Page 181 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 181
Γράφημα 10 Mε την ευγενική χορηγία
Οι κορυφαίες δέκα εταιρείες LNG carriers το 2023 σε όρους αξίας
στόλου (δισ. δολάρια)
οκορεατική Sinokor ($192 εκατ.). Τη δεκάδα κλείνουν οι
NYK Line Maran Gas Global Advantage Tankers ($153 εκατ.) και Star Voyages Shipping
Maritime Meridian
Holdings ($152,5 εκατ.).
Η έλλειψη εταιρειών ελληνικών συμφερόντων από τη δεκάδα
των αγορών στη second-hand αγορά μπορεί να φαντάζει
εκκωφαντική, αλλά στην πραγματικότητα αντανακλά την
εστίαση των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες δεξαμε-
νόπλοιων. Άλλωστε, οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνιστούν τους
πρωταγωνιστές της αγοράς δεξαμενόπλοιων, καθώς περίπου
6,3 ένα στα τρία tankers σε όρους χωρητικότητας βρίσκεται υπό
ελληνική ιδιοκτησία και διαχείριση.
Ωστόσο, το γεγονός ότι δεν υπήρχαν εταιρείες ελληνικών
Qatar Gas συμφερόντων στην κορυφαία δεκάδα δεν συνεπάγεται ότι
Transport Co
οι Έλληνες πλοιοκτήτες παρέμειναν αμέτοχοι στη second-
8,99 hand αγορά των tankers. Τουναντίον, οι δέκα κορυφαίες –σε
όρους διατεθέντων κεφαλαίων για την αγορά second-hand
δεξαμενόπλοιων– εταιρείες ελληνικών συμφερόντων προ-
Knutsen OAS
Shipping 4,62 χώρησαν σε αγορές ύψους $821,5 εκατ. το 2023. Σε αυτές
συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων οι New Shipping, Naftomar,
Imperial Petroleum, Miverva Marine, Thenamaris.
Ευρύτερα, από τις δέκα εταιρείες που βρέθηκαν το 2022
στην κορυφαία δεκάδα επενδύσεων, μόλις δύο διατήρησαν
μια θέση στη δεκάδα του 2023: οι Sinokor και Gatik Ship
Management. Πέραν αυτού, πέρυσι στις δέκα κορυφαίες
εταιρείες συγκαταλέγονταν και τρεις κινεζικές εταιρείες
leasing. Η φετινή απουσία τους αντανακλά τον καιροσκο-
16,3 πικό χαρακτήρα των περσινών επενδύσεών τους, εν μέσω
της ανόδου των ναύλων των δεξαμενόπλοιων στον απόηχο
MOL 8,33 της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.
LNG CARRIERS
QatarEnergy
Οι κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως
Η παρουσία εταιρειών της χώρας του Ανατέλλοντος Ηλίου
στην κορυφαία δεκάδα δεν προκαλεί έκπληξη. Άλλωστε, η
στροφή της Ιαπωνίας στο LNG μετά το ατύχημα της Φου-
κουσίμα δημιούργησε ανάγκη για θαλάσσιες εισαγωγές του
ορυκτού καυσίμου και συνεπώς δημιούργησε ευκαιρίες για
ιαπωνικές εταιρείες διαχείρισης LNGCs.
Smart LNG Κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως είναι η NYK Line, βάσει των
6,93 δεδομένων της VesselsValue, με στόλο συνολικής αξίας $16,3
δισ. Κατά πόδας ακολουθεί η επίσης ιαπωνική MOL, με στόλο
αξίας $15,06 δισ.
ICBC Στην τρίτη θέση συναντάμε τη μοναδική ελληνική παρουσία
Financial της δεκάδας. Η Maran Gas Maritime αποτελεί την τρίτη ισχυ-
Leasing 4,42
ρότερη εταιρεία LNG carriers παγκοσμίως, με αξία στόλου
που σχεδόν αγγίζει τα $9 δισ. Η εστίαση της εταιρείας με
Seapeak επικεφαλής την κ. Μαρία Αγγελικούση στο LNG οφείλεται,
μεταξύ άλλων, στις εκτιμήσεις τους για τον κεντρικό ρόλο του
ορυκτού ως εμπορεύματος αλλά και ως ναυτιλιακού καυσί-
μου τα ερχόμενα έτη.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι καταριανές
15,06 6,56 4,41 παρουσίες στην κορυφαία δεκάδα. Πέραν ενός εκτενούς
ναυπηγικού προγράμματος που έχει εκκινήσει, η QatarEnergy
179