Page 91 - ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ - Ιανουάριος 2023
P. 91

μεταφοράς φυσικού αερίου από τις 8 Ιανουα-
                                                                         ρίου. Η συμμετοχή της γαλλικής εταιρείας θα
                                                                         περιοριστεί στην ολοκλήρωση των έργων των
                                                                         δύο «πλέον τεχνολογικά προηγμένων» μεταφο-
                                                                         ρέων φυσικού αερίου. Η εταιρεία ανακοίνωσε
                                                                         επίσης ότι στον κατάλογο των παραγγελιών της
                                                                         δεν θα περιλαμβάνει πλέον έργα στη Ρωσία.
                                                                         Ταυτόχρονα, στο δελτίο Τύπου σημειώνεται ότι
                                                                         άλλες παραγγελίες σε ναυπηγεία της Ασίας για
                                                                         την κατασκευή έξι πλοίων μεταφοράς φυσικού
                                                                         αερίου κατηγορίας παγοθραυστικών και δύο
                                                                         πλωτών μονάδων παραγωγής, αποθήκευσης και
                                                                         εκφόρτωσης πετρελαίου για ρωσικά έργα στην
                                                                         Αρκτική συνεχίζονται κανονικά.
                                                                         Τον Σεπτέμβριο του 2019, η GTT υπέγραψε σύμ-
                                                                         βαση με τη Saren B.V. (κοινοπραξία μεταξύ της
                                                                         εταιρείας πετρελαϊκών υπηρεσιών Saipem και
                                                                         της τουρκικής Renaissance Heavy Industries)
                                                                         για τον σχεδιασμό και την κατασκευή τριών OGT
                                                                         (πλατφόρμες που θα στεγάσουν μονάδες με εξο-
                                                                         πλισμό υγροποίησης) για το έργο Arctic LNG-2.
                                                                         Η  GTT  ειδικεύεται  στην  ανάπτυξη  και  στην
                                                                         αδειοδότηση της κατασκευής συστημάτων κρυ-
                                                                         ογενικών μεμβρανών για τη μεταφορά και την
                                                                         αποθήκευση υγροποιημένου φυσικού αερίου
                                                                         (LNG).

                                                                         ΝΕΆ ΣΕΛΙΔΆ ΓΙΆ ΤΗΝ DSME:
                                                                         ΣΤΆ ΧΕΡΙΆ ΤΗΣ HANWHA ΤΟ
                                                                         ΝΟΤΙΟΚΟΡΕΆΤΙΚΟ ΝΆΎΠΗΓΕΙΟ
                                                                         Οριστικοποιήθηκε η πώληση  της Daewoo
                                 φινλανδικά λιμάνια θα μειωθεί από 75% σε 50%»,   Shipbuilding & Marine Engineering Co. (DSME)
                                 καταλήγει η ανακοίνωση της Global Ports.  μετά τη συμφωνία που υπέγραψε με την Hanwha
                                 Υπενθυμίζεται ότι, μετά τη ρωσική εισβολή στην   Group στα μέσα Δεκεμβρίου, ανοίγοντας έτσι τον
                                 Ουκρανία, σε παρόμοια αποεπένδυση σε ρωσι-  δρόμο για ομαλή ιδιωτικοποίηση της DSME μετά
                                 κούς τερματικούς προχώρησε μια άλλη μεγάλη   από αρκετές ανεπιτυχείς προσπάθειες.
                                 εταιρεία τακτικών γραμμών, η Maersk.    Η Hanwha Aerospace και πέντε ακόμα θυγατρικές
                                 Την ίδια ώρα, ο γαλλικός όμιλος τεχνολογίας  του ομίλου Hanwha θα αποκτήσουν το 49,3% των
                                 με ειδίκευση στην κατασκευή δεξαμενών μετα-  μετοχών και τον διαχειριστικό έλεγχο της DSME,
                                 φοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG),   σύμφωνα με ενημέρωση της Αναπτυξιακής Τρά-
                                 Gaztransport & Technigaz (GTT), ανακοίνωσε ότι  πεζας της Κορέας (KDB), που αποτελεί και τον
                                 αναστέλλει τις δραστηριότητές του στη Ρωσία,   μεγαλύτερο μέτοχο του νοτιοκορεατικού ναυπη-
                                 αφότου μελέτησε τα δύο τελευταία πακέτα των   γείου. Η KDB θα διατηρήσει το 28,2% της DSME.
                                 κυρώσεων της ΕΕ που επιβλήθηκαν στη Ρωσία   Οι εκκρεμείς εγκρίσεις από τις εγχώριες και τις
                                 και τα οποία απαγορεύουν την παροχή μηχανο-  ξένες αρχές ανταγωνισμού θα λάβουν χώρα τους
                                 λογικών υπηρεσιών σε ρωσικές εταιρείες.  επόμενους μήνες. Η Hanwha σχεδιάζει να οριστι-
                                 Το δελτίο Τύπου της εταιρείας, που δημοσιοποι-  κοποιήσει τη συναλλαγή το α΄ εξάμηνο του 2023.
                                 ήθηκε τη Δευτέρα 2 Ιανουαρίου, εξηγεί ότι η   Η πρώτη απόπειρα απόκτησης της DSME από τον
                                 απόφαση ελήφθη έπειτα από ενδελεχή ανάλυση   όμιλο Hanwha πάει πίσω στο 2008, ωστόσο η
                                 του όγδοου και ένατου πακέτου κυρώσεων της   συμφωνία δεν επήλθε ποτέ, λόγω της παγκόσμιας
                                 ΕΕ που επιβλήθηκαν στη Ρωσία λόγω της στρα-  οικονομικής κρίσης. Από την άλλη, η πρόταση
                                 τιωτικής εισβολής της στην Ουκρανία.    της Hyundai Heavy Industries μπλοκαρίστηκε
                                 Όπως σημειώνεται στο κείμενο του δελτίου   από τις αρχές ανταγωνισμού της ΕΕ, παρά το
                                 Τύπου, η GTT θα αναστείλει τη σύμβασή της με   γεγονός ότι οι αντίστοιχες αρχές ανταγωνισμού
                                 τη ρωσική ναυτιλιακή εταιρεία Zvezda για την  σε Κίνα, Σιγκαπούρη και Καζακστάν είχαν ανάψει
                                 κατασκευή δεκαπέντε παγοθραυστικών πλοίων  το πράσινο φως.


                                                                                                              91
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96