Page 152 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2024
P. 152

Ο OΡΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ


          δρόμους ή στην περίπτωση ατυχήματος. Οι πυρ-   • Όπως και με το όχημα ICE, τα πλη-
          καγιές μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων είναι      ρώματα θα πρέπει να επιθεωρούν τα
          σπάνιες. Τα διαθέσιμα δεδομένα δείχνουν ότι ο   BEVs πριν και μετά τη φόρτωση, για
          κίνδυνος πυρκαγιάς είναι εξήντα φορές μεγαλύ-   να διασφαλίσουν ότι είναι ασφαλή
          τερος για οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύ-   στη φόρτωσή τους.
          σης (Internal Combustion Engine – ICE). Ωστόσο,   • Θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι δεν
          οι συνέπειες μιας πυρκαγιάς BEV μπορεί να είναι   έχει προκληθεί ζημιά στην μπατα-
          καταστροφικότερες, και αυτές συμβαίνουν στη     ρία. Ορισμένα BEVs έχουν χαμηλό-
          μεγάλη τους πλειοψηφία κατά τη μεταφορά τους.   τερη απόσταση από το έδαφος και
          Τα BEVs είναι αρκετά βαρύτερα σε σύγκριση με    ενδέχεται να καταστραφούν κατά τη
          οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης του       φόρτωση. Εάν καταστραφεί, μπορεί
          ίδιου αποτυπώματος κατά 25%. Αυτό μπορεί να     να διαρρεύσει μικρή ποσότητα υγρού
          σημαίνει την υπέρβαση των περιορισμών φόρτω-    κάτω από το όχημα. Η μπαταρία και ο
          σης στο κατάστρωμα και θα μπορούσε να επηρε-    ηλεκτροκινητήρας είναι υδρόψυκτα,
          άσει αρνητικά τις κοπώσεις των ελασμάτων του    συνήθως με ψυκτικό υγρό αυτοκι-
          πλοίου, εάν δεν ληφθεί υπόψη.                   νήτου. Αν παρατηρηθεί διαρροή του
          Ο κίνδυνος πυρκαγιάς συνήθως δημιουργείται      ψυκτικού υγρού, υπάρχει ο κίνδυνος
          όταν σε ένα στοιχείο μπαταρίας δημιουργηθεί     το περίβλημα της μπαταρίας υψηλής
          θερμική διαφυγή. Θερμική διαφυγή είναι το φαι-  τάσης να έχει υποστεί ζημιά. Οποια-
          νόμενο κατά το οποίο η θερμότητα που παράγεται   δήποτε διαρροή υγρού πρέπει να διε-
          μέσα σε μια μπαταρία υπερβαίνει την ποσότητα    ρευνηθεί αμέσως και να ληφθούν τα
          θερμότητας που υπάρχει στο περιβάλλον της.      κατάλληλα μέτρα.
          Χωρίς παρέμβαση (ψύξη), η θερμοκρασία της
          εσωτερικής μπαταρίας θα συνεχίσει να αυξά-  Οι  ανιχνευτές  καπνού  που  βρίσκονται  στα
          νεται, και με αυτό το ενδεχόμενο είναι πιθανό   καταστρώματα των οχημάτων ενδέχεται να
          να εκδηλωθεί πυρκαγιά και έκρηξη εάν τα αέρια   χρειαστούν λίγο χρόνο για να ενεργοποιηθούν,
          που προκύπτουν από τη διαφυγή παραμείνουν   καθώς η ροή καπνού από τη θερμική διαφυγή
          στον χώρο. Τα περισσότερα σύγχρονα BEVs   μπορεί να μη φτάσει στους ανιχνευτές λόγω του
          διαθέτουν εσωτερικό σύστημα ψύξης για τη   φυσικού σχεδιασμού των καταστρωμάτων των
          διατήρηση της θερμοκρασίας της μπαταρίας.   οχημάτων και της ροής αέρα που δημιουργείται
          Οι σύγχρονες μπαταρίες έχουν σχεδιαστεί να   από τα συστήματα εξαερισμού.
          εξαερίζονται, ωστόσο τα δημιουργούμενα αέρια   Οι ανιχνευτές φλόγας έχουν σχεδιαστεί για
          πρέπει να εξαχθούν από τυχόν κλειστούς χώρους,   να ανιχνεύουν την υπέρυθρη ακτινοβολία των
          για να αποφευχθούν η δημιουργία πίεσης και η   πυρκαγιών. Τέτοιοι ανιχνευτές ενεργοποιούνται
          έκρηξη. Οι πυρκαγιές BEVs μπορούν να φτάσουν   από την παρουσία φλόγας. Έτσι, είναι δυνατόν
          σε θερμοκρασίες άνω των 1.600 βαθμών Κελ-  να εντοπιστεί η θέση των οχημάτων που καί-
          σίου, αρκετά θερμές ώστε να λιώσουν μέταλλα   γονται, ώστε να υπάρξει αποτελεσματική αντί-
          όπως το αλουμίνιο, που χρησιμοποιείται συνήθως   δραση. Η εγκατάσταση συστημάτων κλειστού
          στην κατασκευή BEVs για μείωση του βάρους.   κυκλώματος τηλεόρασης (CCTV) με δυνατό-
          Τα αέρια που παράγονται από τις πυρκαγιές   τητες αναγνώρισης θερμικής ανίχνευσης όπου
          BEVs σχηματίζουν ένα νέφος ατμού που είναι   βρίσκονται οχήματα, συμπεριλαμβανομένων
          και τοξικό και δυνητικά εκρηκτικό (υδρογόνο).   των BEVs, μπορεί να επιτρέψει την έγκαιρη
          Για κάθε 1 κιλοβατώρα (KWh) ισχύος μπαταρίας   ανίχνευση πυρκαγιών.
          παράγονται 6.000 λίτρα ατμού. Μια μπαταρία   Οι σταθμοί φόρτισης για BEVs κατά τη δια-
          55 KWh θα μπορούσε να παραγάγει 330.000   δρομή θα πρέπει να εγκατασταθούν σύμφωνα
          λίτρα ατμού.                            με τον κανονισμό II-1/45 της SOLAS και τον
          Αυτές οι πυρκαγιές αποτελούν μια χημική αλυσι-  κανονισμό II-2/20.3 της SOLAS. Επιπροσθέτως,
          δωτή αντίδραση και η ψύξη με νερό επιβραδύνει   πρέπει οι διαχειριστές να συμβουλεύονται την
          την αντίδραση, αλλά δεν τη σταματά εντελώς.   Εγκύκλιο 1615 της Επιτροπής Ναυτικής Ασφά-
          Μόλις αφαιρεθεί η ψύξη, η θερμότητα από τη   λειας του ΙΜΟ «Οδηγίες για την ελαχιστοποίηση
          χημική αλυσιδωτή αντίδραση θα συσσωρευτεί   της συχνότητας και των συνεπειών των πυρ-
          γρήγορα και πάλι και η εκ νέου ανάφλεξη είναι   καγιών σε χώρους Ro-Ro και χώρους ειδικής
          πολύ πιθανή.                            κατηγορίας νέων και υφιστάμενων επιβατηγών
          Για να βοηθήσουν στην πρόληψη και στην   πλοίων Ro-Ro».
          έγκαιρη ανίχνευση των θερμικών διαφυγών   Τα BEVs θα πρέπει να φέρουν σαφή σήμανση
          στα πλοία, οι διαχειριστές πλοίων θα πρέπει να   και θα πρέπει ιδανικά να βρίσκονται σε καθορι-
          λάβουν υπόψη τα ακόλουθα:               σμένη περιοχή, γνωστή στο πλήρωμα. Η τοπο-


         150
   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156   157