της σε νεότευκτα εντός του 2023 να ανέρχονται σε $4,7
Marine Corp. δισ. Παρατηρείται συνεπώς μια μεγάλη διαφορά μεταξύ
των CMA CGM και Evergreen με τις υπόλοιπες οκτώ
εταιρείες σε ό,τι αφορά τα κεφάλαια που δαπάνησαν
για παραγγελίες. Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: η
αθροιστική αξία των επενδύσεων των δύο εταιρειών
αντιπροσωπεύει πάνω από το 70% των συνολικών κεφα-
λαίων που δαπάνησαν οι δέκα εταιρείες της σχετικής
κατάταξης. Αν προστεθεί και η τρίτη της λίστας MSC
($2,5 δισ.), το αντίστοιχο ποσοστό ανέρχεται σε 87%.
Η Yang Ming, η οποία ωστόσο δεν βρίσκεται στις δέκα
εταιρείες με τους μεγαλύτερους στόλους σε όρους αξίας,
Yang Ming έρχεται τέταρτη στην κατάταξη, με τις παραγγελίες της
Marine να αγγίζουν σε αξία τα $937,3 εκατ. Oι επόμενες δύο στην
Transport
κατάταξη μάλλον προκαλούν έκπληξη: η γαλλική Zéphyr
& Borée με αξία παραγγελιών $311 εκατ. και η γερμανική
Elbdeich Reederei με δαπανηθέντα κεφάλαια $160 εκατ.
κατάφεραν να εισέλθουν στη δεκάδα, δείγμα ότι, ενώ τα
937,3 επίπεδα συγκέντρωσης είναι υψηλά στη συγκεκριμένη
αγορά, μικρότερες εταιρείες καταφέρνουν να πραγ-
ματοποιούν επενδύσεις. Η είσοδός τους αποκτά ακόμα
MSC μεγαλύτερη σημασία, αν αναλογιστεί κανείς ότι από τη
συγκεκριμένη λίστα απουσιάζουν τρανταχτά ονόματα,
όπως η Maersk ή η COSCO. Τη δεκάδα κλείνουν οι Wan
Hai Lines ($147 εκατ.), Seaboard Marine ($141,4 εκατ.),
Reederei Nord Klaus E Oldendorff ($128 εκατ.) και CK
Line ($80 εκατ.).
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να υπογραμμίσουμε μια
σημαντική διαφορά που προκύπτει συγκρίνοντας τις
παραγγελίες του 2022 με του 2023. Στο αφιέρωμα του
τεύχους Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2023, οι Maersk,
Zodiac, PIL και Matson βρίσκονταν στις τέσσερις τελευ-
ταίες θέσεις στη λίστα με τις εταιρείες τακτικών γραμ-
μών με τις υψηλότερες παραγγελίες. Έκαστη είχε επεν-
δύσει περίπου $1 δισ. Στα δεδομένα που παρουσιάζονται
στο παρόν αφιέρωμα, η Yang Ming, που καταλαμβάνει
την τέταρτη θέση, έχει δαπανήσει $937,3 εκατ., ενώ οι
επενδύσεις πέντε εταιρειών σε παραγγελίες κινήθηκαν
κάτω από τα $200 εκατ. Οι εντυπωσιακές αυτές διαφο-
ρές ερμηνεύονται από τα ελάχιστα διαθέσιμα slots για
ναυπηγήσεις containerships αλλά και από το μειωμένο
ενδιαφέρον τοποθέτησης παραγγελιών για τον συγκε-
6.514,2 4.662,4 2.500,2 κριμένο τύπο πλοίου μετά το μαζικό κύμα παραγγελιών
που έλαβε χώρα τα προηγούμενα δύο χρόνια.
172