Page 87 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 87

χύδην ξηρού φορτίου και γι’ αυτό είμαστε   πλοία βοηθούν στη συνεχή παρακολούθησή
           επικεντρωμένοι αποκλειστικά σε αυτόν τον   τους, στην πρόληψη ζημιών και στη μείωση
           κλάδο. Ταυτόχρονα πιστεύουμε ότι μια τέτοια   του κόστους, εξασφαλίζοντας ταυτοχρόνως
           εταιρεία είναι πιο θελκτική για το ευρύτερο   μεγαλύτερη αξιοπιστία. Τέλος, η αδιάκοπη
           κοινό, καθώς μπορεί ο εν δυνάμει επενδυτής   επένδυση στην εκπαίδευση και στην κατάρ-
           να κατανοήσει καλύτερα τις ευκαιρίες αλλά   τιση του ανθρώπινου δυναμικού της στεριάς
           και τους κινδύνους του κλάδου, έτσι ώστε να   και της θάλασσας είναι ένας από τους σημα-
           επενδύσει σ’ εμάς. Όσον αφορά τη διαφορο-  ντικότερους παράγοντες για την επιτυχία μιας
           ποίηση εντός του κλάδου, όσο μεγαλώνει μια   εταιρείας.
           εταιρεία οφείλει να διαφοροποιεί το χαρτοφυ-  Το λειτουργικό κόστος των πλοίων πρέπει να
           λάκιό της, προκειμένου να επιτυγχάνει καλύ-  μένει πάντα χαμηλό, ώστε να υπάρχει βελτι-
           τερη οικονομική απόδοση για τους μετόχους   στοποίηση της λειτουργικής κερδοφορίας, η
           της αλλά και να μειώνει τη διακύμανση των   οποία διασφαλίζει τη μακροχρόνια βιωσιμό-
           εσόδων της. Η τελευταία διετία επιβεβαίωσε   τητα σε έναν κλάδο που χαρακτηρίζεται από
           τη στρατηγική μας, καθώς υπήρχε μια εναλ-  έντονη κυκλικότητα. Επίσης, η κερδοφορία
           λαγή καλών αγορών ανάμεσα στα βαπόρια   ενισχύει τη δυνατότητα του οργανισμού να
           μεσαίας και μεγάλης χωρητικότητας, συνθήκη   συνεχίζει τις επενδύσεις σε όλες τις πτυχές
           που η Star Bulk κατάφερε να εκμεταλλευτεί.   του για να παρέχει ποιοτικές υπηρεσίες και
                                               να πρωτοπορεί. Τέλος, εταιρείες με χαμηλά
           ç      Στόλος υψηλών ποιοτικών προ-  κόστη και ισχυρή κεφαλαιακή βάση ξεχω-
                  διαγραφών vs OPEX στα χαμη-  ρίζουν από τους ανταγωνιστές τους και
                  λότερα δυνατά επίπεδα: Προς  υποστηρίζονται από τις τράπεζες και τους
                  τα πού γέρνει η ζυγαριά για τη  επενδυτές, δίνοντάς τους ένα συγκριτικό
                  σύγχρονη ναυτιλιακή επιχείρηση;   πλεονέκτημα.
                  Διαφέρουν οι προτεραιότητες
                  ανάμεσα στις,  εισηγμένες και  è    Ποιες είναι οι σκέψεις σας για το
                  μη, εταιρείες διαχείρισης πλοίων;   πράσινο μέλλον της ναυτιλίας;
           Μια σύγχρονη ναυτιλιακή εταιρεία, που θέλει   Η παγκόσμια ναυτιλία, όπως και όλοι οι άλλοι
           να πρωτοπορεί στον χώρο της, ανεξάρτητα   κλάδοι, καλούνται να συμβάλουν άμεσα
           από το αν είναι εισηγμένη ή μη, θα πρέπει να   στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής,
           πετυχαίνει και τους δύο σκοπούς συγχρόνως.   η οποία αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση
           Σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον,   του πλανήτη μας σήμερα. Ο Διεθνής Ναυτι-
           με νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και   λιακός Οργανισμός έχει κάνει το πρώτο βήμα
           αυξημένες απαιτήσεις ναυλωτών και μετό-  και έχει θέσει στόχους για τον κλάδο μας,
           χων, οι εταιρείες πρέπει να προσαρμόζονται   τόσο βραχυπρόθεσμους όσο και μακροπρό-
           άμεσα στις ανάγκες των καιρών και να είναι   θεσμους. Στο άμεσο μέλλον, η προτεραιότητα
           ανθεκτικές, ώστε να παραμένουν ανταγωνι-  των ναυτιλιακών εταιρειών είναι η βελτίωση
           στικές.                             της ενεργειακής απόδοσης των καραβιών,
           Για να μπορούν να μεγιστοποιήσουν την από-  μέσω τεχνολογιών καθαρισμού του κύτους
           δοση του στόλου, την ασφάλεια των μετα-  του καραβιού και συσκευών εξοικονόμησης
           φορών και την ποιότητα των παρεχόμενων   ενέργειας, αλλά και μέσω βελτιστοποίησης
           υπηρεσιών, οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να   της πορείας και της ταχύτητας του καραβιού.
           κάνουν συνεχείς επενδύσεις στα πλοία, στα   Όλες αυτές οι λύσεις έχουν και οικονομικό
           συστήματα και στο ανθρώπινο δυναμικό τους.   όφελος για τους εφοπλιστές, μιας και μειώ-
           Οι νέες τεχνολογίες βελτίωσης ενεργεια-  νουν τις καταναλώσεις καυσίμων. Μεσοπρό-
           κής απόδοσης (ESDs) και τα λογισμικά για   θεσμα, οι τεχνολογίες που αναπτύσσονται για
           τη σωστότερη πλοήγηση των πλοίων (route   τη λήψη και την αποθήκευση του άνθρακα
           and speed optimization) βοηθούν στη μεί-  πάνω στο καράβι μπορούν να επιφέρουν
           ωση του αποτυπώματος άνθρακα αλλά και   σημαντικές μειώσεις στις εκπομπές, δεδο-
           του κόστους. Τα συστήματα και οι βέλτιστες   μένου βέβαια ότι θα βρεθούν τεχνικές και
           πρακτικές επιτρέπουν την καταγραφή, την  πρακτικές λύσεις για την αποθήκευση και την
           ανάλυση και την αξιολόγηση της τεχνικής  αποκομιδή του άνθρακα. Ενόψει της επικεί-
           και λειτουργικής απόδοσης των πλοίων και   μενης φορολόγησης του άνθρακα τα επό-
           εξασφαλίζουν διαφάνεια και καλύτερη ποι-  μενα χρόνια, αναμένουμε να δούμε μεγάλες
           ότητα υπηρεσιών, μειώνοντας το ρίσκο και   επενδύσεις σε τέτοιες τεχνολογίες.
           το κόστος. Επενδύσεις, για παράδειγμα, σε   Κοιτώντας προς το πιο μακροπρόθεσμο
           συστήματα τηλεμετρίας και αισθητήρων στα   μέλλον, και προκειμένου να πετύχουμε


                                                                                                             87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92